تبلیغات به ازای هر کلیک در طراحی سایت (بخش دوم)

تبلیغات به ازای هر کلیک در طراحی سایت (بخش اول)
2015-01-26
تبلیغات به ازای هر کلیک در طراحی سایت (بخش سوم)
2015-01-26

تبلیغات به ازای هر کلیک در طراحی سایت (بخش دوم)

برای اینکه بتوان از طریق طراحی سایت، تبلیغات داشته باشیم، می توانیم تاریخچه موتورهای جستجو را مورد بررسی قرار دهیم.

نمایش نتایج جستجو نمایش داده شد بر اساس الگوریتم های اختصاصی.

 GoTo.com در فوریه سال۱۹۹۸  راه اندازی شد. این موتور جستجو جدید اجازه می دهد که صاحبان وب سایت هنگام طراحی سایت برای قرار دادن عبارات جستجو خاص در صفحات نتایج جستجو پیشنهاد دهند. نتایج با توجه به اینکه چقدر صاحبان وب سایت حاضر به پیشنهاد آن شده اند رتبه بندی می شوند، با بالاترین پیشنهاد دربالای صفحه ظاهر می شود. صاحب وب سایت تنها برای هر کلیک هزینه پرداخت می کند، نه برای ظاهر شدن در صفحه نتایج .ماه جولای ۱۹۹۸ ، تبلیغ ها بابت هر کلیک یک دلار می پرداختند. Goto.com در سال ۲۰۰۱ نام خود را به خدمات اورتور (پیش درآمد) وارز تغییر داد، و در سال ۲۰۰۳ توسط یاهو خریداری شد. Goto.com با همکاری پورتال یاهو و MSN پرس و جو جستجو خود را پولی monetise کرد.

اورتور با موفقیت مکانیزم PPC خود را برای موتورهای جستجو به ثبت رساند (“سیستم و روش برای نفوذ در یک موقعیت در جستجو لیست نتایج تولید شده توسط یک موتور جستجو شبکه کامپیوتری ” در سال ۲۰۰۱ ثبت شد) و از همان زمان ، با موفقیت، پرونده های حقوقی علیه دیگر ارائه دهندگان PPC، از جمله گوگل را دنبال کرد. اورتور در سال ۲۰۰۲ رسیدگی به نقض قوانین تحت این پروانه ثبت را آغاز کرد و با گوگل حل و فصل کرد. گوگل به صدور ۲٫۷ میلیون سهم از سهام عادی به یاهو در ازای یک مجوز دائمی موافقت کرد. گوگل تبلیغ از طریق موتور جستجو را  در دسامبر ۱۹۹۹ آغاز کرد و کلمات تبلیغی در اکتبر ۲۰۰۰ راه اندازی شد.

تبلیغات از طریق طراحی سایت

کلمات تبلیغی اجازه تبلیغ به جای لیست های کلمه کلیدی هدفمند را می دهند، اما تبلیغ ها بر اساس هزینه در هر میلیون پرداخت می شود. گوگل تبلیغات PPC در فوریه سال ۲۰۰۲ راه اندازی کرد. در آوریل ۲۰۰۹، مایکروسافت و یاهو یک قرارداد ۱۰ ساله اعلام کردند مبنی بر اینکه که یاهو، استفاده ی نتایج جستجوی و تکنولوژی تبلیغات جستجو مایکروسافت را ببیند. در سال ۲۰۱۰، تمام تبلیغات در یاهو و بینگ در حال انتقال به پلت فرم adCenter مایکروسافت شد.

فیس بوک، فیس بوک تبلیغ را در ۶ نوامبر ۲۰۰۷ راه اندازی کرد و پیش بینی eMarketer این است که بازاریان ۴ میلیارد دلار در تبلیغ در سراسر جهان در سال ۲۰۱۱ در فیس بوک صرف خواهند کرد. برخی از گزارشات حاکی است که ۶۰ درصد از درآمد حاصل از تبلیغ فیس بوک از آگهی های خدمات خود که در سمت راست صفحه (شناخته شده به عنوان  (ASUSمی آید است. این آگهی ها بر اساس هر دو CPM یا CPC به فروش می رسد. آگهی InVideo یوتیوب نیز در نوامبر ۲۰۰۷ راه اندازی شد، با تبلیغات قبل از رول(Pre-Roll Ads)  و فیلم تبلیغی یک سال بعد در نوامبر ۲۰۰۸ راه اندازی شد. امروز یازده فرمت تبلیغاتی بر روی یوتیوب، از جمله تلفن همراه وجود دارد. بسیاری از این ها براساس پرداخت در طول کلیک ppc و یا پرداخت هر نظر ppv فروخته می شود.

دیدگاه ها بسته شده است