در طراحی وب سایت تان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

وفاداری مشتری در تجارت الکترونیک B2C
2015-02-03
طراحی وب سایت تان را به طرحی عالی تبدیل کنید
2015-02-03

در طراحی وب سایت تان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

در طراحی وب سایت تان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

استفاده از عکس و تصویر برای یک وب سایت امروزه در حال تبدیل شدن به یک تکنیک محبوب است. بکارگیری تصاویر بزرگ می تواند یک وب سایت را در جهت بفروش رساندن بیشتر ، جذب بازدیدکنندگان و یک راه بسیار عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات شاخص کمک برساند .

اما مطمئنا شما نمی توانید از هر تصویری استفاده کنید و عوامل مختلفی مثل اندازه و تناسب ، رنگ ، وضوح ، روشنی و تاری و چیزهای دیگر در مورد عکس بکار گرفته شده مهم هستند .

تصاویر بزرگ
به عنوان قانون اول ، استفاده از عکس باید از بهترین و بزرگترین تصویر باشد و تصاویر نیز باید با کیفیت بالا ، وضوح بالا و بدون هیچ گونه مشکل پیکسلی باشند. با این حال شما باید در بکارگیری تصاویر فکری هم در مورد بهینه سازی آنها هنگام بارگذاری وب بکنید .

اطمینان حاصل کنید که تصاویر به درستی بهینه و در اندازه درست خود ایجاد شده تا کاربر به راحتی و بدون معطلی بتواند تصاویر را مشاهده کند .

همچنین تصاویر باید به خوبی پیغام و پیام شما و محتوای درون وب سایت را در ذهن کاربران بنشاند و همینطور عکس بکار رفته نیز با محتوا کاملا مرتبط باشد تا در نگاه اول منظور را برساند .

برخی از بهترین وب سایت های مبتنی بر تصاویر بزرگ برای زیبایی و گیرایی طرح خود از چهره ها ، زمینه های زیبا ، محصول شرکت و عکس هایی از مناظر مختلف استفاده می کنند .

آخرین چیزی که می بایست بعد از انتخاب تصویر به آن توجه نمود ، متن و یا قرار دادن آرم و لوگو و آیکون های مورد نظر است و اینکه آیا آیتم ها و عناصر با تصویر همسان هستند یا خیر ؟

چه چیزی باعث می شود تا یک پس زمینه خوب باشد ؟

در طراحی وب سایت تان عکس پس زمینه را فراموش نکنید

هیچ قانون تعیین شده ای برای بکارگیری چه نوع تصویری وجود ندارد، اما برخی عوامل مشترک در مورد آنها صادق است :

باید با محتوا همسان و همسو باشد
پس زمینه باید نام تجاری را القاء کند
تصویر باید اجازه دهد تا متن به خوبی بر روی آن قرار بگیرد
تصاویر پس زمینه باید بهینه و در اندازه درست در جهت سرعت بالای بارگذاری باشد

رنگ
تصمیم گیری در مورد رنگ تصاویر باز هم یکی از اولین گزینه های انتخاب تصاویر است و اینکه تصاویر باید رنگارنگ باشند یا فقط یک عکس سیاه و سفید ؟

پاسخ به این سوال به خلق و خوی و پیام سایت و تناسب با دیگر عناصر در صفحه وب دارد. خب مسلما استفاده از تصاویر با رنگ های شاد نشان از حرکت و زیبایی دو چندان وب سایت دارد و استفاده از تصاویر با رنگ بندی سیاه و سفید به طور چشمگیری توجه کاربر را به نقطه ای خاص جلب می کند .

همچنین علاوه بر ترکیب و انتخاب رنگ های درون تصاویر باید فکری هم برای متن ها و لوگو و آرمی کرد که روی تصاویر قرار می گیرد که هر چه روشنی عکس بیشتر ، متن و لوگو و عناصر دیگر باید تیره تر از تصویر پس زمینه باشند تا به خوبی دیده شوند و بالعکس هر چه تصویر تیره تر است باید عناصر و المان های دیگر با رنگی روشن تر انتخاب شوند .

دیدگاه ها بسته شده است