تجارت الکترونیک مان را چگونه بهینه کنیم؟

نقش کارت های اعتباری در تجارت الکترونیک
2015-12-19
نمونه های طراحی سایت در سال ۲۰۱۵
2015-12-21

تجارت الکترونیک مان را چگونه بهینه کنیم؟

تجارت الکترونیک و بهینه سازی آن :

تجارت الکترونیک که خود دارای وجوه خاصی می باشد تا بتوان در آن موفق بود و به صدر برترین ها رسید، مراحلی را باید در جهت بهینه سازی تجارت الکترونیک در نظر داشت که در ادامه برای شما بیان کرده ایم. تا کنون بیش از ۵۰ میلیون domain در اینترنت ثبت شده اند که یک دهم درصد آن ، متعلق به ایرانیان است. هر یک سایت مخصوص به خود را دارند و شیوه خاص در تجارت الکترونیک را به کار بسته اند. پس در این بازار آشفته برای رسیدن به یک موفقیت الکترونیکی چه باید کرد؟

نکته اول : به اهداف خاص فکر کنید

اصلی که در دنیای مجازی برای مدیران سایت های تجارت الکترونیک بسیار مهم است، شناخت مشتری و تحلیل رفتار سازمانی آن می باشد. پس مشتریانتان را بشناسید، خواسته هایشان را برآورده سازید. Ebay یک نمونه بارز است

زمانی که تجارت آنلاین را شروع می کنید کوچک اما درست شروع کنید . حرکت درست بسیار مهم و کاربردی است . از همه مهم تر ، توجه به نکاتی است که خیلی ها به آن توجه نکرده اند. مثلا سایت آمازون ،برای ارتقای فروش کتاب در سایت خود ، به مدیران سایت های اینترنت که بتوانند مشتری به سایت آمازون آورده و باعث خرید محصولات آن شوند ، پورسانت پرداخت می کند. کافی است سورسی که سایت آمازون برای جلب مشتری الکترونیکی تعریف کرده است ، در سایت خود بگذارید و به بینندگان سایت خود توصیه کنید که با کلیک بر روی آگهی خاصی که ان ها را به سمت فروشگاه های الکترونیک آمازون هدایت می کند ، به ان سایت وارد شوند.

تجارت الکترونیک و بهینه سازی آن

نکته دوم : برنامه ریزی تجاری قوی 

در زمانی که تجارت آنلاینتان را شروع می کنید، باید سایر نکات راهبردی را در نظر بگیرید. این راهکارها به شما در موفقیت تان کمک خواهد کرد. در واقع با تعیین یک برنامه کاری مبتنی بر آی تی ، یعنی توجه به نیازها ، اهداف و طریقه رسیدن به اهداف متوجه می شویم که نیازمند کسب مشاوره از نخبگان و ایجاد فضای الکترونیک درستی است .

نکته سوم : نرم افزار تجارت الکترونیک تاجر پسند 

همواره نرم افزاری را انتخاب کنید که مدیریتی آسان داشته و امکان تمرکز شما را بر روی هسته فعالیتهای تجاریتان فراهم سازد . این نرم افزار نیازهای تجاریتان را برآورده می سازد. سعی کنید بهترین نرم افزاری که نیازهای مخاطبان شما را در خرید راحت یاری می کند ، انتخاب کنید. یک نرم افزار خوب باید : 
۱٫ امکان مدیریتی خوب و راحتی را به صورت انلاین بر روی سایت تجارت الکترونیک بدهد 
۲٫ امکان خوبی برای تولید فروشگاه های مختلف با زیرمجموعه های دیگر داشته باشد
۳٫ سبد های خریدی که تعریف می شود ، قابل مدیریت شدن باشد 
۴٫ با سرویس های اعتباری جهانی مانند WWW.CCNOW.com به خوبی قابل ارتباط باشد 
۵٫ هر نوع تعریف کاربر پسندی را در صورت نیاز شما ، بتواند برآورده کند.

نکته چهارم : یک فروشگاه اینترنتی متفاوت ایجاد کنید

خاطرات بصری ماندگاری بیشتری نسبت به خاطرات نوشتاری دارد. اسمی که برای سایتتان انتخاب می کنید برای موفقیت شما در تجارت آنلاین اهمیت بسزایی دارد . از طریق ایجاد یک فروشگاه الکترونیکی که با خواسته ها و ناخواسته های هر کدام از مشتریانتان مطابقت دارد بازخورد فروشگاهتان را افزایش دهید . البته نامی مثل www.ketabmetab.com نام خوبی نیست. چرا که یک اصطلاح فارسی را در دامنه به کار بردید که معلوم نیست برای کاربر خارجی قابل فهم باشد یا نه . برای کسب موفقیت در اینترنت، در ایجاد یک ذهنیت مثبت برای مشتریانتان متفاوت باشید (البته مبهم نباشید).

نکته پنجم : فروشندگان فعال خود را قوی سازید 

ابتدا برای اینکه بتوانید مشتری جذب کنید، باید اهدافتان را از تبلیغ مشخص کنید. این تبلیغ طوری باشد که حتی در صورتی که کاربر قصد خرید هم نداشت باز هم تمایل به بازدید از سایت شما را داشته باشد. از اولین خدمات در فروشگاه اینترنتی شما مشخص کردن بهترین کالا و خدماتتان است.

دیدگاه ها بسته شده است