اشتباهات رایجی که در طراحی وب سایت می کنیم!

جدیدترین آپدیت الگوریتم های گوگل
2015-11-23
لینک سازی در طراحی وب سایت
2015-11-25

اشتباهات رایجی که در طراحی وب سایت می کنیم!

همه ما وقتی از یک طراح وب سایت می گوییم، او را فردی خبره در کد نویسی می دانیم و مطمئنیم که فردی است که روی سایت به صورت بهینه ای واقف می باشد و نیز بتواند در بحث طراحی گرافیکی سایت هم سر رشته ای داشته باشد تا بتواند با اصولی که دارد درخواست مشتری را به انجام برساند. اما در این بین برای هر طراح سایتی هم ممکن است اشتباهاتی پیش آید که در طول کارش آن ها را انجام داده و توجهی نکند. به شما راه حل هایی را برای این اشتباهات در طراحی سایت ارائه می کنیم تا در جهت بهینه سازی سایت گامی برداشته باشیم.

اشتباه اول: ویژگی های زیاد برابر است با یک طراحی خوب

توجه کنید که یک سایت مثل یک فروشگاه نیست که هر چه بخواهید در آن پیدا کنید. بعضی از مشتری ها هنگامی که قصد یک طراحی دارند هر چه به ذهنشان می رسد برای طراحی و بخش های وب سایت ارائه می دهند! به عبارتی فکر می کنند که وب سایت با ویژگی های بسیار می تواند نظر بسیاری از کاربران را جلب کند در صورتی که این نتیجه عکس دارد چرا که سایت های شلوغ با ویژگی های زیاد، موجب می شود که برای کاربر غیر قابل فهم و درک باشد و پیامش را به کاربران به درستی نمی رساند. مهمترین چیزی که می تواند در موفقیت وب سایت کمک کند یک طراحی تک منظوره، با نام تجاری بیاد ماندنی است.

و به یاد داشته باشید که همیشه در ابتدای شروع طراحی، نسخه موبایلی سایت را طراحی کنید که فقط روی ویژگی های اصلی زوم دارد! بعد به مرور زمان سایر نیازمندی ها را به آن اضافه کنید. البته منظور از اضافه کردن شلوغ کردن نیست!

اشتباهات رایح در طراحی وب سایت

اشتباه دوم: شلوغ کاری در صفحه اول به جذب کاربر کمک می کند

اگر می خواهید بدانید که چه میزان از کاربران به شما و وب سایت تان علاقه دارند خوب است به bounce rate توجه کنید! عموما در سایت هایی که تعداد کلمات صفحه اول آنها بیش از ۲۰۰ کلمه می رسد bounce rate شان نشان می دهد که یک اشکالی می باشد و به طور کلی بهترین میزان کلمات تنها ۷۵ کلمه در صفحه اول است!

به عنوان راهنمایی می توانیم بگوییم که برای بیان و توضیح سایت و کمپانی خود خوب است از محتوای تصویری و فیلم استفاده کنید! به میزان کلمات محتوایی که در صفحه اول از هر پست نشان داده می شود بسیار دقت کنید و با تنظیم اصولی آن و استفاده از کلمات جذاب و کاربر پسند، آن ها را به صفحات داخلی هدایت کنید!

اشتباه سوم: اگر طراحی به خوبی روی مانیتور نمایش داده می شود همه چیز عالی است

این اشتباه را به واضح ترین شکل در بالا در عنوان برایتان بیان کردیم، اما اگر قابل فهم نیست، با این توضیح برایتان روشنش می کنیم. تا کنون سیستم های زیادی طراحی شده اند که می توانید از آن ها برای تعاملات خود استفاده کنید که البته هر کدام یک اسکرین با سایز خاص خود را دارند. هر کدام از این دستگاه ها استاندارد خاص نمایش خود را دارند دقیقا مثل هر مرورگری که باید قبل از نمایش و راه اندازی وب سایت، طراحی و قالب در آن چک شود. آیتم های بسیاری وجود دارد که می تواند روی ساختار طراحی شما اثر داشته باشد که کاربر با طراحی شما احساس راحتی و لذت داشته باشد. البته ناگفته نماند گاهی هر چقدر هم که سایت به خوبی نمایش داده شود باز هم کاهش سرعت لود و … می تواند کاربرانتان را پراکنده کند. سرعت لود وب سایت هم به طراحی مربوط می شود.

هم چنین در نظر داشته باشید که استاندارهای لازم را در طراحی مد نظر داشته باشید. سرعت لود سایت هم دارای اهمیت بسیاری می باشد. بنابراین سعی کنید در بدنه وب سایت از فایل های سنگین استفاده نکنید. از طرفی هم سایت را در مرورگرهای مختلف و همچنین در سیستم های متفاوت چک کنید و از وضوح و نمایش بهینه آن مطمئن شوید.

تقریبا می توان گفت با در نظر گرفتن این ۳ ویژگی در طراحی وب سایت ۵۰ درصد و حتی بیشتر سایت شما به موفقیت نزدیک شده است!

دیدگاه ها بسته شده است