درباره بازاریابی اینترنتی چه باید بدانیم؟

دانستنی های بازاریابی اینترنتی
2015-01-29
بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی سنتی ؟
2015-01-29

درباره بازاریابی اینترنتی چه باید بدانیم؟

بازاریابی اینترنتی که به آن بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین گفته می شود، به کسب در آمد، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت اطلاق می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی می باشد چراکه نه تنها شامل بازاریابی از طریق اینترنت می شود، بلکه شامل کلیه فعالیتها و بازاریابی ها از طریق ایمیل و دیگر وسایل از راه دور است .

مدیریت داده های مشتریان و ارتباط الکترونیکی با مشتریان نیز در حوزه بازاریابی اینترنتی خلاصه می شود. بازاریابی اینترنتی، ویژگیهای فنی و خلاقانه اینترنت را با هم گره می زند که شامل طراحی، توسعه، تبلیغات و فروش است .

پیدایش اینترنت، این امکان را تقریبا برای همگان بوجود آورده است که هر کسی کالاها، محصولات یا خدمات خود را تنها با فشار چند کلیک از سوی خریداران بفروش برساند. بازاریابی اینترنتی، ذاتا ادامه ای از بازاریابی سنتی در سالهای گذشته است. فروش از طریق اینترنت، برای کلیه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می تواند سودمند باشد. تنها می بایست نکاتی را رعایت کرد که هسته اصلی بازاریابی اینترنتی را تشکیل می دهند .

درباره بازاریابی اینترنتی چه باید بدانیم؟

بررسی بازار :

بررسی بازار اصلی ترین و مهم ترین بخش از بازاریابی اینترنتی است . دلیل این موضوع آنست که مهم نیست چه میزان فردی در فروش وارد باشد . چیزی که اهمییت دارد آنست که بدانیم چه چیزهایی مورد علاقه مردم نیست. هرکسی که علاقه به کسب و کار از طریق اینترنت دارد اولین چیزی که نیاز دارد تحقیق کردن است. با تحقیق در مورد آنکه چه چیزهایی را دیگران می فروشند تا افرادی را که به دنبال آن کالاها هستند بیابند، بررسی بازار نام دارد و کلید اصلی موفقیت در بازاریابی، تحقیق در بازار است و بدون آن، هر تلاشی در بازار، محکوم به شکست خواهد بود .

داشتن سایتی خوب:

بازاریاب های قدیمی، نیاز داشتند تا به مکانهای عمومی فروش، نظیر فروشگاه ها و حراجی ها تکیه کنند تا به مشتریان فعال خود دسترسی داشته باشند. معادل مدرن فروشگاه ها، وب سایت ها می باشند. همانطورکه یک فروشگاه نیاز دارد تا به زیبایی طراحی شده باشد و محیطی مناسب را برای مشتریان خود فراهم آورد، یک سایت فروش نیز نیازمند طراحی حرفه ای است. یک سایت خوب همچنین نیاز دارد تا اطلاعات را به طریقی موثر نمایش و ارائه دهد و این امکان را فراهم آورد تا مشتریان به آسانی سفارش خدمات و پرداخت ها را انجام دهند .

مخاطب:

بازاریابی اینترنتی همانند کسب و کارهای دیگر، بر نگاه مشتریان به کالاها و خرید محصولات تکیه دارد. آوردن بازدید کنندگان زیاد به سایت، کلید اصلی موفقیت در اینترنت است. ترافیک سایت، ستون فقرات بازاریابی اینترنتی است و تقریبا روش های نا محدودی برای رسیدن به این هدف وجود دارد .

بسیاری از مردم در اروپا و ایالات متحده، با تکیه بر کسب و کار اینترنتی و فروش کالاها و ارائه خدمات، زندگی خود را می چرخانند درحالی که تکنولوژی ممکن است کمی تغییر کرده باشد، اصول اصلی آن، همچنان دست نخورده باقی مانده است. با دانستن اینکه چه چیزی را بفروشیم تا وب سایتی مناسب آن طراحی کنیم و بازدید کننده برای آن جذب کنیم، می توان گام های مناسب را برداشت تا در مسیر سود از طریق اینترنت قرار گرفت .

شما ممکن است در یک شهر آرام و کوچک، کسب و کار مختصری برای خود برپا کرده باشید ولی آیا می دانید که با استفاده از یک وب سایت قادر خواهید بود همین «کوچک» را بزرگ و پراهمیت سازید؟

امروزه بسیاری از کسب و کارها و سازمان های تجاری یک وب سایت دارند، هر چند برخی از آنها نمی دانند چگونه می توانند از این وب سایت سود سرشاری به دست آورند . شما با عمل به هفت نکته ظریفی که ذیلاً برای بهبود بازاریابی اینترنتی ارائه می شود، قادر خواهید بود در فضای شلوغ و پرهیاهوی وب، بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشید .

بنیاد :

چرا شما وب سایت تجاری دارید؟ آیا واقعاً سازمان شما به وب سایت نیازمند است؟ چند خط بالاتر، ما پرسش دوم را پاسخ داده ایم . مشتری های شما معمولاً در فضای وب به گشت و گذار، خرید، تفریح و کسب اطلاعات مشغولند . بنابراین شما می توانید بخشی از این فرآیند را به خود اختصاص دهید؛ یعنی از یک سو به درخواست های اطلاعاتی کاربران پاسخ دهید و از سوی دیگر برند خود را ترویج کرده و میزان فروش سازمان را ارتقاء بخشید .

به هر حال ممکن است شما برای چرایی داشتن وب سایت، یک یا چند پاسخ در آستین داشته باشید . « بنیاد » یعنی اطلاعاتی عمومی و کلی درباره کسب و کار کوچک شما؛ شامل نام برند، محل فیزیکی، ساعات کاری شرکت و لیستی از محصولات و کالاهایی که عرضه می دارید .

بنیاد می توان نشان دهنده یک ساختار باشد که افراد با استفاده از آن قادرند فرم تماس با شما را تکمیل و ارسال کنند، اطلاعات سودمند و جالبی در حوزه کاری مربوطه به دست آورند و ….

فرض کنیم که کار شما لوله کشی است و یا مدیریت یک شرکت پیمانکاری لوله کشی را برعهده دارید . شاید در وهله اول این گونه به نظر برسد که اینترنت را چه به لوله کشی؟! و یک لوله کش چگونه می تواند با استفاده از فضای وب، مهارت های خود را تبلیغ کند؟ در پاسخ باید گفت: آیا احتمال نمی دهید که مشتری های شما سوالاتی در ذهن دارند که در اینترنت به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای آنها هستند و در این بین آنها می توانند به جای این که به سراغ سایت رقبا بروند، یک راست از سایت شما دیدن کرده و پاسخ ها را آنجا بیابند؟

محتوا :

شاید تا به حال چندین بار عبارت «محتوا پادشاهی می کند» را شنیده باشید . محتوا واقعاً یکی از مهمترین جنبه های هر وب سایتی محسوب می شود .

برخی نیز بر این باورند که محتواهای خوب و خواندنی بهترین شیوه بازاریابی اینترنتی است . شما به راحتی و با صرف زمانی اندک می توانید یک سایت در اینترنت برپا کنید و اطلاعات اولیه مربوط به کسب و کار خود و نیز شماره تماس ضروری سازمان را در آن درج نمایید .

اما این فقط یک طرح ابتدایی است و اگر شما می خواهید کارتان را توسعه دهید، نگاه کاربران را به خود جلب کنید و در فضای وب حرفی برای گفتن داشته باشید باید به سراغ محتواهای مفید بروید و از این طریق عطش اطلاعاتی کاربران و مشتریان بالقوه خود را حتی المقدور برطرف سازید .

اگر شما خودتان را نویسنده قابلی نمی دانید و مطمئن هستید که از پس تهیه مطالب و مقالات خواندنی بر نمی آیید، کافی است با صرف هزینه ای نسبتاً اندک، یک نویسنده آزادکار (فریلنسر) را استخدام کنید و از وی بخواهید مثلاً هفته ای ۵ تا ۱۰ مقاله برای شما به رشته تحریر درآورد .

چنین نویسندگانی را می توانید با جستجو در سایت هایی همچون Elance ،Guru و Craigslist پیدا کنید .

دیدگاه ها بسته شده است