در طراحی سایت می شود از تصاویر به عنوان دکمه استفاده کرد؟

آموزش ajax ـ متد open و متد send
2015-10-13
طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!
2015-10-13

در طراحی سایت می شود از تصاویر به عنوان دکمه استفاده کرد؟

در طراحی سایت می شود از تصاویر به عنوان دکمه استفاده کرد؟

یکی از مهمترین جنبه های تصاویر در طراحی سایت، ترکیب آنها با دستور <A> است تا دکمه هایی را ایجاد کنند. به عبارت دیگر تصاویر می توانند به عنوان پیوند مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، دستور زیر را در نظر بگیرید:

 <<A HREF= “test.htm”> <MG SRC = “armor.gif” BORDER = “۰”></As

این دستور موجب می شود پیوندی با تصویر arm.gif ایجاد گردد. به طوری که وقتی بر روی تصویر کلیک می شود، پیوندی به صفحه test.htm برقرار گردد. به طور کلی، برای اینکه نشان داده شود که تصویر به عنوان پیوند است، مرورگر کادری دور آن رسم می کند و وقتی علامت ماوس به آن منتقل می شود به علامت دست تبدیل می گردد. البته اگر، خاصیت BORDER در دستور IMG برابر با صفر تعیین شود، کادری دور تصویر رسم نخواهد شد :

البته بدون وجود کادری در اطراف تصویر، به راحتی نمی توان تشخیص داد که کدام تصاویر موجود در صفحه به عنوان پیوند تلقی می شود. برای تشخیص تصویر پیوند باید تمام تصاویر موجود در صفحه مورد آزمایش قرار گیرند. بهتر است که دور تصاویری که به عنوان پیوند تلقی می شوند، کادری با ضخامت بیشتر رسم شود تا مشخص باشند.

در طراحی سایت می شود از تصاویر به عنوان دکمه استفاده کرد؟

صوت دیجیتال :

در این بخش به طور مختصر به صوت دیجیتال می پردازیم. صوت دیجیتال با فرکانس نمونه سازی اندازه گیری می شود. فرکانس نمونه سازی با مگاهرتز سنجیده می شود که میزان نمونه سازی صوت را در هر ثانیه مشخص می کند. صوت های روی CD تقریباً ۴۴٫۱KHz یا ۴۴٫۱۰۰ نمونه در هر ثانیه است. برای استریو دو کانال ۸ بیتی نیاز است که ۱۶ بیت در نمونه است و ۷۰۵,۶۰۰ بیت از داده ها را برای هر ثانیه از صوت CD فراهم می کند. از نظر تئوری، بیت های داده در CD را می توان با ایجاد موسیقی با کیفیت بالا (با درخواست کاربر) در اینترنت انتشار داد. در واقع، انتقال این میزان از داده ها نیمی از پهنای باند شبکه T1 را اشغال می کند. بدیهی است این پهنای باند برای اغلب کاربران وب وجود ندارد، لذا باید به روش دیگری عمل کرد. یک روش این است که هنگام ایجاد صوت دیجیتال برای وب، از نمونه سازی کمتری استفاده شود. برای کاربردهای عادی، میزان نمونه سازی ۸khz مناسب است.

فرمت فایل های صوتی :

همانند فایل های گرافیکی، فایل های صوتی می توانند فشرده شوند تا حجم کمتری را اشغال کنند. فایل های فشرده باید از حالت فشرده خارج شوند و سپس به اجرا درآیند. نرم افزارهایی که عمل فشرده سازی را انجام می دهند یا فایلی را از حالت فشرده خارج می کنند، کدک نامیده می شوند. روش های فشرده سازی فایل های صوتی ممکن است همانند فشرده سازی تصاویر، باتلفات و بدون تلفات باشند. فشرده سازی با تلفات، دقیقاً فایل اصلی را ارائه نمی کند ولی حجم فایل را کاهش می دهد. چون تکنیک های فشرده سازی بدون تلفات، دقیقاً همان فایل اصلی را ارائه می کنند، اغلب آن ها نمی توانند فایل ها را به هر درجه دلخواهی فشرده کنند. فشرده سازی باید توازنی بین کیفیت و حجم فایل برقرار کند. یعنی حجم فایل به حدّی کاهش یابد که کیفیت صوت کاهش نیابد. هرچه حجم فایل بیشتر باشد، سرعت برداشت آن کمتر خواهد بود. وقتی با صوت سروکار دارید، شکل های مختلف فشرده سازی را انتخاب نمی کنید، بلکه فقط فرمت های فایل را انتخاب خواهید کرد.

برداشت و اجرای فایل صوتی :

کاربران باید فایل های صوتی را کاملا برداشت و سپس آن را اجرا کنند. بدین ترتیب فضای زیادی از دیسک اشغال می شود. در HTML ساده ترین راه برای برداشت و اجرای فایل صوتی، ایجاد پیوند به آن است به طوری که برنامه دیگری مثل برنامه اتصالی و همراه آن را اجرا نماید. اگر هیچ برنامه اتصال و همراهی موجود نباشد پیامی به کاربر ارسال می گردد و از او می خواهد که تصمیم مقتضی را اتخاذ نماید. به عنوان مثال، دستور زیر فایلی به نام Sound.wav را به صفحه وب منتقل می کند :

<A HREF =;C:sound.wav”> start a sound file </A->

فایل های صوتی WAV و AU برای موسیقی یا سخنرانی با کیفیت پایین مناسب اند و فایل های MPEG به خصوصMP3 کیفیت بالایی دارد. برداشت و اجرای فایل های صوتی فقط در مواقع ضروری، مثلا جهت صدور اخطارها پیشنهاد می گردد. فایل های AU و WAV از طریق برنامه های همراه و اتصالی پشتیبانی می شوند. البته مرورگرهای امروزی از آن ها پشتیبانی می کنند، مثلا نت اسکیپ با برنامه اتصالی LiveAudio و IE مایکروسافت با دستور<BGSOUND> صوت را اجرا می کنند. هریک از این دو مرورگر از  فایل های صوتی MIDI نیز حمایت می کنند. فایل های MIDI از طریق کارت PCمثل (SoundBlaster) اجرا می شوند.

دیدگاه ها بسته شده است