توصیه هایی در جهت رسیدن به هدف

آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه دوم
2016-01-20
عوامل موفقیت مدیرعامل لینکدین
2016-01-24

توصیه هایی در جهت رسیدن به هدف

توصیه هایی که برای دستیابی به هدفتان داریم و از طرف ریچارد برنسون می باشد. یک توصیه ۱۰ مرحله ای برای اینکه از هدفگذاری شخصی جلوگیری کنید زیرا منجر به شکست می شود. قوانینی که در قالب توصیه برایتان آورده ایم، به شکل باورنکردنی ساده است؛ پس هدف هایتان را روی کاغذ بیاورید. رسیدن از رویابافی به واقعیت نیازمند چیزی بیشتر از قرار دادن قلم روی کاغذ است. ریچارد برانسون برای رسیدن به هدف هایتان فرایندی قدم به قدم به شما پیشنهاد می دهد که به گفته خودش کارساز بوده است.

توصیه های ریچارد برنسون برای رسیدن به هدف

۱٫تک تک ایده هایی که دارید روی کاغذ پیاده کنید. هیچ ایده ای بیش از اندازه کوچک یا بیش از حد بزرگ نیست.

۲٫باید یک دفترچه یادداشت همیشه به همراهتان داشته باشید. در واقع ایده هایی که به ذهنتان می آید چیزی باشد که پیاده کنید. با فولدری که روی موبایل داشته باشید بهتر از اینست که ننویسید، ولی نوشتن روی کاغذ یکی از آن هم مهم هاییست که باید حواستان باشد.

۳٫برای فهرست بندی ایده هایتان هم روشی را به کار بگیرید که مناسب باشد. نوشتن به صورت خطی، فهرست های بولت دار، جدول، هر کدام که برایتان راحت تر است. البته خودم با ترکیب تصویر و نوشته ها احساس راحتی بیشتری دارم.

۴٫کارهایتان را کوچک و قابل مدیریت کنید تا آن ها را به اتمام برسانید. می توانید روزتان را به چند قسمت تقسیم کنید زیرا با این روش کارهای بیشتری انجام دهید.

۵٫کارهایی که انجام داده اید را از فهرست خود خط بزنید. بعضی وقت ها تنها با یک خط زدن انگار خستگی از تنتان به در رفته و حس بهتری دارید.

۶٫اهدافتان را طوری کنید که قابل اندازه گیری باشد، اینطوری می فهمید که نقشه هایتان جواب می دهند یا نه.

۷٫اهداف بلند پروازانه و دوردست در نظر داشته باشید. هدفگذاری های شما نباید فقط کوتاه مدت باشند. مثلا در نظر داشته باشید که ۵ سال یا ۵۰ سال دیگر چطور خواهد بود؟

۸٫اهداف شخصی تان هم را جا دهید، فقط هدف کاری مد نظر نیست. بین کار و زندگی تفیکی حقیقی نیست. در واقع همه این ها با هم می شوند زندگی.

۹٫اهداف خود را با دیگران در میان بگذارید. می توانید به یکدیگر انگیزه بدهید و سراغ هدف های همدیگر را بگیرید. اما به یاد داشته باشید که در نهایت این خود شما هستید که باید برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنید.

۱۰٫موفقیت هایی که تابحال داشته اید را جشن بگیرید و دوباره فهرستی جدید از اهداف تازه درست کنید. این چرخه با دست پیدا کردن به پیشرفت های بیشتر و بیشتر باید ادامه پیدا کند. من چندین جعبه یادداشت های گذشته ام را هنوز دارم که پر هستند از فهرست های قدیمی. هنوز هم مشغول نوشتن فهرست های تازه هستم.

دیدگاه ها بسته شده است