طراحی سایت و تاثیر روانشناسی رنگ ها

آموزش css3 : بخش سوم، معرفی css3
2015-12-28
درباره Authority دامنه چیزی شنیدید؟
2015-12-31

طراحی سایت و تاثیر روانشناسی رنگ ها

طراحی سایت هم همانند مباحث دیگری مثل دیزاین منزل و دکور و غیره، موضوعی به نام روانشناسی رنگ ها هم در آن موثر می باشد. در واقع با استفاده از این روانشناسی در بهبود طراحی سایت خود می توانیم نتیجه مطلوب آن را مشاهده کنیم. نه تنها در طراحی سایت که در خیلی مباحث دیگر که اشاره کردیم، مثلا رنگ پیراهن فرد هم بسیار مهم است که چه رنگی پوشیده و اینکه چه تاثیری در اطرافیانش دارد. معمولا سایت هایی که بیشتر جنبه شخصی دارند، رنگ های مکمل در آن ها استفاده می شود. مثلا رنگ سبز را در کنار رنگ سرمه ای که مشاهده می کنید، باعث شده جذابیت خاصی به سایت های با موضوع بازرگانی دهد. یا اینکه در طراحی سایت های کودکان از رنگ های خیلی شاد استفاده می شود. مثلا همین سایت یاهو را دقت کنید می بینید که روزانه میلیون ها بازدید کننده دارد، و از صدها بخش تشکیل شده است که در چیدمان و رنگبندی بسیار خاص هستند. بخش کودکان یاهو یا بخش بازرگانی اش دوباره متفاوت تر هستند. پس این موضوع را در طراحی سایت جدی بگیرید که از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی رنگ ها بیشتر پرداخته ایم.

روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت

روانشناسی رنگ در طراحی سایت به طور کامل تر :

گفته شده که طبق پژوهشی که در peer-reviewed journal انجام شده است، محققان دریافته اند که تنها ۹۰ ثانیه زمان می برد که نظر یک مشتری در رابطه با محصولی شکل گیرد و بین ۶۲ تا ۹۰ درصد این نظر بر پایه رنگ های آن محصول استوار است.

رنگ آبی چطور است؟

رنگ آبی را می دانید که سبب آرامش و امنیت خاطر می شود و بین زنان و مردان یک رنگ محبوب است. مثلا استفاده از همین رنگ در صنایع غذایی باعث کم شدن اشتها شده است و قرمز هم عکس آبی است، که باعث ازفزایش اشتها می باشد و در همه امکان استفاده از آن نمی باشد.

رنگ زرد ؟

تا آنجا که می دانیم و به شما می گوییم، رنگ زرد انتقال دهنده گرمی، خوشی و یا افزایش تمرکز، سوخت و ساز و حس بامزگی و خودمانی بودن می دهد. مثلا جالب است که در تجارت خاصیتش این است که از نوع روشنفکرانه می باشد و برای تاکید هم خوب است.رنگی که جز سخت ترین رنگ ها برای چشم محسوب می شود، نیز مرکز هیجانات مغز را تحریک می کند، و برای برخی احساس سرخوشی و بالابردن احساسات هم می شود، ممکن است برای برخی هم به عنوان نمادی برای بر انگیخته شدن احساس اضطراب باشد.

می گویند رنگ سبز نشان از خلاقیت دارد!

رنگ سبز که نشانه ای از تندرستی و آزادی و بهبودی، طبیعت، پیشرفت و خلاقیت است، از آن دسته رنگ هایی است که در چشم ها راحت تر دیده می شود. این رنگ مظهر طبیعت است و همان حس خلاقیت را به بیننده یا بازدید کننده القا می کند.

اما درباره سیاه؛ که نشان از قدرت دارد.

رنگ سیاه را می گویند اشاره به ظرافت، قدرت، شهامت دارد و به این قضیه بسیار کمک می کند. به نظر براق و تمیز می آید و مردمآن را وابسته به برندهای پرقدرت و استوار می دانند. اما نکته منفی اش این است که چشم را خیلی زود خسته می کند؛ پس در رنگ پس زمینه از آن استفاده نکنید.

مثلا بنفش نشان از سبک های هنرمندانه دارد!

رنگ بنفش نیز نشانه ای از وقار، مهارت، اعتبار و نعمت و دارایی می دهد. در واقع به طرفداری از سبک های هنرمندانه است و در تجارت هم به معنی بزرگ نشان داده شدن است.

دیدگاه ها بسته شده است