طراحی وب سایت تان را به طرحی عالی تبدیل کنید

در طراحی وب سایت تان عکس پس زمینه را فراموش نکنید
2015-02-03
کلمات کلیدی را برای بهینه سازی و سئو سایتان درست انتخاب کنید
2015-02-04

طراحی وب سایت تان را به طرحی عالی تبدیل کنید

طراحی وب سایت تان را به طرحی عالی تبدیل کنید

همه طراحان اذعان دارند که طرح اولیه یک وب سایت همیشه با طراحی نهایی انجام شده تفاوت دارد. گاهی اوقات یک طراح می تواند با توجه به سلیقه مشتری و یا خلاقیت خود یک وب سایت خوب و مناسب را طراحی کند، اما همیشه خوب بودن ملاک درستی برای یک طراحی عالی نیست !

کلید موضوع در همین جا نهفته است ، اساسا یک طراح باید برای رسیدن به طرح فوق العاده تمام جزئیات و ریزه کاری ها را رعایت نماید. البته یک طرح ساده هم می تواند به خوبی اطلاعات را به کاربران منتقل کند ، اما اگر می خواهید به عنوان یک طراح محصولی فوق العاده را به پرتفوی نمونه کارهای خود اضافه کنید ، بهتر است به دنبال چیزهایی باشید که طرح نهایی شما را تحت الشعاع قرار دهد .

ما می خواهیم تا در اینجا چند راهنمایی کوچک برای تبدیل طرح های خوب شما به یک طراحی فوق العاده را ذکر کنیم و امیدوارم که این نکات همیشه سرلوحه کارهای شما باشند !

طراحی وب سایت تان را به طرحی عالی تبدیل کنید

استفاده از تکسچرها ( Texture ) :

اضافه کردن بافت تکسچر به طراحی وب سایت شما می تواند یک دنیا تفاوت را در ذهن بیننده پیاده کند. خوشبختانه Texture های بسیار زیبا و متفاوتی به صورت رایگان در سطح وب وجود دارد که با کمی سرچ و جستجو می توانید از آنها در طراحی وب سایت خود استفاده کرده و زیبایی و متمایز شدن را به طرح خود بدهید .

مثلا برای یک وبلاگ یا سایت ادبی می توان از تکسچرهای کاغذی یا پس زمینه هایی که در ارتباط با کتاب و غیره است استفاده کنید. یا اگر در حال طراحی یک وب سایت برای شرکت ماشین و اتومبیل هستید که می توانید از تکسچرهای چرم به سبک اتومبیل های لوکس استفاده کنید تا بهتر عملکرد وب سایت را به بیننده منعکس نمایید .

ایجاد سایه :
ایجاد عمق و تورفتگی در طراحی وب سایت یکی از بهترین کارهاست و یک احساس بهتر و قوی تر را در کاربر ایجاد می کند. برای ایجاد و اضافه کردن عمق به طرح های خود می توانید از سایه ها و برجستگی ها بر روی متن و تصاویر مورد نظرتان استفاده کنید .

می توان از سایه ها در حالت های زیر استفاده نمود :
سایه متن
به طور کلی سایه یک حالت تاکیدی و شناوری را بر روی متون و تصاویر به وجود می آورد. گرچه بهتر است از این روش به صورت درستی استفاده کرده و بیش از حد از سایه ها در همه جای طرح استفاده نکنید که حالتی زشت و غیرمنظم به کارتان می دهد .
نکات برجستگی در متن
برجستگی در متن انتخابی شما باعث می شود تا کاربر راحت تر بتواند متون را ببیند و یک حالت فاصله دار به صفحه شما می دهد. کاری که در بین طراحان رواج دارد اینست که در فتوشاپ بر روی لایه متن مورد نظر خود دوبار کلیک کرده و گزینه Drop Shadow را انتخاب می کنند و تنظیمات آن را به صورت :
blending style : Normal
color : white
angle : 90
distance : 1
size : 0

قرار می دهند و البته همیشه ارزش اینکار برای طرح های مختلف در اینست که خود طراح با این تنظیمات بازی کرده تا بهترین اثر را برای پروژه خود پیدا کند .

بازی و استفاده از Noise :
با استفاده از ایجاد Noise در طراحی وب سایت می تواند نگاه بهتر و متفاوت تری را ایجاد کند. واقعیت اینست که شاید اینکار بسیار شبیه به استفاده از تکسچرها باشد ، اما می توان با یک پس زمینه رنگی ساده از Noise بر روی آن استفاده کرد و با مهارت خود این کار را نیز بر روی متون و تصاویر پیاده نمود .

بهترین نمونه برای این افکت سایت Devin’s Heaven است که از Noise در پس زمینه ، منوی اصلی و آرم خود بهره برده است .

استفاده از عکس های واقعی :
شاید شما هم مثل من با سایت ها و بلاگ های بسیاری مواجه شده باشید که از تصاویر و عکس های واقعی در هدر ، فوتر یا وسط صفحه وب سایت خود استفاده کرده اند. اصولا طراحی وب اگر با واقعیت آمیخته شود می تواند بسیار موثرتر از هر عنصر دیگری باشد. اگر می خواهید یک نگاه متفاوت را در ذهن بیننده ایجاد کنید می توانید از عکس ها برای معرفی وب سایت بهره ببرید .

اصولا طراحان برای این سبک از افکت عکس هایی به صورت بریده کاغذ یا جراید ، نقاشی ، کاراکتر کارتونی ، عکس طبیعی استفاده می کنند. بهترین کار برای این منظور اینست که از همان ابتدا با توجه به ماهیت پروژه به جمع آوری منابع و عناصر بپردازید تا در حین کار بتوانید به راحتی از سبک ها و افکت های مختلف استفاده نمایید .

یک مثال خوب برای موضوع می تواند وب سایت you know who باشد که برای معرفی کار و عملکرد سایت خود توانسته با قرار دادن یک تبلت آیپد به راحتی منظور خود را برساند .

نتیجه :
توجه به جزئیات می تواند یک طرح خوب و مناسب را رقم بزند و رعایت قوانین طراحی وب و آشنایی با اصول اولیه نیز می تواند زیبایی و نظم و انظباط را به طرح وارد کند. اما مهمترین نکته اینست که یک طراح باید برای استفاده از افکت ها و سبک های مختلف همیشه حد اعتدال را رعایت نماید تا صفحه وب از عناصر پیچیده و غیرواقعی به دور باشد و سرلوحه کار خود را سادگی ، زیبایی ، نظم و ترتیب قرار دهد .

به یاد داشته باشید که در طراحی وب همیشه حد وسط برای یک طرح خوب و متفاوت ملاک قرار داده می شود و با استفاده از نکات گفته شده می توانید طرحی فوق العاده و متمایز را به مشتری خود تحویل دهید .

دیدگاه ها بسته شده است