درباره Authority دامنه چیزی شنیدید؟

طراحی سایت و تاثیر روانشناسی رنگ ها
2015-12-30
آدرس IP کلاس C وب سایت چیست؟
2016-01-02

درباره Authority دامنه چیزی شنیدید؟

در طراحی سایت و نیز بهینه سازی آن که با نام سئو سایت می شناسیم، معیارهایی برای سنجش اندازه گیری رتبه یک سایت با دیگر سایت ها می باشد. یکی از همین معیارها Authority است که یک رتبه از ۰ تا ۱۰۰ را که معمولا به یک دامنه اینترنتی یا صفحه ای از یک سایت نسبت داده می شود، می باشد. این گزینه نشان دهنده این است که میزان رشد رتبه سایت در صفحه موتور جستجو به چه صورت است. هر چه بالاتر باشد نشان دهنده این است که Authority بیشتر است یا به عبارتی دیگر اعتبار سایت بالاست.

حالا این اعتبار یا Authority را می توانیم برای مقایسه دو سایت هم در نظر بگیریم که ببینیم قدرت آن سایت در برابر جذب بازدید کننده چقدر است. این عدد یا اعتبار توسط سایت Moz.com توسعه داده شده است و با استفاده از شاخص‌ های زیادی، مثل تعداد پیوندهایی که به ریشه دامنه داده شده، تعداد کل پیوندهای برگشتی، MozRank، MozTrust و غیره در نهایت ختم به یک عدد ۰ تا ۱۰۰ می‌شود که این همان آتوریتی سایت یا صفحه است. سایت Moz برای اینکه بتواند چنین شاخصی را به سایت‌ها و صفحات مختلف آنها اختصاص دهد، از یک ماشین یادگیرنده در برابر الگوریتم گوگل استفاده می‌کند که ببیند موتور جستجو چطور صفحۀ نتایج جستجو را تولید می‌کند. در انجام این محاسبه بیش از ۴۰ سیگنال دخیل است به این معنا که Authority سایت به صورت شناور تغییر می‌کند و ثابت نیست. به همین دلیل گفته می‌شود که از این شاخص به عنوان یک معیار مقایسه‌ای بین سایت‌های مختلف البته در یک زمان استفاده کنید.

Authority در سئو سایت چیست؟

اما سوالی که پیش می آید اینست که آتوریتی دامنه قدرتش در برابر آتوریتی صفحه چگونه است؟

خب گفتنی است که قدرت دامنه یک مقداری می باشد برای پیش بینی قدرت در رتبه بندی هایی که دامنه‌ ها و یا زیر دامنه‌ ها می باشند، اما در عوض قدرت صفحه آن مقداری است که برای میزان قدرت یک صفحه به تنهایی در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می شود. همین توضیحاتی که دادیم هم برای MozRank و MozTrust درست است.

قدرت دامین چگونه پیدا می‌شود؟

اگر بخواهیم این مورد را شرح دهیم اینگونه است که در بین قدرت صفحه ده ها فاکتور هست که برای سئو و بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی از سراسر وب در آن شامل شده است. شما برای محاسبه مقدار قدرت صفحه از سایت Open Site Explorer و یا از نوار ابزار رایگان MozBar استفاده کنید. کمپانی موز همه فاکتورهای سنجش قدرت آنالیزهای خود را در ابزاری به نام Mozscape API گنجانده است.

Authority سایت را از کجا به دست آوریم؟

حالا که به این سایت مراجعه کردیم، سوال اینجاست که چگونه آتوریتی را به دست آوریم؟! بعد از باز شدن پنجره ای که به چنین موضوعی مرتبط است کافی است در بالا سمت چپ اول تصویر، Authority کل سایت و سپس آتوریتی صفحه اصلی سایت را مشاهده کنید. Authority صفحه اصلی به عنوان یک صفحه به علت اینکه صفحه اصلی سایت ماست و پیوندهای زیادی به آن داده شده، بیشتر از Authority کل سایت است، که مجموعی از اعتبار کل صفحات سایت است.

علاوه بر آن از قسمت Inbound Links شما پیوندهای ارجاع داده شده به سایت خود را می‌بینید که هر چقدر تعداد آنها بیشتر باشد و از سایت‌ های با Authority بالا پیوند داده شده باشد، اعتبار سایت شما هم بیشتر خواهد شد. اما اگر این روش برای شما زمان زیادی را می‌ گیرد و مدام می‌ خواهید Authority سایت‌ ها و وبلاگ‌ های مختلفی را به دست آورید، بهتر است از نوار ابزار MozBar استفاده کنید. این نوار ابزار رایگان است و برای مرورگرهای معروف مثل فایرفاکس و کروم از طریق مخزن افزونه‌ های آنها قابل دسترس است.

دیدگاه ها بسته شده است