چگونه نتایج بهتری در گوگل بدست آوریم

انتخاب نام دامنه مناسب
2015-01-31
نحوه ی جستجو در گوگل
2015-01-31

چگونه نتایج بهتری در گوگل بدست آوریم

چگونه نتایج بهتری در گوگل بدست آوریم؟

۱) نوار ابزار جستجو
به جای مراجعه مستقیم به سایت اصلی جستجوگر، می‌توانید نوار ابزار آن را در زیر نوار اصلی IE بگذارید. گوگل چنین ابزاری را به صورت یک add-on در اختیار شما قرار می‌دهد. (به نشانی toolbar.google.com سربزنید) این ابزار امکانات دیگری مانند متوقف کننده popupها را نیز دارد.

۲) کاربردهای قدیمی
تعداد زیادی وب سایت روی اینترنت وجود دارند که نرم‌افزارهای رایگان و اشتراکی را ارایه می‌دهند و البته آخرین نسخه این نرم‌افزارها را روی آن سایت‌ها پیدا می‌کنید. اما در بسیاری از اوقات شما به نگارش قبلی آن‌ها که خوب هم کار می‌کرده‌اند، نیاز دارید. در این موقع نیازی نیست تمام اینترنت را جستجو کنید. کافی است به سایت  www.oldversion.com مراجعه کنید.

۳) وب سایت‌های قدیمی
بعضی سایت‌ها آرشیوی از صفحات قدیمی خود را نگه نمی‌دارند. یعنی سایت‌ها هنگامی که اطلاعاتشان را روزآمد می‌کنند اطلاعات قدیمی را به کلی ازبین می‌برند.
خوشبختانه سایت  web.archive.org/collections/web.html آرشیوی از مهم‌ترین وب سایت‌ها ایجاد کرده است و به این ترتیب شما می‌توانید به اطلاعات گذشته سایت‌ها و حتی اطلاعات چند سال پیش هم دسترسی پیدا کنید.

۴) حذف از جستجوها در گوگل 
همه موتورهای جستجو به شما این امکان را می‌دهند که نتایج جستجو را به نحو مناسب محدود کنید.
به عنوان مثال، وقتی در گوگل لغت خاصی را جستجو می‌کنید، هزاران نتیجه به شما نشان داده می‌شود. راه‌حل محدود کردن نتایج جستجو این است که از علامت ویژه در کنار عباراتی که موردنظر شما نیستند استفاده کنید. مثلاً بنویسید. یعنی نتایج مرتبط با کلمه cats بدون dogs.

نتایج بهتر در جستجو در گوگل

۵) روال جدید
چه باور کنید و چه نکنید، جستجوگرها فقط در گوگل خلاصه نمی‌شوند.
اگر شما برای پیدا کردن اطلاعات موردنیازتان مشکل دارید پس ارزش آن را دارد که در جستجوگر دیگری به دنبال آن بگردید. به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید درmsn ،Yahoo یا هر جستجوگر دیگری نیز جستجو کنید یا از موتور جستجوی www.mamma.com که مادر همه جستجوگرهاست استفاده کنید.

۶) در نظر گرفتن کلمات درگوگل 
برخی جستجوگرها برای محدود کردن نتایج جستجو، کلمات اضافه و لغات کوچک را در هنگام جستجو مورد توجه قرار نمی‌دهد به طور مثال از، ، ، صرف‌نظر می‌کنند.
چنانچه فکر می‌کنید این کلمات در جستجوی شما موثر هستند و منجر به کسب نتیجه بهتری از جستجو می‌شوند، می‌توانید آن‌ها را با گذاشتن یک علامت <+> مشخص کنید.

۷) استفاده از کوتیشن درگوگل 
وقتی که شما در جستجویتان به دنبال یافتن یک عبارت مشخص هستید، ساده‌تر آن است که آن را داخل کوتیشن قرار دهید. به ‌طور مثال عبارت موردنظرتان را به صورت وارد کنید. نتیجه جستجو فقط شامل عبارت داخل کوتیشن خواهد شد.

۸) به دنبال یک آدرس خاص
چنانچه فقط بخشی از آدرس اینترنتی صفحه وب موردنظرتان را می‌دانید برای انجام جستجوی سریع‌تر، می‌توانید کلمه‌ای که مطمئن هستید در آدرس سایت وجود دارد، را وارد نمایید.
به طور مثال عبارت را در جستجوگر وارد کنید.
نتایج جستجو تنها آدرس اینترنتی‌هایی را که این کلمه خاص را در خود دارند را شامل خواهد شد.

۹) جستجو در سایت (۱)
چنانچه آدرس سایتی را می‌دانید و به دنبال اطلاعاتی در آن می‌گردید، می‌توانید از یک یا چند کلمه کلیدی به این منظور استفاده کنید. به طور مثال عبارت در سایت کلمه را جستجو می‌کند و صفحه‌ای از سایت که شامل این اطلاعات است را پیدا می‌کند.

۱۰) جستجو در سایت (۲)
همچنین می‌توانید با استفاده ازعبارت نوع آدرس‌هایی که به دنبال آن می‌گردید را مشخص کنید. به طور مثال اگر می‌خواهید سایت‌هایی در رابطه با عبارت Teddy bears را در وب سایت‌های com. پیدا کنیم باید این عبارت را وارد کنید.
همین کار را می‌توانید در مورد سایت‌های net. و بقیه هم انجام دهید.

۱۱) پیدا کردن سایت خودتان
اگر یک سایت دارید، می‌دانید که چطور باید سایت‌هایی که به سایت شما لینک داده‌اند را پیدا کنید؟ در موتور جستجو عبارت www.yourwebaddress.com> وارد کنید و آدرس تمام سایت‌هایی که لینکی به سایت شما داده‌اند، را ملا‌حظه کنید.

۱۲) پیدا کردن فایل
در بسیاری از مواقع شما به فایلی احتیاج دارید که مشکلی از سیستم‌تان را حل می‌کند. برای یافتن آن نیازی نیست که هزاران صفحه وب را زیرورو کنید. با تایپ عبارت در کادر جستجو، یک لیست از همه وب سایت‌هایی که نسخه‌ای از فایل مذکور را دارند نمایش داده خواهد شد. این روش به خصوص برای پیدا کردن فایل‌های تصویری بسیار مفید می‌باشد.

۱۳) هجی‌های متفاوت در گوگل 
با توجه به گسترش بسیار زیاد سایت‌های اینترنتی که در ایالات متحده قرار دارند، توجه به نوع نگارش و هجی کلمات انگلیسی، اهمیت زیادی دارد. اگر کلمه‌ای که جستجو می‌کنید در زبان انگلیسی آمریکایی یا انگلیسی انگلیسی هجی متفاوتی دارد، جستجوی خود را با حالت‌های مختلف امتحان کنید.

۱۴) جستجوی متفاوت
در سایت www.kartoo.com با شکل دیگری از ابزارهای جستجو مواجه می‌شوید. این جستجوگر از نوع <فراجستجوگرها> است و اطلاعات خود را در بین چندین کلمه کلیدی و چندین tag پیدا می‌کند. جستجو با فشردن کلید enter شروع شده و نتایج به صورت یک نقشه تصویری مطابق روابط کلمات و تگ‌های توضیحی ارایه خواهد شد.

۱۵) اطلاعات موجود
نیازی نیست برای اطلاعاتی که قبلاً پیدا کرده‌اید، مجدداً از جستجوگر استفاده کنید. جزییات اطلاعات قبلاً یافت شده در فایل‌های history در اینترنت اکسپلورر قرار دارد. برای راحت‌تر پیدا کردن اطلاعات بهتر است که آن‌ها را به صورت روزانه درweb address مرتب نمایید.

۱۶) جستجو در history
علاوه بر history که جزییات صفحات دیده شده را نگه می‌دارد، IE نیز یک کپی موقت از صفحاتی که دیده‌اید را نگهداری می‌کند. بدین‌ترتیب ابزار جستجو در history برای تمام صفحات دیده شده و همچنین URLها به خوبی کار می‌کند. اگر کلمه خاصی را در صفحاتی که دید‌ه‌اید به خاطر دارید، می‌توانید از آن‌ برای جستو استفاده کنید.

۱۷) سایت کامل (۱)
در موتور جستجوی آلتاویستا به نشانی (www.altavista.com) با استفاده از بعضی دستورات می‌توانید به همه صفحات یک سایت خاص دست پیدا کنید. به عنوان مثال با وارد کردن عبارت www.pcmag.com> به بیش از دویست هزار صفحه اطلاعات دست می‌یابید.

۱۸) سایت کامل (۲)
در قدم بعدی می‌توانید نتایج جستجویتان را به کلمه خاصی که در تمام صفحات سایت موردنظر موجود است محدود کنید. به‌طور مثال دستور را وارد کنید و نتایج را مشاهده کنید.

۱۹) ترفند پنهانی گوگل
نوعی جستجوی خاص نیز در گوگل وجود دارد اگر چه از جزییات آن همه خبر ندارند.
گوگل به شما کمک می‌کند که در یک صفحه وب به دنبال کلمه‌ای بگردید که هم در URL و هم در آن صفحه وجود دارد. برای این منظور تایپ کنید:

۲۰) عنوان صفحات‌
همان‌طور که می‌دانید هر صفحه دارای عنوان خاصی (title) می‌باشد. در Altavista می‌توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی خاص صفحاتی را جستجو کنید که در عنوان آن‌ها کلمه موردنظر وجود داشته باشد.
به این منظور عبارت را وارد کنید. در موتور جستجوی گوگل عبارت
همین کار را برایتان انجام می‌دهد.

۲۱) یافتن مجهولا‌ت‌
شما احتمالاً زمانی که می‌خواهید فایلی را روی کامپیوترتان جستجو کنید از wild card ها استفاده می‌کنید.
از همین روش نیز می‌توانید در گوگل استفاده کنید. به طور مثال عبارت ، هر چیزی را که بین brown و jump باشد را پیدا خواهد کرد.

۲۲) قبل از جستجو در گوگل فکر کنید
گاهی اوقات ممکن است جستجو در اینترنت مشکل باشد. زیرا کلمه کلیدی خاصی را نمی‌دانید. صفحات زیادی پیدا می‌شوند که ارتباطی با منظور شما ندارند و ساعت‌های متمادی را صرف گشتن در نتایج جستجو می‌کنید. اگر موضوع مورد نظر شما با کلمه‌ای، حتی ارتباط اندک دارد، از آن استفاده کنید.

۲۳) پیدا کردن تصاویر در گوگل
وقتی شما از موتور جستجویی استفاده می‌کنید که برای جستجوی تصاویر، پیش‌ نمایشی از آن‌ها را نشان نمی‌دهد، ممکن است آدرس سایت‌هایی را برایتان بیابد که شامل عکس موردنظرتان نباشند. برای نتیجه‌گیری سریع‌تر می‌توانید به نشانی image.google.com مراجعه کنید.
در این‌جا کافی است نام شخص یا موضوع موردنظر را وارد نمایید و گوگل تصاویر بندانگشتی (thumbnail) در این رابطه را نمایش خواهد داد.

۲۴) پاسخی به سوالا‌ت‌ درگوگل 
به سایت www.ask.com سر بزنید و پاسخ همه سوالات خود را در آن پیدا کنید. مثلاً سوال خود را به صورت
وارد کنید و به احتمال زیاد پاسخ دقیقی برای آن خواهید یافت. همچنین می‌توانید در این سایت به بیشترین مواردی که دیگران جستجو کرده‌اند نیز نگاهی بیندازید.

۲۵) راهنمای گوگل‌
در صفحه اصلی google، گزینه جستجوی پیشرفته (Advanced search) را کلیک کنید. در این‌جا می‌توانید نتایج جستجویتان را محدود کنید. در بعضی مواقع دیدن صفحات وبی که مربوط به ۲ یا ۳ سال قبل هستند دیگر فایده‌ای ندارند. در این‌جا می‌توانید برای پیدا کردن صفحات جدیدتر گزینه ۳ ماه، ۶ ماه یا ۱ سال را انتخاب نمایید.

دیدگاه ها بسته شده است