آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه دوم

تبدیل بازدید کننده به یک مشتری راغب
2016-01-19
توصیه هایی در جهت رسیدن به هدف
2016-01-21

آموزش wordpress در طراحی سایت : جلسه دوم

در جلسه اول که به معرفی پیشخوان در wordpress پرداختیم، حال در ادامه آموزش مان در بحث طراحی سایت به این قسمت از wordpress می رسیم که می خواهیم ایجاد نوشته را به شما آموزش دهیم.

بعد از معرفی پیشخوان که بخش بخش آن را برایتان شرح دادیم می رسیم به محتوا که در طراحی سایت خود یک مبجث بسیار مهم تلقی می شود و تاثیر بسیاری در رتبه سایت و وجهه سایت در گوگل خواهد داشت.

۱٫نوشته ها :

طراحی سایت : نوشته ها در وردپرس

همانطور که در تصویر می بینید گزینه هایی شامل همه نوشته ها، افزودن نوشته، دسته ها و برچسب ها زیر مجموعه نوشته ها هستند. در قسمت نوشته ها به قسمتی می رود که تمامی نوشته هایی که تابحال انتشار داده اید را نمایش می دهد. قسمت افزودن نوشته هم که برای ایجاد یک نوشته جدید می باشد که می توانید محتوایتان را ایجاد کنید. 

۲٫عنوان نوشته :

عنوان نوشته

در این بخش باید عنوان مرتبط با محتوای خود را وارد کنید.

۳٫جعبه ابزار ویرایشگر وردپرس :

جعبه ابزار ویرایشگر وردپرس

گزینه ی افزودن پرونده چند رسانه ای برای بارگذاری تصاویر، فایل ها، ویدئو و سایر موارد را با کادر قرمز مشخص کرده ایم. کادر آبی رنگ هم شامل گزینه های دیداری و متن است که به صورت پیش فرض روی ویرایشگر هست و می توانید از امکانات جعبه ابزار استفاده کنید. گزینه ی متن، ویرایشگر HTML می باشد که برای تغییر کدها و اضافه کردن استایل هایی می توان از آن استفاده کرد. کادر سبز هم نشانگر این است که قادرید به حالت بدون مزاحم بروید. حالت بدون مزاحم یعنی تمامی پنجره های اطراف بسته می شوند و فقط پنجره ی ویرایشگر به تنهایی نمایش داده می شود. با بنفش هم مشخص کردیم که از تمام ابزار های مورد استفاده در محیط ویرایشگر می توان استفاده کرد. 

۴٫محیط ویرایشگر :

محیط ویرایشگر

در این بخش می توانید محتوایی که می خواهید را وارد کنید و از جعبه ابزار برای تغییرات بر روی آن کمک بگیرید.

۵٫وضعیت انتشار مطلب :

وضعیت انتشار مطلب

همانطور که می بینید این بخش سمت چپ شماست و وضعیت انتشار را نشان می دهد. قسمت پیش نویس هم که هنوز مطلب انتشار داده نشده و فقط ذخیره خواهد شد. در بخش نوشته ها برچسب پیش نویس به آن می خورد. از این قسمت می توانید برای مطلب یک زمانبندی مشخص کنید تا مطلب شما در زمان معین منتشر شود.

۶٫دسته ها :

دسته ها

این یکی هم سمت چپ می باشد و با توجه به اینکه قبلا دسته ها را ایجاد کرده اید می توانید دسته مورد نظرتان را از اینجا انتخاب کنید.

۷٫برچسب :

برچسب ـ طراحی سایت

برچسب از آن دسته گزینه هایی است که در طراحی سایت و سئو سایت بسیار مهم و تاثیر گذار است. البته اگر درباره بحث سئو سایت در طراحی سایت بدانید. پس با توجه به استانداردهای سئو کلمات درستی را انتخاب کنید و قرار دهید. کلمه کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید و اینجا وارد کنید و دکمه افزودن را بزنید.

۸٫تصویر شاخص :

تصویر شاخص

تصویری است که به عنوان شناسه اصلی مطلب انتخاب می شود. از اینجا اضافه کنید. به اصطلاح این تصاویر همان Thumbnail ها هستند.

۹٫زمینه های دلخواه :

زمینه های دلخواه

اگر زمینه ها یا داده های خاصی برای سایت خود تعیین کرده اید، می توانید از این بخش آن را به مطلب خود اضافه کنید. به عنوان مثال دکمه ی دانلود یا پیش نمایش و غیره.

۱۰٫نامک :

نامک

نامک هم نامی است که می خواهید به انتهای آدرس اصلی سایتتان اضافه شود. مثلا اگر مطلبی درباره طراحی سایت دارید، می توانید به این صورت اضافه کنید : (www.2rnica.com/webdesign).

۱۱٫تنظیمات صفحه :

تنظیمات صفحه

اگر توجه کنید می بینید که این قسمت در بالای صفحه واقع شده، به صورت کشویی به روی آن کلیک کنید باز می شود. اینجا می توانید هر گزینه ای که مایل باشید با تیک زدن یا نزدن، فعال و غیر فعال کنید.

دیدگاه ها بسته شده است