روش های بررسی ترافیک سایت را می دانید؟

ویژگی هایی که یک کارشناس بازاریابی موفق دارا می باشد!
2015-10-18
نظریه داروین در بحث کسب و کار
2015-10-18

روش های بررسی ترافیک سایت را می دانید؟

روش های بررسی ترافیک سایت را می دانید؟

Google Display Planner درست ترین راه برای اندازه‌ گیری ترافیک سایت می باشد، این سیستم در کشورهای مختلف کارایی دارد. امروزه وقتی می‌خواهیم درباره سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنیم، بسیاری فکر می ‌کنند که سئو فقط در مورد بک ‌لینک‌ها می باشد. هر چقدر بک لینک‌ های مرتبط بیشتر داشته باشید، رتبه بالاتری کسب خواهید کرد. در واقع این جمله در گذشته صحت داشته است نه امروزه. سئو می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد: شبکه‌های اجتماعی، برندسازی اینترنتی و … یکی از رایج ترین کارهایی که اکثر دارندگان سایت در انجام آن شکست می‌خورند analytic می باشد. مخصوصاً وقتی این مسئله با ترافیک وب سایت ارتباط پیدا می‌کند.
اگر شما سایت خود و یا یکی از وب سایت‌های رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، خواهید دانست که با چه چیزهایی کار می ‌کنند و با چه چیزهایی کار نمی‌کنند. بنابراین، اگر قصد ارتقای سایت خود را دارید، باید ترافیک سایت را تجزیه و تحلیل کنید. آن ها می‌توانند صفحاتی را که در سایت شما احتیاج به پیشرفت دارند را نشان دهند و همچنین فعالیت‌های موفق رقبایتان در این زمینه را به شما نشان دهند. این روزها می‌توانید کلی ابزار پیدا کنید که به شما در چک کردن ترافیک وب سایت کمک می‌کنند. در ادامه به شما پنج روش مشهور را ارائه می دهیم که بسیار کاربردی هستند.

روش های بررسی ترافیک سایت را می دانید؟

۱٫Google Display Planner

این روش را باید درست‌ترین راه برای اندازه‌ گیری ترافیک سایت دانست، در واقع این سیستم در کشورهای مختلف کارایی دارد. همچنین بعضی از اطلاعات مهم ترافیک مانند: چند نفر بازدیدکننده‌های منحصر به فرد، بازدید کلی صفحه و میانگین بازدید ماهانه را نشان می‌ دهد.

 ۲٫Alexa.com

الکسا فقط detail information را برای سایتی نشان می ‌دهد که رتبه‌اش ۱۰۰٫۰۰۰ و یا کمتر باشد، اکثر مردم فکر می‌کنند که رتبه ‌بندی  الکسا در مشخص کردن ترافیک وب سایت درست نیست به دلیل اینکه چگونگی تعیین شدن اعداد و اینکه تمامی کاربران از Alexa toolbar در مرورگرهایشان استفاده نمی ‌کنند. شاید این برای سایتی که رتبه‌اش ۱۰۰٫۰۰۰ و یا بالاتر باشد درست است اما بر اساس تجربه، این برای سایت هایی که رتبه شان چیزی حدود ۵۰٫۰۰۰ و یا کمتر باشد، بهتر است.

 ۳٫Compete.com

این یک سرویس تجزیه و تحلیل کننده ترافیک وب سایت می باشد که دو دسته از اطلاعات را به شما ارائه می دهد: site Analitycs و search Analytics. اولی یک سرویس رایگان است و دومی یکی سرویس پولی نیز می باشد. در کل، اطلاعات داخلی را که به وسیله کلمات کلیدی ایجاد می شوند، نشان می‌دهند.

 ۴٫QantCast.com

یکی دیگر از حسابگرهای ترافیک سایت که نیز مشهور است. به منظور استفاده بهینه از QuantCast، یک سایت نیاز به داشتن کدهای پیگردی‌اش در سایت دارد. از زمانی که بسیاری Google analytics را به Quantcast ترجیح می‌دهند، رقم ترافیک برای اغلب سایت‌ها برآورد شده است. همچنین اگر سایت تان کمتر از یکسال قدمت داشته باشد، به احتمال زیاد هیچ اطلاعاتی درباره‌ ترافیک نشان داده نخواهد شد.

 ۵٫Similarweb.com

یک سایت مهم دیگرکه برای چک کردن ترافیک سایت به صورت مجانی استفاده می شود همین تیتر مورد اشاره شده می باشد، شما فقط باید وارد سایت شده و پس از آن وارد Domain URL بشوید. سیستم به صورت خودکار گزارشی از ترافیک را به شما ارائه می دهد.
رتبه را به دو صورت جهانی و ملی نمایش می‌ دهد. اطلاعات در مورد بازدید ماهانه، منبع ترافیک، سایت های مرجع و … دارد. نمی خواهم درمورد درست بودن و یا نبودن اطلاعات بحث کنم، اما گزارشی که ارائه داده می‌شود ساده و منظم است.

 بهتر است نظر ما را هم در این باره بدانید که روی هم رفته، ۵ سایتی که معرفی کردیم، سایت‌های بسیار خوبی برای چک کردن ترافیک سایت هستند. به هرحال، معمولا از Google Display planner و Alexa.com استفاده می شود، دلیلش هم مطمئنا این است که شناخته شده ‌تر هستند و اطلاعات بیشتر و درست‌ تری در مورد ترافیک سایت ارائه می ‌دهند.

دیدگاه ها بسته شده است