طراحی سایت از طریق وردپرس

تجربه oring در طراحی سایت
2015-02-01
طراحی سایت واکنش گرا
2015-02-01

طراحی سایت از طریق وردپرس

طراحی سایت از طریق وردپرس

وردپرس رایح ترین پلت فرم انتشار آنلاین در جهان است. هر ماه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ملیون ها سایت و صفحهوردپرس بازدید می کنند. بسیاری از این صفحات بر روی بلاگ ها کوچک تر قرار گرفته اند اماوردپرس  در حال تبدیل شدن به یک ابزار پیشرفته و پیچیده است و با تقاضاهای پیچیده تر، توسعه دهندگان برخی از روزآمدترین تکنیکها را وارد سایت های وردپرس  می کند.ما در این مقاله به جهارتا از تکنیک های جدید اشاره می کنیم.

از داده های ساخت یافته استفاده کنید.

Tim Berners-Lee زمانی گفته بود ” آرزوی من این است که یک روز وب بتواند تمام داده هایی که روی آن قرار می گیرد تحلیل کند.”داده های ساخت یافته ، مثل میکرودیتا یکی از روش های فراهم نمودن محتوایی است که ماشین ها ، شامل موتورهای جستجو برای تحلیل تمام محتوای وب که ما تولید می کنیم به آن نیاز دارند. میکرودیتا جدیدترین شکل داده های ساخت یافته است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این ها اساسا مجموعه ای از metatag هایی هستند که با HTML5 که متن را برای موتورهای جست و حو فراهم می کند معرفی شدند.

Google  با بکار گیری یک استراتژی SEO قدرتمند داده های ساخت یافته را ارتقاء داده و یک structured Data ing Tool ساخته است. شما می توانید روش هایی برای برچسب زدن انواع گوناگون داده ها شامل آدرس ها، محصولات، مکان ها و رویدادها بر روی وب سایت schema.org پیدا کنید. یکی از ساده ترین روش ها برای اضافه کردن داده های ساخت یافته به سایت هایتان، با yoast seo plug-in به شما اجازه می دهد داده های زیر را فقط با پر کردن چند فیلد اضافه کنید:

Google authorship

Twitter Cards

Facebook open Graf

Plug-in  های دیگری برای عملکردهای خاص ، نظیر اضافه کردن داده های ساخت یافته به لیست رویدادها وجود دارد. یک plug-in خوب دیگر،schema creator plug-in  است که به شما اجازه می دهد میکرودیتای schema.org را مستقیما در پست ها و صفحات وردپرس درج کنید.

طراحی سایت از طریق وردپرس

داده های ساخت یافته ها و تم ها در وردپرس

تمام سایت های وردپرس داده های ساخت یافته ای مثل فید های RSS دارند که از همان ابتدای نصب بر روی آن ها ایجاد می شوند. چند framework مثل ROOTS شامل میکروفرمت هایی در فایل های قالب می شود.اما اغلب برای اضافه کردن داده های ساخت یافته به سایت تان ، نیاز به افزودن کد لازم به فایل های قالب خود دارید. کی از بهترین مکان ها برای انجام این کار، در فایل های قالب در تلفیق با جعبه های custome meta  انجام می گیرد.

از فونت های آیکون استفاده کنید

دوستانی که در automatic کار می کنند اخیرا genericons  را به عنوان بخشی از Twenty thirteen them  منتشر کرده اند.Genericons آیکون های برداری هستند که در داخل یک فونت وب قرار می گیرند. آن ها رایگان هستند و به علت اینکه تحت  GPL مجوزدهی می شوند شما می توانید از آنها در پروژه های تجاری استفاده کنید. این مجموعه با مثال های سینتکس Sass و.  LESS ارئه می شوند. دانلود آن ها شامل یک نسخه OTF می شود اما برای سازگاری بهتر در بین ابزارهای مختلف، آن ها را از Webfont Generetor در Fontsquirrel  اجرا کنید.

فونت های آیکون منبع باز و مجوزدهی

اغلب فونتهای منبع باز تحت SIL open Font License  که با GPL سازگار است مجوزدهی می شوند.Font Awesome  که با چهارچوبTwitter Booster  یکپارچه شده یکی از این هاست. Iconic  و  Entypo نمونه های دیگر آن هستند. بقیه در Squirrel  در دسترس قرار دارد. هر چند ، برخی از فونت های منبع باز تحت مجوزهای دیگری منتشر می شوند. اگر در حال ساخت یک تم سفارشی برای یک کلاینت هستید، مجوزدهی احتمالا اهمیتی ندارد اما اگر قصد دارید یک تم را به سایت رسمی  وردپرس Theme Directory ارسال کنید یا آن را به شکل تجاری به فروش برسانید باید در مورد فونت هایی که با ۀ» سازگار نیستند اطمینان حاصل کنید. شما می توانید بر روی سایت وردپرس.org یک لیست از مجوزها و فونتهای آیکون سازگار پیدا کنید:make.وردپرس.org/theme/guidelines

Plug-in ها و سرویس های فونت آیکون

آیا یک plug-in وجود دارد ؟ بله! Genericons به شما اجازه می دهد از فونت Genericons با کدهای کوتاه استفاده کنید.همچنین تعدادی از plug-in هایی هم وجود دارد که به شما اجازه می دهند از Font Awesome در کدهای کوتاه بهره بگیرید. اگر تنها به چند آیکون اندک نیاز دارید ، یک سرویس آن لاین است که تعدادی آیکون را از برخی از متداول ترین آیکون هایی که مورد استفاده قرار می گیرند تولید می کند.البته اگر نمی توانید چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید ، همیشه می توانید فونت آیکون مورد نظر خودتان را ایجاد نمایید.

Inkscape که یک ابزار گرافیک های منبع باز است یک ویرایش گر فونت SVG دارد که به شما اجازه می دهد گرافیک های برداری را به طور رایگان به فونت تبدیل کنید. حتی یک قالب اولیه هم برای فونت آیکون وجود دارد .همچنین تعدادی ابزار آن لاین مثل IcoMoon  هم برای هر چه ساده تر کردن کل این فرایند در دسترس قرار دارد.

از Bootstrap در کنار وردپرس استفاده کنید.

Bootsfaramework از خود با عنوان یک چهار وب قدرتمند و پیش رو برای توسعه ی سریعتر و ساده تر وب یاد می کند.این شامل عناصر UI یا اینترفیس کاربری ، چندین طرح اولیه پاسخ گو و سریع است و از LESS ,CSS و فونت های آیکون بهره می گیرد و شامل یک شبکه پاسج گو هم می شود. همچنین برای تازه کارهایی که به دنبال روشی سریع برای ساخت نمونه اولیه هستند ایده آل به شمار می رود.بنابراین چرا باید وردپرس را اضافه کنید؟پاسخ این سوال سلده است: برای سریع تر کردن این فرایند.

اگر فقط به دنبال کتابخانه های CSS و JS هستید به راحتی می توانید از پلاگ این وردپرس Twitter Bootstrap در کنار یک تم جاری استفاده کنید.

تعدادی تم Bootstrap وجود دارد که برای وردپرس توسعه شده اند. وردپرس Bootstrap شامل Bootstrap و همچنین طرح های اضافی به شکل تم های Bootswatch است.

همچنین شامل کدهای کوتاه ، قالب ها و پوسته های صفحه و نوارهای کناری هم می شود. Bootstrap Wp نیز یکی دیگر از این ها است.آیا Sass را در مقایسه با LESS ترجیح می دهید؟ شما می توانید یک تم وردپرس برای آنکه Sass وردپرس Bootstrap نام دارد نیز پیدا کنید.

Roots  نیز یک تم وردپرس Bootstrap  دیگر است ، اگرچه به عنوان یک تم با استیل حداقلی که شامل Bootstrap، HTML 5 Boilerplate,ARIA roles و میکروفرمت ها می شود طراحی گردیده است که با تعدادی ازPreprocessor نظیر LESS Sass,LESS withpure Css, و Compass کار می کند. همچنین باGravity Forms و WooCommerce , ، فرم پیش رو و Plug-in  های تجارت الکترونیکی برای وردپرس نیز کار می کند. Roots از قبل برای حداقل ۲۳ زبان به شکل بین المللی در آمده است.

سایت های چند زبانه ایجاد کنید.

وقتی می توانید با تمام دنیا حرف یزنید چرا فقط باید با تعداد اندکی صحبت کنید؟ اغلب جمعیت جهان از اینترنت به زبانی غیر از انگلیسی استفاده می کنند. خود وردپرس از قبل برای ۶۷ زبان در دسترس قرار گرفته است. برای شروع تمام چیزی که نیاز دارید دانلود فایل های زبان مورد نظر و اضافه کردن آنها به نصب وردپرس است.اگر در حال حاضر زبان مورد نظر شما وجود ندارد تیم هایی هستند که بر روی پشتیبانی از زبان های بیش تر مشغول کار هستند و جوامع زیادی از آنها پشتیبانی و حمایت می کنند.

تم ها و plug-in  هایوردپرس  را جهانی کنید

تم های پیش فرض مثل Twenty thirteen و Twenty Twelve به تعدادی از زیان هایی که آن ها را به تم های فوق العاده بدل می کند ترجمه شده اند. هر چند ، اگر می خواهید یک تم جدید توسعه دهید که برای کل جهان کاربرد داشته باشد ، جهانی سازی وردپرس کار دشواری نیست. جهانی سازی فرایند ساخت یک برنامه ی کاربردی – یا در این مورد خاص یک تم – است که آمادگی ترجمه دارد.

توابع PHP تعریف شده برای وردپرس

در مرحله بعدی ، هر متن موجود در تم خود را در توابعPHP  تعریف شده برای wordpress قرار دهید. چند روش گوناگون برای پیچیدن متن، بسته به جایی که متن ساده wrap می کنید، یا متنی که به یک تابع  دیگر عبور داده می شود وجود دارد. اطلاعاتی در مورد چگونگی استفاده از این روش در وردپرس وجود دارد این سینتکس بنیادین و اصلی است. همچنین ایحاد عباراتی که از placeholder هایی که از مقادیر مختلف برای کلمات جمع و مفرد استفاده می کنند وجود دارد.در نهایت شما نیاز به ایجاد یک فایل POT برای تم خود دارید.این فایل دربردارنده لیستی از تمامی متن های موجود در یک تم یا plug-inی که باید ترجمه شود.

دیدگاه ها بسته شده است