توقیف شدن سایت به وسیله گوگل

تبادل لینک، یکی از عوامل موثر در Seo سایت
2015-09-08
ide آنلاین برای تمام زبان های برنامه نویسی
2015-09-09

توقیف شدن سایت به وسیله گوگل

توقیف شدن سایت به وسیله گوگل

در طی پروسه طراحی سایت، بسیار توصیه می شود که در انتخاب محتوا و متن دقت لازم را در نظر بگیرید. بعد از طراحی سایت که متن را در سایتتان گذاردید، بعد از همه مراحل، ممکن است بسیار پیش آمده باشد که از خود بپرسید آیا وب سایتتان توسط گوگل توقیف و یا Ban شده باشد، ممکن است در جایی خوانده یا شنیده باشید که اقدامات و شیوه های مختلفی امکان دارد که این کار را برای شما انجام دهند. مثلا ساخت چندین سایت با محتوای تکراری، یا ساخت صفحات سایت با محتوای غیر اصیل مختص تبلیغات، که ممکن است شما را در فهرست توقیف شدگان گوگل قرار دهد. بعضی افراد برای مثال اقدام به ساخت صفحات فهرست جعلی با استفاده از  DMOZ و Google AdSense می کنند تا فقط زمانی که کاربران روی لینک های آن ها کلیک می کنند درآمدی به دست آورند، و برخی با استفاده از برنامه های رایانه ای، تعداد زیادی از صفحات لینک را می سازند.

توقیف شدن سایت به وسیله گوگل

ــ در صورت به وجود آمدن شرایط توقیف شدن، آیا با گوگل تماس بگیریم؟

ممکن است تماس با گوگل  کمکی نکند، چون کارکنان گوگل زمان کافی را برای دادن بازخورد برای این که چرا سایت شما از فهرست حذف شده است ندارند. زیرا گوگل از برنامه های رایانه ای موسوم به “روبات موتور جست و جو” برای پیمایش بین سایت ها از یک لینک روی یک صفحه به صفحات دیگر استفاده می کند. در اینجا حداقل به چهار مورد از مواردی که ممکن است شما بخواهید بررسی کنید می پردازیم:

۱٫ آیا سایت شما توقیف شده است؟
۲٫ آیا صفحه ای از سایت شما، در کنار لینکدهی گوگل به سایت شما، کش شده است؟
۳٫ سایت شما برای عنکبوت های (روباتها) موتور جست و جو در دسترس هست؟
۴٫ آیا شما از فنون اسپم استفاده می کنید؟

این مقاله یک دستورالعمل برای این که خودتان دست به کار شوید ارائه می کند. این یک پاسخ قطعی و مشخصی نیست چون هر سایت یک مورد منحصر به فرد است و ممکن است شما خودتان نتوانید به راحتی هر تکنیک اسپم را پیدا کنید. این مقاله اشاره ای است برای اینکه این مشکلات کجا ممکن است وجود داشته باشد و چطور می توانید دلایل آن را بیابید.

ــ آیا سایتتان واقعا توقیف شده است؟

اگر در صفحه جست و جوی سایت گوگل، به این صورت site:yoursite.com، توانستید یکی یا بیشتر صفحات کش شده را پیدا کنید، به احتمال زیاد سایت شما توقیف نشده است.  و اگر نتوانستید صفحات کش شده به وسیله گوگل را پیدا کنید لزوماً سایت شما توقیف شده است.

ــ آیا صفحه ای از سایت شما، در کنار لینکدهی گوگل به سایت شما، فهرست شده است؟

اگر سایت خود را تازه تاسیس کرده اید، دلیلی که می تواند از فهرست نشدن سایت شما داشته باشد، این است که هنوز صفحه ای از سایت ایندکس نشده است. ولی اگر سایت شما برای مدتی چه بسا سالیانی طولانی در گوگل فهرست شده بود ولی الان دیگر نیست، در اینجا ممکن است سایت شما بن شده باشد یا بر اثر تغییراتی که در جریان سایت ایجاد کرده اید دیگر سایت برای عنکبوت های موتور جست و جو در دسترس نیست.

آیا سایت شما برای عنکبوت های موتور جست و جو در دسترس است؟

مشکل دیگری که ممکن وجود داشته باشد این است که سایت برای روبات ها یا عنکبوت های موتور جست و جو در دسترس نباشد. به عنوان مثال روبات ها معمولا نمی توانند ریدایرکت های جاوا اسکریپت را دنبال کنند. اگر شما صفحه آغازینی دارید که با استفاده از یک شیوه غلط فقط به صفحه اصلی از سایت شما ریدایرکت شده است، رباتهای موتور جست و جو ممکن است درکی از صفحه آغازین شما نداشته باشند و این دلیلی است که چرا صفحه اصلی شما فهرست – Index نمی شود و ربات ها نمی توانند به صفحات دیگر بروند. اگر سایتتان را برای موتورهای جست و جو ساخته اید، خودتان می توانید با استفاده از مرورگر هایی بنام Lynx یا Amaya وضعیت دسترسی ربات ها را به صفحات سایتتان بررسی کنید. اگر با استفاده از Lynx نتوانستید صفحه اصلی سایتتان را مشاهده کنید و به صفحات دیگر بروید، به احتمال زیاد این امر هم برای روبات های موتور جست و جو مقدور نیست. اگر بنا به دلایلی نتوانستید Lynx یا Amaya را دانلود و نصب کنید، حداقل اگر مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی می کند، کوکی ها و جاوااسکریپت را غیر فعال کنید و سعی کنید با این کار ربات های موتور جست و جو را شبیه سازی کنید.

دیدگاه ها بسته شده است