راهی که باید برای طراحی لوگو طی کنید!

درباره برندسازی چه می دانید؟!
2015-10-22
وب سایت های استاتیک را سئو کنید!
2015-10-22

راهی که باید برای طراحی لوگو طی کنید!

راهی که باید برای طراحی لوگو طی کنید!

طاق های طلایی مکدونالد، سیب گاز زده اپل و صدای خش خش نایک همه این ها در یک چیز مشترکند. این کمپانی ها امروزه دیگر نیازی به شناساندن لوگوی خود به دیگران ندارند فقط کافیست لوگوی آن ها بر روی محصولی قرار گیرد تا آن ها را از سایر محصولات متمایز سازد. برای هر تجارت کوچک و هر شروعی این لوگوست که مشخص می کند شما به دنبال دستیابی چه چیزی هستید. اما برای خیلی ها  لوگو آخرین موضوعی است که به آن توجه می کنند. اما این نکته را از یاد نبرید که لوگو مهمترین قطعه از تجارت شما می باشد. لوگو خیلی حرف ها از کمپانی شما داشته باشد و بیشتر از چیزی که فکرمی کنید می تواند باعث موفقیت شرکت شما شود.

اما در اینجا می خواهیم ده نکته مهم در طراحی لوگو را به شما آموزش دهیم.

راهی که باید برای طراحی لوگو طی کنید!

۱٫برای شروع بزرگ بیاندیشید

تسخیر قلب ها وذهن ها با یک لوگوی خاطره انگیز ماندگار می تواند تفاوت بین یک تجارت موفق و شکست خورده باشد. یک logo شیک، با روح می تواند نقطه ی اتصال مصرف کننده با برند شما باشد. با صبر و حوصله تمامی مراحل طراحی را طی کنید و مطمعن باشید اولین ایده ی شما بهترین ایده نخواهد بود.

۲٫تایپوگرافی بسیار حائز اهمیت می باشد

تایپوگرافی بسیار مهم، و می تواند یک logo را ایجاد یا آن را تخریب کند. فونت ها هر یک دارای شخصیتی هستند که می تواند تاثیر خود را بروی بیننده بگذارد. به عنوان یک تمرین شما می توانید حد اقل ۱۰ تا ۲۰ فونت را بروی یکدیگر قرار دهید و حالت های آن ها فضاهای خالی آن ها را در نظر بگیرید. یا حتی تلاشی برای طراحی فونت دلخواه خود انجام دهید.

۳٫رنگ ها حرفای زیادی برای گفتن دارند

رنگ هایی که در اطراف ما قرار گرفته اند حرف های زیادی برای گفتن با ما دارند و قادرند ما را به فکر فرو ببرند یا حس خاصی را به ما منتقل کنند. تئوری رنگ ها می تواند بسیار اسرار آمیز باشد، اما شما باید بفهمید که رنگ ها چه تاثیری روی تجارت شما می توانند داشته باشند.

۴٫جلوه های ساده بکار ببرید

در دنیای نرم افزارهای گرافیکی نظیر فوتوشاپ از هر جنبه  قادر به اعمال تغییرات بروی logo خود هستید، هرچند تمام جلوه هایی که بروی عکس گذاشته می شود تنها بر پیچیدگی عکس اضافه می ­­­­کند. اما توجه داشته باشید که اگر شما می خواهید از جلوه ها در طراحی logo خود استفاده کنید دقت کنید تا logo شما به آن جلوه ها وا بسته نباشد.

۵٫از تمام زوایا به logo خود نگاه کنید

یک logo ممکن است در یک پس زمینه سفید بسیار خوب و شیک به نظر بیاید، اما در نظر داشته باشید که این logo قرار است بروی تمام اجناس فروشگاه قرار گیرد که پس زمینه آن ها متفاوت است. قبل از رخ دادن هر اتفاق شرم آوری و از دست دادن موقعیت های موفقیت مطمئن شوید logo شما از تمام زوایا و دیدگاه ها مناسب و معرف شخصیت کمپانی می باشد.

۶٫از فضای سفید مناسب استفاده کنید

فضای سفید یا نگاتیو طرح یا logo شما را متوازن می کند بدین منظور که از ازدحام عناصر می کاهد و شما قادر خواهید بود تفییرات لازم را به راحتی اعمال و مشاهده کنید. فضای سفید برای طراحی بسیار مناسب است و باعث می شود تا شما بتوانید تمام عناصر را نمایش دهید. اما مراقب باشید که فضای نا مناسب و غیر سفید را برای قرار گرفتن logo خود در نظر بگیرید.

۷٫از رنگین کمان رنگ ها استفاده نکنید

همانطور که قبلا گفته شد رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، اما از صد برند معروف جهان، ۹۵% آنها از یک یا دو رنگ در logo خود استفاده کرده اند. اگر لازم می دانید از چند رنگ در طراحی خود استفاده کنید، مطمئن شوید که طرح شما بایک رنگ هم خوب به نظر می رسد.

۸٫لوگو ها مهم تر از یک طرح گرافیکی یا فونت با نمک هستند

logo ها به عنوان نما و چهره ی یک کمپانی هستند، آن ها لزوما محصول یا کمپانی را نمی فروشند، اما به مرور زمان به حس اعتماد مشتری کمک می کنند. با logo خود حرفه ای و دقیق و روبه پیشرفت باشید.

۹٫اصیل باشید

سعی کنید طرح شما الگو برداری از کار طراحان نباشد، اگر به منظور الهام گرفتن، طرح های دیگران و رقبا را بررسی کنید ایرادی ندارد اما کپی برداری از ایده ها و طرح های افراد دیگر یک اشتباه است باید روی تفکرات و ایده های خود استوار باشید. اگر شما موفق شوید، آخرین چیزی که شما دارید یک logo اشتباه است که متعلق به فرد دیگری می باشد.

۱۰٫روی سادگی تمرکز کنید

لوگوی ساده تر بهتر تفهیم و شناخته می شود، logo خود را به اجزای سازنده ی اصلی تفکیک کنید. سپس سوالاتی را ازخودتان بپرسید :

آیا تمام رنگ های بکار رفته نیاز بود؟

آیا عناصر غیر اصلی نیاز است؟

اسم لازم است قرار بگیرد؟

و سوالات مشابه دیگر…

دیدگاه ها بسته شده است