طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!

در طراحی سایت می شود از تصاویر به عنوان دکمه استفاده کرد؟
2015-10-13
طراحی سایت با سایت ساز چطور است؟
2015-10-13

طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!

طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!

همان طور که می دانیم برای به روز نگه داشتن خوانندگان سایت و بازگرداندن دوباره آن ها به وب سایت با استفاده از خبر نامه ممکن است. همچنین استفاده از این ابزار ها برای سئوی سایت بسیار عالی است. راه های زیادی برای ارسال خبر نامه به بازدیدکنندگان سایت وجود دارد؛ یکی استفاده از ایمیل سایت است یا با پرداخت هزینه ای برای شرکت های ارسال کننده ایمیل خبرهای خود را ارسال کنید. البته استفاده از ایمیل سایت زیاد جالب نیست چون با زیاد شدن ارسال ها آدرس ایمیل شما توسط فیلترینگ اسپمر مسدود می شود. و اگر از شرکت های ارسال کننده ایمیل استفاده کنید هزینه ی قابل توجهی برای شما به وجود خواهد آمد. برای این کار ما به شما سرویس feedburner را پیشنهاد می کنیم. در واقع feedburner مدیریت انتشار مطالب در وب سایت را بر عهده دارد. این سرویس یکی از وبگاه های زیر مجموعه گوگل است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد و در سال ۲۰۰۴ در شیکاگو فعال شده بود و در زمینه خدمات رسانی به رسانه های تحت وب مانند وبلاگ ها، وب سایت ها فعالیت می کند. این سرویس را گوگل در سال ۲۰۰۷ خریداری کرده است.

مزایای feedburner :

  1. این سرویس کاملا رایگان است.
  2. می توانید به طور مستقیم سایت خود را معرفی کنید، زیرا در آدرس و عنوان ایمیل ارسالی نام سایت شما درج شده است.
  3. feedburner سرویس رایگان گوگل است و برای همین نگران اسپم شدن ایمیل ها نباشید.

معایب FeedBurner :

  1. سفارشی کردن خبر نامه محدود است و نمی توان ظاهری زیبا برای آن داشته باشید.
  2. آمار خوبی نمی توانید از ارسال خود داشته باشید.
  3. ابزار پاسخ گویی خودکار خوبی ندارد.

طراحان سایت می توانند با feedburner خبرنامه بسازند!

و اما می رسیم به تنظیم و راه اندازی فید برنر گوگل که راه اندازی آن در ۴ مرحله خلاصه می شود :

مرحله اول – در گوگل باید عضو شوید : برای عضویت در گوگل می توانید به لینک :http//accounts.google.com/NewAccount وارده شده و در گوگل عضو شوید. با عضویت در گوگل شما می توانید از سرویس های رایگان در گوگل که شامل Gmail,Google+,Analytics,Webmaster و FeedBurner وخیلی از سرویس های دیگر است استفاده کنید.

مرحله دوم – ثبت فید مطالب در فید برنر: بعد از عضویت در گوگل می بایستی در فیدبرنر ثبت نام کنید شما باید آدرس فید مطالب خود را ثبت کنید نه آدرس وب سایت. برای ثبت در فید برنر می توانید از لینک زیر اقدام کنید :

http://www.feedburner.google.com/fb/a/my feeds  

آدرس فید شما در نرم افزار سایت ساز به صورت زیر است:

http://www.mywebsite.com/modules/news/feed.ashx

توجه کنید که در این لینک به جای mywebsite.com نام وب سایت خود را عوض کنید. بعد از ثبت آدرس فید وب سایت خود در فید برنر در پنجره بعدی باید مطابق شکل عنوان فید و آدرس آن را در فید برنر مشخص کنید. بعد Next کنید و مراحل بعدی را ادامه دهید.و در نهایت وارد کنترل پنل خود می شوید.

مرحله سوم – دریافت کد لینک عضویت در خبر نامه: برای این کار بر روی دکمه Publicize در تب های بالا کلیک کنید و سپسEmail Subscription در سمت چپ را کلیک کنید و بعد برای فعال شدن و دریافت کد بر روی Activate کلیک کنید. بعد از آن شما باید به صفحه Subscription Management بروید. کد عضویت در خبر نامه را کپی کنید. توجه کنید در این صفحه دو کد وجود دارد.

مرحله چهارم و نهایی – قرار دادن کد در سایت ساز است؛ وارد پنل مدیریت وب سایت شده و در مدیریت صفحات، صفحه ای که می خواهید لینک عضویت در آن قرار بگیرد را ویرایش کنید. بعد از کلید بر روی محتوا از لیست برنامه ها یک محتوای جدید در صفحه اضافه می شود. وارد تنضیمات محتوا شده، حال در پایین صفحه ویرایشگر بر روی گزینه HTML کلیک کنید و کد خود را که کپی کرده بودید در این محل کپی کنید. سپس به حالت Design برگشته و متن لینک را می توانید تغییر دهید یا تصویری در وسط متن اضافه کنید سپس محتوای خود را بعد از اعمال تغییرات ذخیره کنید. به هنگام ویرایش کل متن را پاک نکنید چرا که حالت لینک خود را از دست می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است