ابزار طراحی وب

اهمیت سایز تصاویر
2015-07-11
تم وردپرس
2015-07-13

ابزار طراحی وب

ابزار طراحی وب

بعضی نکاتی که در طراحی وب می توان اشاره کرد و هنگام طراحی وب توسط طراح باید در نظر گرفته شود این است که آیا اطلاعات مهم توسط بازدید کننده به خوبی و به طور روشنی دیده می شود و یا حتی اینکه کاربر به بخش مورد نظرش به صورت منطقی هدایت می شود. حتی سرعت بارگذاری صفحات وب به چه صورت است و اینکه کاربر به خاطر سرعت بارگذاری صفحه منصرف از بازدید خواهد شد یا خیر.

در رابطه با ابزار طراحی وب در صورتی که علاقمند به تجزیه و تحلیل و بهینه سازی و یا حتی ظاهر صفحه وب سایت خود هستید، در ادامه لیستی از ابزار مهم در طراحی وب را برای شما جمع آوری کرده ایم که بسیار مفید هم می باشند، شامل :

۱- ClickHeat

یکی از ابزار طراحی وب ClickHeat از جمله برنامه‌های منبع باز ویژوال برای نشان دادن مناطق “داغ” و “سرد” یک صفحه وب است. ابزار تحلیلی به شما اجازه می دهد تا ببینید که کدام مناطق صفحه را اکثر کاربران با کلیک بازدید کرده ، و کدام بخش ها جذاب نبوده و از سوی بازدیدکنندگان نادیده گرفته شده اند.

۲- Crazy Egg

«تخم مرغ دیوانه» ابزارهای تحلیلی بی شماری برای کمک به شما در تجسم آنچه بازدید کننده ها در سایت شما انجام می دهند را ارائه می دهد.

امکانات ابزار طراحی وب عبارتند از: Confetti : به کمک این قابلیت امکان مشاهده و درک آیتم ها و لینک هایی که کاربران با کلیک کردن بر روی آن از آن ها بازدید کرده اند را دارید؛ عوامل خاصی مانند سیستم عامل بازدید کنندگان و کشور محل سکونت کاربران، Overlay : ارائه ده ها نوع اطلاعات مربوط به لینک های خاص ، و گزارشات به اشتراک گذاشتن لینک های شما-  که شما را قادر به اشتراک گذاشتن بهتر داده ها با اعضای تیم و کاربران خود می کند.

نسخه رایگان ابزار تنها اجازه بررسی ۴ صفحه از سایت را می دهد- بنابراین چنانچه قصد استفاده از نسخه رایگان را دارید صفحات مهم تر سایت را انتخاب کنید تا حداکثر استفاده را ببرید.

۳- ClickTale

نوع دیگری از ابزار طراحی وب ClickTale اطلاعات بسیاری مربوط به چگونگی بازدید کاربران استفاده کننده از وب سایت شما ارائه می دهد.

چیزهای بسیاری وجود دارند که می توانید با این ابزار بررسی کنید مانند زمان متوسط مورد نیاز برای بارگذاری لینکی که یک کاربر بر رویش کلیک کرده است، میزان تردید کاربران برای کلیک کردن بر روی لینک، نسبت کلیک روی لینک به بردن نشانگر ماوس روی لینک (و عدم کلیک روی آن لینک)، و بسیاری دیگر. این ابزار همچنین گزارش های مفصل و همراه با نمودار حاوی اطلاعات مختلف در مورد تعداد کاربران به شما ارائه می دهد که می تواند سبب بهینه سازی موثر تر طراحی صفحات وب برای افزایش تعداد بازدید کننده گان روزمره سایت شما گردد.

۴- Alexa

سایت الکسا یک ابزار رایگان است که دارای عملکرد بسیار قوی جستجو مانند سایت گوگل است. فقط کافیست که نام سایت را به آن داد تا آمار کلی آن سایت یا وبلاگ را نمایش دهد. آمارهایی که سایت الکسا در اختیار کاربر قرار می دهد به عنوان ابزاری قوی کمک می کند تا مدیر سایت بداند که وب سایت یا وبلاگش در موتورهای جستجو چگونه است و رتبه و تعداد بک لینک های داده شده به سایت در چه وضعیتی است. این سرویس از محبوبیت جهانی برخوردار است.

۵- Google Analytics

این سایت که دیگر نیاز به معرفی خاصی ندارد و از محبوبیت و استفاده سراسری در کل جهان برخوردار است. گوگل آنالیتیک با سرویس فوق العاده و کاربردی خود آمار کلی و جزیی بسیار خوبی را از عملکرد سایت و همچنین بازید کاربران و وضعیت کلی سایت در اختیار مدیر وبلاگ یا سایت قرار می دهد.

۶- HiStats

یک سیستم آمارگیر حرفه ای و البته رایگان که با اینترفیس خوب و گرافیکی خود ابزار مناسبی برای تجزیه و تحلیل فعالیت وب سایت ها است و حتی زبان فارسی را نیز پشتیبانی می کند که در بین ایرانی ها نیز پرطرفدار است.

۷- آیکون های مناطق

۱۲ آیکون از ابزار طراحی وب از مناطق بسیار مهم

ابزار طراحی وب

آیکون های مناطق

۸- آیکون های آثار تاریخی

۲۵۰ آیکون ست از آثار تاریخی سراسر دنیا

ابزار طراحی وب

آیکون های آثار تاریخی

۹- Iconset

۶۳ آیکون بسیار زیبا در قالب psd

ابزار طراحی وب

Iconset

۱۰- Google+ Template GUI

ابزار بسیار مفید برای طراحان وب

دیدگاه ها بسته شده است