تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR

ساخت منوی کشویی خوب با CSS
2015-09-03
SSL – Secure Sockets Layer چیست؟
2015-09-08

تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR

تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR

در بحث طراحی سایت و موضوع بهینه سازی سایت، موضوع CTR مطرح می باشد که مخفف Click-through Rate است و در واقع آن را می‌توان به فارسی نرخ کلیک خوری نامید. البته اگر می خواهید چنین نرخی برای سایت شما بالا رود، باید روی عوامل مختلفی کار کنید. یکی از این عوامل برچسب عنوان یا Title است. البته این بخش تاثیر به سزایی روی نرخ کلیک خوری شما دارد و در واقع بیشترین تاثیر آن روی بهینه سازی سایت می باشد. اصطلاح CTR برای خود تعریفی دارد که برای آن باید با دو مقوله دیگر هم آشنا باشید. یکی از اصولی که در بحث بهینه سازی سایت مطرح می باشد، تعداد دفعاتی است که سایت شما برای یک اصطلاح خاص در موتور جست و جو برای جستو جوگر نشان داده می شود. مبحث دیگر تعداد کلیک کردن بر روی سایت شما می باشد که در قبال آن مقداری است که ظاهر شده است، که معمولاً با عبارت Impression نشان گذاری می شود. در این صورت است که نسبت کلیک ها بر Impression را CTR می نامند.

تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR

اگر شخصی که در موتور جست و جو به دنبال مطلب مورد نظر خود می گردد، یا این که با صفحه ای روبرو می شود که عنوان سایت شما هم در آن سایت می باشد، و تصمیم بگیرد که روی آن در مقابل ۹ رقیب دیگر کلیک کند، این جا موتور جست و جو فرض را بر این می گذارد که شما وجه مرتبط تری نسبت به سایر رقبا دارید، پس بنابراین شما به سمت نتایج بالاتر سعود می کنید.

اگر خواسته باشید که در این شرایط فرد جست و جو کننده نتیجه شما را در مقابل رقبا ترجیح دهد، شما باید درکی دقیق از برچسب عنوان صفحه داشته باشید که در نتایج موتور جست و جو نشان داده می شود. این تگ دقیقا در بالای توضیحات سایت شما در نتایج دیده می شود.

همین طور صفحه اصلی بهترین مکان برای قرار دادن هسته بسیاری از کلمات کلیدی در برچسب عنوان می باشد که البته به شرطی است که در این باره هم زیاده روی نکنید. پس صفحه خانگی سایت یکی از منظر های اصلی بحث CTR است. البته صفحات داخلی هم که در حقیقت هدف اصلی اصطلاحات جستجو هستند، باید این سه مشخصه را دارا باشند:

  1. برای عملی امر کنید (مثل بخرید، سفارش دهید، رزرو کنید و …)
  2. کلمه کلیدی ( کلمه کلیدی به علاوه یک یا دو اختلاف معنایی)
  3. ابزار ارزش موضوع (چرا آنها باید شما را نسبت دیگران ترجیح دهند؟)

به یاد داشته باشید که حدالمقدور برچسب عنوان صفحات سایت شما باید کمتر از ۶۶ حرف باشد، همچنین در نظر داشته باشید، که برچسب توضیحات آن هم کمتر از ۱۶۰ حرف باشد. در کل اگر از این مقدار که عرض شد بیشتر بود، موتور جست و جو خود اقدام به ناقص و کوتاه کردن آن ها برای نشان دادن به کاربر می کند. پس در بهترین شرایط سعی کنید طول این جملات از مقادیر استاندارد آن ها بیشتر یا کمتر نباشد.

دیدگاه ها بسته شده است