درباره برندسازی چه می دانید؟!

تجارت الکترونیک و شبکه های اجتماعی
2015-10-21
راهی که باید برای طراحی لوگو طی کنید!
2015-10-22

درباره برندسازی چه می دانید؟!

درباره برندسازی چه می دانید؟!

برند و یا نام تجاری چیست؟

مجموعه عملیاتی که برای معنا بخشیدن به یک نام انجام می شود تا به برند تبدیل شود را برند سازی می گویند. یکی از ابزارهای ارتباطی بین شرکت ها و مشتریان نام و لوگوی brand است. کاری که brand در تجارت و رقابت ایجاد می کند، متمایز کردن جایگاه شما در میان سایر رقبا می باشد. brandها باعث ارزش نهادن به کالا و خدمات شرکت و افزایش وفاداری واعتماد بیشتر مشتریان می شود. اگر استراتژی های ساخت برند و مدیریت آن به نحو مطلوبی پایه ریزی شود می تواند سکوی پرتاپی برای تجارت شما باشد زیرا می تواند با افزایش و حفظ مشتری سهم بازار خود را افزایش دهد.

حال چگونه می توان یک brand ایجاد کرد؟!

۴ مرحله برای ساخت یک brand وجود دارد که به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

درباره برندسازی چه می دانید؟!

۱٫چطوری می خواهید از دید مشتریان دیده شوید

زمان استفاده مشتری شما از محصول یا خدمات شما به پایان رسیده است، چگونه از آن ها می خواهید تا نظرات و تجربیات خودشان را راجع به استفاده از محصول یا خدمات شما بیان کنند. به عنوان مثال اگر شما صاحب رستوران باشید چطور این را از مشتریان خور مطالبه می کنید. باید بازخورد ها را نسبت به ارائه ی محصولات یا خدمات خود به دقت بررسی کنید و با توجه به قولی که برند شما به مشتریان داده است بررسی کنید. brand شما در واقع قول هایی را به وفاداران خود داده است.

۲٫تجارت خود را بر اساس تعهدات خود سازماندهی کنید

بر تعهدات خود ماندگار باشید، زیرا همین عمل باعث می شود تا شما از سایرین مجزا باشید، با توجه به مثال قبل اگر بخواهید رستوران شما در ناحیه ای شناخته شود، باید تعداد بازدید از این رستوران به بالاترین حد ممکن برسد و تنها عاملی که می تواند مشتریان را وفادار نگه دارد تعهدات سازمان تحت عنوان برند می باشد.

۳٫brand سازمان یا شرکت باید مطابق تعهدات خود ساخته شود

تمامی اجزای تشکیل دهنده ی لوگو و یا نوشته باید بیانگر نوع فعالیت شرکت وتعهدی که از نظر معنوی به مشتریان دارد باشد و زمانی که این brand در جایی به نمایش در می آید بتواند در مشتریان و طرفداران حس اطمینان به محصول ایجاد کرده و آن ها را به طرفداران وفادار خود تبدیل کند. این زمانی است که می توان از تبلیغات و تاثیر ان بر شناسایی brand خود بهره برد.

۴٫پایداری

اکنون چشم انداز و سازماندهی کسب و کار شما بر اساس تعهدات و وظایف شرکت شکل گرفته است. در این زمان شما باید پایدار باشید، به عنوان مثال کمپانی اپل که دارای محصولات زیبا و خلاقانه می باشد هرگز نمی تواند موبایلی که جذاب نباشد یا تبلتی که از تکنولوژی بالایی  پشتیبانی نمی شود را تولید کند زیرا تعهد خود را در قبال طرفداران وفادار خود زیر پا گذاشته است. طرفداران شما دیگر به این brand علاقه نشان نمی دهند.

دیدگاه ها بسته شده است