نصب جوملا به چه صورت می باشد؟

بین سرور های ایران و کانادا چه فرقی می باشد؟
2015-10-08
آیا می دانستید قالب سایت هم در سئو تاثیر دارد؟!
2015-10-11

نصب جوملا به چه صورت می باشد؟

نصب جوملا به چه صورت می باشد؟

همان طور که می دانید جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد، امکانات گسترده ای دارد و با ابزار های خود امکان گسترش آسان نرم افزار را فراهم می کند. با جوملا می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید. اما در ابتدا به شما نصب جوملا را آموزش می دهیم که به چه نحوی می باشد.

ابتدای کار به نصب پایگاه داده و کاربر پایگاه داده می پردازیم :

در کنترل پنل Helm بخش Domain Menu روی گزینهdatabase manager  کلیک نمایید، با انتخاب گزینه Add New می توانید نسبت به ایجاد یک دیتابیس جدید اقدام نمایید. نوع دیتابیس را MySQL 5  انتخاب نموده و یک نام دلخواه برای آن درنظر گرفته و سپس روی گزینه save  کلیک نمایید. اما نکته ای را باید در نظر داشته باشید که احتمال وجود دیتابیس با نام انتخابی شما در دیتابیس سرور مربوطه می باشد، لذا در صورت مشاهده خطا مبنی بر موجود بودن دیتابیس با نام مربوطه ، نسبت به ایجاد دیتابیس با نام دیگر اقدام کنید.

بعد از انجام چنین موردی، با کلیک روی گزینه add new  نسبت به ایجاد یک نام کاربری برای دسترسی به دیتابیس ایجاد شده اقدام کنید. در صفحه ای در حال حاضر می باشید، باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. اینجاست که دیتابیس و کاربر مربوطه ایجاد شده و شما قادر به مشاهده آدرس دیتابیس سرور و آدرس phpMyAdmin که یک نرم افزار نوشته شده به زبان php می باشد، برای مدیریت بانک اطلاعاتی MySql توسط مرورگر است، خواهید بود. (البته توجه داشته باشید که به جای yourdomain  از نام دامین خود استفاده نمایید)

اما نکته دیگری که باید در نظر گرفت، در این صفحه، آدرس دیتابیس سرور را باید یادداشت کنید تا در تنظیمات جوملا از آن استفاده نمایید. (به عنوان نمونه فرض کنید که برای این آموزش و نام دامین iranhost.com آدرس دیتابیس سرور sql4.iranhost.com  می باشد)

 بارگذاری و یا upload فایل زیپ :

بعد از اتمام مراحل بالا نوبت به بارگذاری فایل زیپ می رسد، در واقع برای آپلود فایل زیپ باید از طریقFTP  اقدام نمایید که در این صورت ابتدا اقدام  به ایجاد FTP  اکانت نمایید. به ترتیبی که برای شما بیان می داریم، این مراحل را طی کنید. هم اکنون در Domain Menu روی آیکون File Manager  کلیک کنید، روی پوشه wwwroot  کلیک نموده و سپس تیک کنار فایل زیپ موجود را زده و سپس روی گزینه آنزیپ کلیک نمایید. با آنزیپ شدن فایل مطمئن شوید که تمامی فایل ها و فلدرهای مربوطه در wwwroot  قرار گرفته اند.

نصب جوملا :

بعد از اینکه پایگاه داده را نصب کردید، نوبت به نصب جوملا می رسد. برای آغاز نصب فقط کافی است تا نام دامین خود را در  مرورگر وارد نماید و در صفحه نخست، زبان مورد نظر را انتخاب و روی ادامه کلیک نمایید. بعد از اینکه وارد این صفحه شدید، در این صفحه امکانات و پیش نیازهای نصب جوملا بررسی و نتیجه آن نشان داده خواهد شد. در صفحه جدیدی روبروی شما ظاهر می شود، قوانین استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا را ملاحظه می کنید. پس از اینکه صفحه قوانین را پشت سر گذاشتید، وارد صفحه پیکربندی پایگاه داده می شوید. در واقع در این صفحه آدرس نوع بانک (دیتابیس) را روی حالت پیش فرض( mysql )، نام هاست پایگاه داده، نام کاربری که برای دسترسی به پایگاه داده تعریف کرده ایم، رمز عبور مربوطه و نام دیتابیس را به ترتیب در فیلدها وارد کنید. 

در این بین باید نکته ای را مهم بدانید، و اینکه برای یافتن آدرس پایگاه داده سرور کافیست به بخشDatabase Manager  کنترل پنل هاست خود رفته و پایگاه داده ای را که برای جوملا ساخته اید انتخاب کنید. موضوعی که مورد بحث است این می باشد که جوملا برای نصب نیاز به دسترسی  FTP به سایت شما دارد، در صفحه بعدی نام کاربری و گذرواژه  FTP را وارد کرده  و روی کلید “پیدا کردن خودکار آدرس دیسک” کلیک کنید تا joomla نشانی پوشه root  را پیدا کند. هم چنین توجه داشته باشید که در صورتی که نام کاربری و گذرواژه را نمی دانید در قسمت FTP Accounts  آن را بیابید. در آخرین صفحه ای که ظاهر می شود، تنظیماتی از جمله نام سایت (دلخواه)، نشانی ایمیل مدیر سایت و گذرواژه مدیر  را انتخاب نمایید. در صفحه بعد که روبروی شما ظاهر می شود، به صورت پیش فرض نام کربری admin است و در صفحه بعد به شما نشان داده خواهد شد، هم چنین توجه داشته باشید که باید فلدر installation  موجود در فلدر wwwroot  را حذف نمایید. بعد از حذف پوشه مربوطه می توانید با وارد نمودن نام دامین خود در مرورگر، صفحه اصلی joomla را مشاهده نمایید.

بعد از همه این ها برای ورود به بخش مدیریت joomla به  آدرسyourdomainname/administrator  (به جایyourdomainname  نام دامین خود را وارد نمایید) مراجعه نموده و مدیدیت محتوا را آغاز کنید.

نصب جوملا به چه صورت می باشد؟

خطایی در joomla :

اما ممکن است بعد از نصب با مشکلات و ارورهایی مواجه شوید که برایتان حلش سخت باشد. اینجا به یکی از این نمونه پیام خطاها، که در پایین آورده ایم، پرداخته ایم.

Fatal error: Call to undefined method stdClass::onAuthenticate()/home/extremew/public_html/libraries/joomla/user/authentication.php on line 121

خطای فوق هنگام لاگین به بخش Admin جوملا رخ می دهد که با انجام راهکار زیر می توانید به حل این مشکل بپردازید. برای رفع چنین مشکلی باید به جداول بانک اطلاعاتی جوملا دسترسی داشته باشید. پس برای چنین حالتی باید ابتدا آدرس mysql.yourdomainname/phpmyadmin و یا DatabaseserverIP/phpmyadmin را در مرورگر خود وارد نمایید و با وارد کردن مشخصات کاربری دیتابیس به پایگاه داده joomla، وارد جدول plugin می شوید و در فیلد Authentication joomla مقدار published را با کلیک بر روی لینک Edit صفر قرار داده و بعد از آن تغییرات را حتما ذخیره کنید.

دیدگاه ها بسته شده است