طراحی سایت با php بهتر است یا با asp.net ؟

درباره FTP چه می دانید؟
2015-09-27
گزارش سایت های اسپم به گوگل
2015-09-30

طراحی سایت با php بهتر است یا با asp.net ؟

طراحی سایت با php بهتر است یا با  asp.net ؟

تا به حال از خود پرسیده اید که برنامه نویسی با php بهتر است یا asp.net ؟ مطمئنا سوال بسیاری از شماها بوده است. چه افرادی که به دنبال این بودند که برای خود سایتی شخصی داشته باشند یا چه افرادی که مایل بودند که شغل طراحی سایت را به طور حرفه ای دنبال کنند. فرقی نمی کند، مهم سوالی است که مطرح کردیم، که بهترین زبان برنامه نویسی ممکن چه می تواند باشد؟!

طراحی سایت با php بهتر است یا با asp.net ؟

اما واقعیت بدین صورت است که سال های زیادی است که رقابتی بین php و asp.net وجود دارد و این دو به عنوان دو غول زبان برنامه نویسی همیشه در میدان بوده اند، اما نکته ای در میان آن ها پنهان است و آن پارامترهایی است که در این باره مطرح می شود از جمله : ابعاد پروژه، امکانات مورد نیاز وب سایت، برنامه ریزی برای پشتیبانی وب سایت در آینده، و خیلی از موارد دیگر.

البته اندکی درباره این دو زبان برنامه نویسی بدانیم بد نیست :

Php :

PHP مخفف عبارت Hypertext Preprocessor یا پیش پردازنده ابر متن می باشد. این زبان اسکریپت نویسی به همراه HTML  به کار می رود و بر خلاف HTML دارای قابلیت پردازش داده می باشد. اگر با HTML آشنا باشید حتما می دانید که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان Markup یا نشانه گذاری می باشد و تنها امکان ایجاد صفحات وب را فراهم می سازد  که در این صفحات متن ها, تصاویر و لینک ها قرار می گیرد. HTML دارای دستورات مفیدی همچون ارسال یک فرم به سرویس دهنده وب می باشد ولی با استفاده از این زبان Markup نمی توان داده ها را پردازش کرد.

Asp.net :

با ASP ، درخواست‌هایی که برای فایل‌های با پسوند .asp صورت می‌گیرند به ASP.DLL واگذار می شوند. ASP.DLL نسخه اجرایی ASP است که کد اسکریپت نعبیه شده در HTML درون فایل را Parse کرده و خروجی HTML آن صفحه را (به صورت پویا) تولید می‌نماید. چاچوب ASP.NET یک نسخه اجرایی کاملاً جدید ASP است که درجهت تولید HTML تدارک دیده شده است.

اما بعد از معرفی این دو به هزینه ها و عملکردشان می رسیم. استفاده از زبان برنامه نویسی پی اچ پی کاملا رایگان است و متن باز است. اما از طرفی دیگر، asp.net نیاز به نصب ویندوز برای توسعه و اجرای کد دارد و نیز از سرور ویندوزی برای میزبانی سایت استفاده می کند که بنابراین، همه اینها هزینه خود را دارند. در مورد عملکرد هم باید ادامه داد که هر دو زبان عملکرد قوی در استفاده از منابع سیستم، ارتباط با سرویس میزبان دهنده و دیتابیس دارند. موضوع مهم دیگری که مد نظر می باشد، سیستم عامل سرور یا میزبانی دهنده وب و ساختار فایل آن است. بیشتر آزمایشاتی که تا به امروز انجام شده اند نشان داده است که سیستم عامل لینوکس و ساختار فایل آن در اجرای عملیات ورودی خروجی نسبت به سیستم عامل ویندوز و NTFS برتری خاصی دارد.

پی اچ پی به دلیل رایگان بودن و رتبه اولی بودن، محبوبیت بسیاری در دنیا دارد، به همین دلیل است که پی در پی روی این زبان و پشتیبانی آن بسیار تمرکز می شود. حتی به گونه ای است که چه حرفه ای ترین فرد در این زبان به مشکلی بر بخورد، یا چه مبتدی ترین فرد، در هر صورت برای او در سر تا سر دنیا پاسخی آماده می باشد.

دیدگاه ها بسته شده است