استراتژی بازاریابی وب سایت

نقش مدیریت زنجیره تأمین در تجارت الکترونیک
2015-02-01
تجربه oring در طراحی سایت
2015-02-01

استراتژی بازاریابی وب سایت

استراتژی بازاریابی وب سایت

چطور باید شروع کنیم:

در اینجا راهبردهایی برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی وب سایت داریم:

اهداف شما:

مهم ترین سوال این است که اهداف بازاریابی وب سایت چیست؟

برای مثال اهداف شما می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  1. داشتن یک وب سایت خوش ظاهر و زیبا برای انتقال یک تصویر مطمئن به مشتریان
  2. ایجاد راهبردها و چشم اندازهای جدید برای بازار کسب و کار خود
  3. فروش محصولات از طریق اینترنت
  4. کسب درآمد از طریق وب سایت

تصویر:

برای انتقال یک تصویر مطمئن، استراتژی وب سایت شما در حیطه ی طراحی خواهد بود، برای مثال زمانی که شما کارت های business خود را پخش می کنید، انتظار خواهید داشت که مشتریان به سایت اینترنتی شما نگاهی بیاندازند. در این مورد شما به کسی نیاز دارید که نگاهی خوب به طراحی دارد و می داند که چطور پیام های بازاریابی مفید واقع می شوند. در واقع شما به یک طراح نیاز دارید، نه یک برنامه نویس اینترنتی. تصاویر تفننی متحرک ممکن است جالب به نظر بیاید، اما اغلب موجب اجرای ضعیف و کند سایت در موتورهای جستجو می شود.

استراتژی بازاریابی وب سایت

چشم اندازی تازه:

اگر می خواهید راهبردهای جدیدی از طریق اینترنت ایجاد کنید، در این جا ۴ استراتژی پایه ای برای انجام آن داریم:

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO):  این مورد به معنی ایجاد صفحات وبی است که در موتور جستجو بر روی کلمات کلیدی به خوبی  رتبه بندی می شوند، این کار در جایگاه خود یک هنر و یا علم به حساب می آید، پس شما نیاز به یک مشاور خوب در بهینه سازی موتور جستجو دارید.
  2. تبلیغات: Google Adwords یک طرح خوب برای شروع کار می باشد، که ورود کم هزینه (low cost entry: ترجمه تحت الفظی شده است) به بازاریابی تبلیغاتی را موجب می شود. استفاده از چنین طرح هایی نیاز به تخصص فنی ندارد، اما آگاهی از این که چطور بهترین آن ها را کسب کنید، می تواند به شما در به حد اعلی رساندن بازگشت از هزینه تبلیغاتی کمک کند.
  3. لینک های inbound: لینک های inbound در واقع لینک هایی از کتاب های راهنما، مجلات یا دیگر نشریه های on-line در وب سایت شما هستند. گاهی اوقات شما می توانید چنین لینک هایی را به سادگی با آگاه کردن کتاب های راهنما از وجود خود، یا در مورد نشریه های on-line، با نوشتن مقاله های اصلی برای آن ها به دست آورید.
  4. بازاریابی سنجابی (squirrel) محرمانه: شما می توانید با شرکت در گروه های خبری، انجمن ها و email لیست ها اخبار وب سایت خود را توسط آن ها (دهان به دهان) پخش کنید. مسئله ی مهم در همه ی این ها متن است. پس بهترین مشاور برای کمک به این کار می تواند یک وب سایت کپی رایت کننده یا بازاریابی که در نوشتن متن در اینترنت تخصص دارد، باشد.

فروش محصولات:

فروش محصولات شامل یک نوع متفاوتی از تکنولوژی برای وب سایت های معمول می باشد. بسته های استاندارد نرم افزاری بسیاری وجود دارد که برای شما کار فروش محصول  را انجام می دهند که البته برای این کار به یک مشاور فنی یا برنامه نویس نیاز خواهید داشت.

کسب درآمد:

اگر می خواهید از یک سایت اینترنتی درآمد کسب کنید، باید یک ناشر on-line باشید. برای کسب درآمد، شما نیاز به ذخایر فراوانی از مقالات و یا محصولات اصلی دارید، و سپس می توانید در یک برنامه تبلیغاتی مثل Yahoo Publisher Network،Commision Junction، Google Adsense ثبت نام کنید.

جمع بندی:

زمانی که شما برای اولین بار در حال ایجاد استراتژی بازاریابی وب سایت هستید، بهتر است ابتدا اهداف خود را تعیین کنید و سپس به دنبال کمک از مشاوری که مناسب اهداف شماست، باشید. اهداف به صورت زیر است:

انتقال تصویر: استفاده از طراح برای ساخت یک سایت اینترنتی خوش منظر و زیبا

راهبردهای جدید توسط (SEO): استفاده از یک مشاور بهینه سازی موتور جستجو  برای ساخت سایتی که در موتورهای جستجو رتبه خوبی کسب کند.

راهبردهای جدید توسط تبلیغات: برای ورود کم هزینه، چیزهایی است که شما می توانید خودتان انجام دهید، یا از یک مشاور تبلیغاتی اینترتی استفاده کنید.

راهبردهای جدید توسط بازار یابی سنجاب (Squirrel) محرمانه: ارتباط گرفتن با سایت های اینترنتی مرتبط با سایت خودتان،  برای کسب لینک از آن ها.

فروش محصولات: یک بسته ی نرم افزاری را خریداری و نصب کنید که محصولات را به کمک یک برنامه نویس اینترنتی به فروش برساند.

کسب درآمد: تولید یا فراهم کردن مقالات  اصلی و سپس ثبت نام در یک برنامه تبلیغاتی.

دیدگاه ها بسته شده است