انتخاب نام دامنه مناسب

آیا تبلیغات بنری تان درست پیش رفته است؟
2015-01-31
چگونه نتایج بهتری در گوگل بدست آوریم
2015-01-31

انتخاب نام دامنه مناسب

چه شرایط و نکاتی را برای انتخاب یک نام دامنه مناسب باید در نظر بگیریم؟ 

اگر شما در ابتدا نام درستی برای شرکت و نام دامین انتخاب کرده باشید ، در واقع گام بلندی درکل مرحله بهینه سازی برداشته اید و کار را خیلی آسانتر خواهید کرد.

همانطورکه شما بعداً پی خواهید برد , لینکهای وارده ( External Links) به یک وب سایت خیلی مهم هستند , چنانچه که برای دست یابی به یک رتبه ( Rank) بالا در نتایج جستجو این امر کاملا ضروری است. متن مرتبط با آن لینک ها ( به نام متن پیوندی یا Anchor Text) یکی ازمهمترین فاکتورهای بهینه سازی موتور جستجو است که در زمان بهینه کردن یک سایت تصحیح می شود. هرچند که لینک دادن طراحان سایت های اینترنتی به سایتتان یکی از دو کار زیر را انجام میدهد:

اول اینکه آنها از نام سایت یا شرکت شما برای متن پیوندی استفاده می کنند و دوم این که احتمالا از url واقعی برای متن پیوندی استفاده میکنند ( مثلا برای این سایت http://www.2rnica.com ).

و اما نکاتی که باید در نظر داشته باشید :

انتخاب نام دامنه خوب

نام های تجاری و بهینه سازی موتورجستجو
Zeus Thrones ممکن است برای شرکتی که صندلی های توالت با کیفیت تولید می کند عالی باشد ، اما این نام به مشتریان Online , برای پیدا کردن وب سایت ازطریق موتورهای جستجوی کمک چندانی نمیکند ، مگر اینکه بودجه تبلیغاتی بزرگی برای اهداف تجاری در نظر گرفته شده باشد. اگر شما سایتی در مورد بهینه سازی موتورجستجو دارید , به طور مثال یک نام دامین خوب ( برای اهداف بهینه سازی موتور جستجو ) می توان Search-Engine-Optimization.com را نام برد. در زمان انتخاب نام تجاری و نام دامین , بایستی نام های تجاری و نام دامین های موجود ملاحظاتی را در نظر گرفت.

چرا بعضی از نام دامنه ها خط تیره دارند ؟
موتور اصلی جستجوی فعلی ( یعنی همان گوگل ) کلمات اختصاصی و کلیدی در نام دامنه ها بدون خط تیره را نمی تواند تشخیص دهد. به عنوان مثال نام دامنه خط تیره دار http://www.Rss-Reader-Service.com توسط گوگل به عنوان www.Rss Reader Service.com بررسی و اصطلاحا Spy می شود زیرا گوگل نقطه ها و خط های تیره را به عنوان فاصله در نظر میگیرد. از آنجائیکه گوگل دو نقطه را به عنوان فاصله هایی مشاهده میکند , باید توجه نمود که نام دامینی با کلمه کلیدی تکی ( مثل www.keyword.tld ) را تشخیص میدهد. از این رو در زمان انتخاب نام دامنه باید این نکته را در نظر گرفت، اگر نام مورد نظر شما با تعدادی کلمات کلیدی همراه است باید توجه کنید که برای بهینه سازی بهتر در موتور جستجو , بهتر است که کلمات کلیدی را توسط خط های تیره از هم جدا کنید.

یک دامنه خوب کوتاه است
البته هر روز بیش از قبل، شانس یافتن یک دامنه با تعداد حروف کم، سخت و سخت‌تر می‌ شود، اما اگر بخواهیم همین الان می‌ توانیم دامنه‌ های کوتاهی را ثبت کنیم. شما برای ثبت چنین دامنه‌هایی دلایل بسیاری می‌توانید پیدا کنید. با این نام شما می‌توانید اعتبار مناسبی بری سایت خود کسب کنید ضمن این که املای آن به نوعیست که امکان نگارش نادرست را به حداقل می‌رساند. نام‌های طولانی بیشتر اوقات مناسب نیستند. اگر شما بخواهید نام شرکت خود را تمامأ در دامین خود وارد نمایید به این مشکل بر خواهید خورد. مخصوصا این که مدتیست اجازه ثبت شرکت‌ ها را در ایران برای کمتر از سه کلمه نمی‌ دهند و بازدیدکنندگانتان در این صورت دچار مشکلات نگارشی خواهند شد. ضمن این که برگرداندن کلمات فارسی به فینگلیش همواره منحصر به فرد نیست. فرض کنید نام شرکت شما وب‌افزار بی‌کران باشد. در این صورت دامین شما به اینصورت خواهد بود: webafzarebikaran. علاوه بر این که اغلب افراد با درج یا عدم درج حروف صدادار مانند اِ به فینگلیش مشکل دارند، باز هم ممکن است که در تلفظ صحیح کلمه بیکران دچار مشکل شده و آن را بی‌کاران بخوانند. شما می‌توانید با بازی روی کلمات به ترکیب‌های مناسبی برسید. یکی از دوستان که با نام بی‌بی‌گل در مطبوعات مطالب طنز می‌نویسد، بری ثبت دامنه خود به صورت Bibigoal.Com به ما مراجعه کرد. با این که نام مورد نظر ایشان ثبت نشده بود، با کمی دقت متوجه شدیم که می‌توان این نام را کوتاه‌ تر کرد بدون آنکه آسیبی به تلفظ، مفهوم و یا ساختار ترکیبی آن بزند. نام پیشنهادی ما با حذف دو i همراه بود و نهایتا نام مورد نظر به‌صورت Bbgoal.Com ثبت گردید.

یک دامنه خوب را به سختی باید غلط نگارش کرد
نام مورد نظر برای یک دامین باید به گونه‌ ای باشد که افراد بازدید کننده برای نگارش آن دچار مشکل نشوند. این مشکل معمولاً در نام دهی طولانی و یا ترکیبی بیشتر اتفاق می‌افتد. این مساله را باید جدی بگیرید چون همین مساله به ظاهر ساده ممکن است بسیاری از مشتریان و بازدیدکنندگانتان را در بلند مدت فراری دهد. املای متفاوت در زبان‌های مختلف نیز می‌تواند باعث چنین مشکلی شود. برای مثال حفظ دامنه هفته‌ نامه الکترونیکی کاپوچینو (Cappuccinomag.com) به خاطر املای سخت آن همیشه مشکل‌ ساز بوده است.

دیدگاه ها بسته شده است