تبادل لینک، یکی از عوامل موثر در Seo سایت

SSL – Secure Sockets Layer چیست؟
2015-09-08
توقیف شدن سایت به وسیله گوگل
2015-09-09

تبادل لینک، یکی از عوامل موثر در Seo سایت

تبادل لینک، یکی از عوامل موثر در Seo سایت

در بحث طراحی سایت، از مواردی که باعث می شود تا طراح سایت، وب سایتش را در سطح صفحات گوگل به اول برساند، این است که سایت در چارچوب بحث سئو به درستی همه نکات را رعایت کرده باشد. البته در حال حاضر در بین بیشتر وبلاگ نویسان و وبمستران تبادل لینک امری می باشد که برای افزایش بازدید صورت می گیرد. حتی در این بین مشاهده شده است که وب سایت هایی برای همین منظور ساخته شده اند و به جمع آوری لینک های برگشتی برای سایت خود می پردازند. اما موضوعی که در این بین مطرح می باشد این است که این کار نه تنها سودی برای یک وبلاگ نویس ندارد، بلکه عملاً سایت یا وبلاگ خود را در خطر تحریم توسط موتور جست و جو قرار می دهد. پس همانطور که اثرات تبادل لینک بر روی SEO سایت مشخص شده است، در صورتی است که ضرری نداشته باشد، و در عین حال سودی هم ندارد، در چنین شرایطی شما باید از این کار اجتناب کنید و از راه های مفید برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. در این مقاله به شما روشی مفید برای تبادل پیوند پیشرفته و سودمند معرفی می کنیم.

تبادل لینک، یکی از عوامل موثر در Seo سایت

در بحث سئو سایت، مدتهاست که بروی بحث تبادل لینک نظرات مختلفی ارائه شده است و چیزی که در حال حاضر بسیار واضح و روشن می باشد، بحث سودمند نبودن این روش برای افزایش رتبه و بازدید وبلاگ یا سایت می باشد. شاید تا به حال با وبلاگ ها و سایت های زیادی تبادل لینک کرده باشید، یا حتی همین الان تصمیم انجام چنین کاری را دارید. ولی باید متذکر شد که دیگر این کار منسوخ شده و حتی برای وبلاگ شما اثرات سوئی هم به همراه دارد.

در این بین نکته ای را یادآور می شویم که برخی سایت ها یا بخشی از سایت ها اقدام به راه اندازی قسمتی برای تبادل لینک به صورت خودکار می کنند. چیزی که باید در نظر داشت این است که باید اول آدرس سایت مورد نظر آن ها را درون وبلاگ خود قرار دهید و سپس یک پیوند برگشتی از آن ها دریافت کنید. اگر شما به عنوان یک وبلاگ نویس قصد تبادل لینک به این شیوه را دارید، پیشنهاد ما این است که از این کار صرف نظر کرده و در مورد آن خطر نکنید. چه بسا خیلی از این سیستم ها برای بازدید رتبه سایت خود بسیار مفید هستند ولی از آن طرف بر روی رتبه سایت شما اثر منفی دارند. فراموش نکنید که آن ها در قبال دادن یک پیوند به شما، به تعداد صفحات وبلاگتان هم از شما پیوند می گیرند، البته این در صورتی است که شما از ویژگی خود وبلاگ برای تبادل لینک استفاده کنید.

گوگل، غول موتور های جستجو، به صراحت در مورد اسپم شناخته شدن این عمل تاکید کرده و ما هم شما را از این کار منع می کنیم. البته ضرر این کار را زمانی بیشتر حس می کنیم که شما با یک سایت یا وبلاگ غیر مرتبط از نظر محتوا و موضوع کاری تبادل پیوند کنید. این کار اگر باعث رفتن نام وبلاگ شما در فهرست سیاه گوگل نشود، حتماً باعث تنزل رتبه وبلاگ شما خواهد شد.

برای شما پیشنهادی برای تبادل لینک سودمند داریم!!

پیشنهاد ما به این صورت می باشد که ابتدا یک وبلاگ یا وب سایتی که با محتوای سایت شما همخوانی دارد را در نظر بگیرید. سپس با مدیر آن به شیوه ای که گفته خواهد شد در مورد تبادل پیوند رایزنی کنید. به این صورت که شما می توانید یک مقاله در مورد سایت طرف مقابل بنویسید و پیوند آن را در آن مقاله قرار دهید و در عوض سایت مقابل هم برای شما همین عمل را انجام دهد. این کار نه تنها باعث می شود که بازدید مستقیم و مفید برای هر دو طرف فراهم شود، بلکه شما با این کار رتبه آن صفحه را از نظر موتور جستجو بهبود داده اید. این روش تبادل پیوند به نفع هر دو طرف می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است