بین سرور های ایران و کانادا چه فرقی می باشد؟

چه Domain ای برای وب سایت مناسب است؟
2015-10-07
نصب جوملا به چه صورت می باشد؟
2015-10-10

بین سرور های ایران و کانادا چه فرقی می باشد؟

بین سرور های ایران و کانادا چه فرقی می باشد؟

سوال بسیاری از عزیزان ممکن است این باشد که بهتر است سرورشان کجا باشد ؟ خارج از کشور تنظیم شود بهتر است یا اینکه داخل کشور باشد؟!

در واقع وقتی تصمیم به این می گیرید که یک server ای را تهیه کنید، نکات و آیتم های ویژه ای را باید در نظر بگیرید، آیتم های مختلف و تاثیر گذاری از قبیل تعداد هسته های پردازنده، میزان حافظه رم، میزان فضای دیسک اختصاص یافته و غیره که از مواردی محسوب می شوند که نباید از آن چشم پوشی کرد. اما در عین حال یکی از مهمترین عواملی که کمتر به آن پرداخته می شود، موقعیت مکانی سرور شما می باشد. اینجا دوباره سوالی مطرح می شود و اینکه چه چیزهایی موجب می شود مکان فیزیکی یک server برای ما اهمیت داشته باشد؟
 
یکی از این موارد که اشاره کردیم، امکانات عمومی و فنی دیتاسنتر است…
مجموعه ای از مواردی مانند وضعیت سرمایشی، امنیت، پهنای باند، مهمترین موضوعات در رابطه با ویژگی های یک دیتاسنتر هستند که باید آن ها را در نظر داشت.با وجود بهره کمتر کشور ما از امکانات تکنولوژیک در حوزه فن آوری، باید گفت تا وقتی که شما نخواهید یک پایگاه سرور اختصاصی داشته باشید، از این نظر تفاوت عمده، قابل توجه و بهتر است گفت تاثیر گذاری در این خصوص میان server های داخلی و خارجی وجود نخواهد داشت.
بین سرورهای ایران و کانادا چه فرقی می باشد؟
هم چنین -بستر شبکه و مسیریابی هم باید در نظر گرفته شود…
از نام عنوان مطرح شده پیداست که وقتی بحث از یک server تحت وب می شود، حداقل در خصوص نیمی از ماجرا شبکه، اینترنت و مسیر دهی و مسیر یابی تعیین کننده هستند. در سال های اخیر بود که پیشرفت های نسبتا چشمگیری در وضعیت بستر شبکه داخلی اتفاق افتاد و این شبکه به سمت قابلیت اطمینان مناسبی در حرکت می باشد. البته روشن است که هنوز کشور ما از این منظر با استانداردهای جهانی فاصله قابل توجهی دارد. ایران هاست سعی کرده است تا با فراهم کردن چند لینک پشتیبان دامنه تاثیرگذاری این اختلالات را به حداقل برساند. هم چنین به واسطه وجود نقاط گذر کمتر و بهره گیری از اینترانت ملی سرعت دستیابی کاربران داخلی به سرورهای داخلی بیشتر است. هم چنین اشاره می کنیم که در خصوص server های مستقر در کانادا، تقریبا مشکلات شبکه و اینترنت نادر و ناچیز هستند، البته در کنار آن نباید اختلالات گاه و بیگاه  اینترنت و ISP  های داخلی با Gateway  های خارج از کشور را نادیده گرفت.
 
کسب و کار شما چه چیزی را ایجاب می کند؟
بدانید که بسیار مهم است تا مشخص کنید و مطمئن شوید که از سرور خود چه انتظاراتی دارید، بی گمان این انتظارات وابستگی مستقیمی با ویژگی های کسب و کار شما دارند. در خصوص بخشی از این ویژگی ها که به انتخاب موقعیت مکانی سرور می انجامد عوامل زیر بیشترین اهمیت را دارند:
 
۱٫یکی از همین عوامل جامعه یا بازار هدف است :
بیشترین تجمع مشتریان یا کاربران شما دقیقا در چه مکانی است؟ اولین سوالی که دراین باره مطرح می شود. اگر یک کسب و کار محلی یا منطقه ای دارید و مطلقا به جهانی بودن آن نظر ندارید، مسلم است که استفاده از سرورهای داخلی برای شما در اولویت خواهد بود، اما اگر کسب و کار  شما فرا ملی است، استفاده از سرورهای خارجی به واسطه دستیابی بهتر در کشورهای دیگر پیشنهادی است که به شما داریم. اگر هم کسب و کار شما حالتی میانه از دو نوع فوق می باشد، می توانید دموکراسی را رعایت کرده و انتخاب را به محل مکانی اکثریت کاربرانتان وابسته کنید، اما توصیه ما این است که فقط با اکثریت قاطع کاربران داخلی دست به انتخاب سرورهای داخلی بزنید.
 
۲٫دومین موردی که باید اشاره داشت به موتورهای جستجو و دایرکتوری ها بر می گردد :
یکی از بیشترین موضوعاتی که کاربران در زمینه انتخاب مکان سرور با آن درگیر هستند، موضوع قرار گیری سرور آن ها در داخل کشور است که آیا موجب بازدهی پایین وضعیت وب سایت هایشان در موتورهای جستجوگر و دایرکتوری ها می شود یا خیر؟
پاسخی که برای این نوع سوال باید در نظر داشت به این صورت است که اصولا مکان یک سرور چه دخالتی در وضعیت ایندکس شدن صفحات در جستوگرها دارد. در این رابطه بحث ها کمی حرفه ای و پیچیده می شود ولی خوشبختانه مهمترین بخش ماجرا، ساده ترین مفهوم آن است، این موتورها برای ایندکس کردن صفحات از روبوت ها استفاده می کنند، پس باید تحقیق کرد که دستیابی این روبوت ها به سایت شما چگونه است، آیا سریع و کارا هست یا دچار اختلالاتی می باشند، متاسفانه به دلیل ساختار زیربنایی بستر شبکه کشور، دستیابی به این سرورها از خارج از کشور (که محل قرارگیری سرورهای موتورهای جستجو می باشد) برخی اوقات با اختلالات جزیی مواجه است، البته این بدان معنا نیست که برای داشتن یک نتیجه بسیار خوب در زمینه SEO  حتما باید  سرور شما خارج از کشور واقع شده باشد، زیرا که مثال های نقض بسیاری برای این گفته وجود دارد، در نظر بگیرید که میزبانی بسیاری از سایت های بزرگ با رتبه بندی ممتاز در میان سایت های فارسی زبان در داخل کشور است. علتش هم به این بر می گردد که در بحث SEO  آنقدر مباحث مهم تری هست که این موضوع در میان آن ها تقریبا کمرنگ می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است