اهمیت سایز تصاویر

نکات طراحی لوگو
2015-07-11
ابزار طراحی وب
2015-07-13

اهمیت سایز تصاویر

اهمیت سایز تصاویر 

یکی از مواردی که در اهمیت سایز تصاویر در طراحی سایت مد نظر است به این بر می گردد که تصاویر در سایت ممکن است به معنای نمودارها و یا نقشه ها همانند عکس های استاندارد باشد. جهت اینکه تمامی این ها در قالب دیجیتالی در کامپیوتر شما وجود دارد و می تواند بر روی وب سرور ذخیره شود.

استفاده از ابعاد درست و مشخص در بحث اهمیت سایز تصاویر :

یکی از مهمترین فاکتورها در بهینه سازی تصاویر سایت این است که تصاویر را با ابعادی آپلود نمایید که در سایت نمایش داده خواهند شد. نکته مهمی که لازم است رعایت شود این است که از قابلیت تغییر اندازه تصاویر در html استفاده نکنید. مثلا به این صورت که تصویری با اندازه ۸۰۰ در ۶۰۰ را جهت نمایش در صفحه سایت با اندازه ۴۰۰ در ۳۰۰ در هاست آپلود نکنید بلکه با استفاده از ابزارهای مناسب ابتدا اندازه آنرا به ۴۰۰ در ۳۰۰ تغییر داده و سپس آپلود نمایید.

چرا اهمیت سایز تصاویر نقش مهمی در طراحی سایت دارند؟

تصاویر و یا عکسها می‌تواند در اشکال و سایز‌های متفاوتی باشد. مثلاً دوربین‌های پیشرفته دیجیتالی که اکثر افراد در دسترس خود دارند، دارای سایزهایی از ۱ مگاپیکسل تا ۱۰ تا ۱۲ مگاپیکسل و یا بیشتر  هستند. پس در نتیجه سایز تصاویر در هر کدامشان بیشتر می شود. ممکن است این تجربه را داشته باشید و بدانید چه اتفاقی می‌افتد، هنگامی که یکی از دوستانتان، عکسی که با دوربین جدیدش گرفته است را به شما ای‌میل می‌کند.  
فایل پیوست احتمالاً خیلی بزرگ و  سنگین می‌شود می‌باشد و دانلود آن هم خیلی طولانی می‌شود؛ حتی اگر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارید! حالا فرض کنید هنگام طراحی سایت بخواهید یک چنین عکسهای سنگینی در وب سایت خود استفاده کنید؛ دقیقاً همان اتفاق برای شما می‌افتد: برای باز شدن عکسی که روی وب سایت شما قرار گرفته است، زمان زیادی را باید صبر کنید.

اما کاری که شما هنگام ساخت سایت و بهینه سازی وب سایت باید در نظر داشته باشید این است که تصاویر و عکس‌های مورد نظر را حتماً به وسیلهء نرم افزار ویرایشگر عکس مانند فتوشاپ سایز عکس را کم کنید. خیلی کار سختی نیست. فقط کافی است نرم افزار ویرایشگر را باز کنید، روی منوی آن کلیک کنید و عکس مورد نظر را مشخص نمایید. کاری که باید انجام دهید تغییر تعداد پیکسل‌های عرضی(افقی) عکس متناسب با صفحه وب سایت تان  است.

اهمیت سایز تصاویر

اهمیت سایز تصاویر

در بحث اهمیت سایز تصاویر در طراحی سایت، مثلاً سایز یک عکس را که پیکسل عرضی آن ۱۰۰۰ است، باید به یک چهارم یعنی ۲۵۰ پیکسل تغییر داده شود. اجازه دهید که نرم افزار ویرایشگر به صورت خودکار طول(عمودی) عکس و حجم آن را تغییر دهد. سپس گزینهء “حفظ نسبت” یا maintain aspect ratio یا عبارتی شبیه به این را اعمال کنید.
هنگامی که عکس را ذخیره می‌کنید، گزینه ای در ذخیره سازی می بینید که با آن می‌توانید کیفیتها و یا رزولوشن‌های مختلفی در سطوح بالا و پایین ایجاد کنید. مگر در مواردی که هدف شما طراحی سایت‌های “هنری” است. در غیر این صورت رزولوشن پایین برای وب سایت‌های عادی کافی خواهد بود. بعضی از ویرایشگرهای عکس به شما گزینه‌های ویژه تری برای ذخیره سازی عکس با رزولوشن مناسب در وب سایت ارائه می‌کنند. مانند فتوشاپ که سایز وب کوچک و بزرگ دارد و یا نرم افزارهای دیگر که چنین گزینه ای را دارند. در آخر هم گزینهء ذخیره ” save as” را انتخاب کنید تا عکس ویرایش شده شما روی عکس اصلی ذخیره نشود. شما باید عکس دوم را که الان نام گذاری می کنید روی سایت قرار بدهید.

 

اهمیت سایز تصاویر

اهمیت سایز تصاویر

راهنمای مرورگرها

هنگامی که در طراحی سایت خود از تصاویر و عکس‌ها در صفحات وب سایت استفاده می‌کنید، احتمالاً باید از کدهای html شبیه به این استفاده کنید: img src=”mynewphoto.jpg” alt=”Words for Photo” height=”۱۲۵″ width=”۲۵۰″ 
این مسئله بسیار مهمی است که طول و عرض داده‌ها را وارد کنید. همین طور باید توجه داشته باشید که وارد کردن این اطلاعات از زمانی مهم خواهد بود که شما سایز عکس‌ها را تغییر داده اید. با آماده کردن و وارد کردن اطلاعات در واقع به مرورگرها به صورت ویژه در تخصیص فضای صفحات (هنگام پروسهء بارگذاری تصاویر) کمک زیادی می‌کنید.
اگر این تعاریف را در برنامه نویسی و ساخت سایت مشخص نکرده باشید، مرورگرهای قدیمی تر نمی‌توانند فرمت این متن‌ها را بخوانند و یا عکس‌ها و تصاویر آن وب سایت و بررسی ابعاد مختلف ناشناس می‌ماند و متوقف می‌شود. اگر به این نکات در طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت تان توجه کنید، می‌توانید سرعت دانلود صفحات وب سایت تان را خیلی بالا ببرید. این امر در میزان راحتی و رضایت بازدیدکنندگان وب سایت شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

دیدگاه ها بسته شده است