ساخت منوی کشویی خوب با CSS

جایگزین کردن متن در Notepad++
2015-09-01
تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR
2015-09-05

ساخت منوی کشویی خوب با CSS

ساخت منوی کشویی خوب با CSS

در موضوع طراحی سایت هر نمونه خوب از منوی کشویی در وب، بر یک ساختار واحد و ساده HTML تکیه کرده است، به این صورت که فهرست‌ های بدون ترتیب تودرتو (UL) می توان ساخت. بدون این ساختار شاید بتوان اعلام کرد که ساخت منوی کشویی پیچیده تر از قبل بوده است. در این مقاله به یک راز ساده برای ساخت منوی کشویی خوب با CSS اشاره می‌کنیم که برای شما بسیار موثر و کاربردی خواهد بود.

البته چنین چیزی به این معنا می باشد می توانید آگاهی از چگونگی ساخت یک لیست بدون ترتیب خوب را فرا گیرید تا از آن برای این فرایند بی عیب استفاده کنید که بسیار حیاتی نیز می باشد. حتی در بسیاری از نمونه ها مشاهده شده است که افرادی خواسته اند تا خود منوی کشویی بسازند، اما هنگام اجرا با خطا روبرو می‌ شدند که دلیل آن را نمی‌ دانستند، و به نشانه نا امیدی دست از کار می‌ کشیدند.

برای پی بردن به مشکل آن ها اشکالی در CSS نبود، ولی یک خطا در ساختار لیست آن ها بود. به همین جهت به این موضوع باید اشاره کرد که ساختار یک فهرست تودرتوی خوب به چه شکلی است و همچنین نمونه بد آن به چه صورتی می باشد.

ساخت منوی کشویی خوب با CSS

ساختار درست آن را باید به این گونه شرح داد که یک پایه و اساس کامل برای یک فهرست کشویی می باشد. قسمت اساسی در مثال بالا جایی است که فهرست بدون ترتیبِ تودرتو ما، به عنوان موردی از فهرست اصلی ظاهر می‌شود. فهرست بدون ترتیب داخلی در کنار مورد فهرستی که می‌خواهد به عنوان والد در منو عمل کند ظاهر می‌ شود. توجه داشته باشید که این یک نکته ریز خیلی حساس است. بدون این جزئیات کوچک، تعیین این که کدام زیر فهرست به کدامیک از موارد فهرست اصلی تعلق دارد بسیار سخت می‌ شود.

ساختار درست ساخت منوی کشویی

اما در مورد ساختار نادرست آن باید این گونه شرح داد که با یک مقایسه، این آن چیزی است که در بیشتر اوقات، زمانی که شخصی فهرستی دارد که درست کار نمی کند، مواجه می شویم. به این صورت که این یک اختلاف خیلی کوچک است. و این که تنها تغییر در اینجا آن فهرست بدون ترتیب درونی است که سریعا بعد از یک مورد از فهرست اصلی که انتظار دارند، زیر فهرست در زیر آن قرار گیرد، ظاهر شده است. عوض اینکه مستقیما آن را داخل یک موردی قرار دهند که می‌خواهند در زیر آن ظاهر شود. و کاملا واضح است که این یک تفاوت در CSS و JavaScript ما می سازد. عناصر در مکانی نیستند که css آنها را جستجو می‌کند، و به همین ترتیب در جاوا اسکریپت تعیین کردن آنها سخت تر است، و الی آخر.

ساختار نادرست ساخت منوی کشویی

دیدگاه ها بسته شده است