علت رتبه بالای سایت در نتایج گوگل

اصول سئو در گوگل را جدی بگیریم یا نه؟
2015-12-23
تبلیغات چه نقشی در طراحی سایت دارند؟
2015-12-26

علت رتبه بالای سایت در نتایج گوگل

گوگل و نحوه رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل به چه صورت می باشد؟!

بسیاری از نوشته هایی که در سایت انتشار می دهیم، شاید برای کاربرانی که آن ها را می خوانند محتوایی تکراری باشد و آن ها را زیاد جذب نکند. پس برای این مساله باید راه حلی هم باشد؛ تا هم در گوگل بهترین باشیم و هم رتبه خوبی کسب کنیم.

اولین مورد تعداد کلمات می باشد :

برای اینکه یک مطلب کاملا بهینه داشته باشیم، باید کلماتی بهینه هم داشته باشیم که خود مسئله ای پیچیده می باشد. اما مشکل اینجاست که بعید است این نوع محتواها رتبه بالایی را در جستجو با رایانه های شخصی به دست آورند چون در این جستجوها معمولا مطالب طولانی تر و کامل تر مورد پسندتر هستند. حتی براساس گزارشاتی که از سایت Buffer شده است، تعداد ۱۶۰۰ کلمه برای پست های وبلاگ ایده آل است. زمان لازم برای خواندن این تعداد کلمه، به طور متوسط ۳ تا ۶ دقیقه است. نظر رأی دهندگان در سایت  Medium هم نشان داده است که در وبلاگ ها زمان خواندن مطالب به اندازه ۷ دقیقه بوده است که در این صورت بیشترین شانس دستیابی به رده بالاتر را داشته اند. دیگر نمونه گزارش ۲۰۱۵ می باشد که براساس سایت Searchmetrics بوده و گفته شده که نسبت به سال ۲۰۱۴، مطالب طولانی تر و دارای تعداد کلمات بیشتر در اولویت بالاتری هستند. این نتایج نشان می دهد که میانگین کلمات در ۳۰ نتیجه برتر جستجوها، ۱۱۴۰ کلمه بوده است.

کلمات کلیدی در متن اصلی و جستجوهای گوگل

دیگر موردی که باید توجه بسیار داشته باشید، استفاده از کلمات کلیدی در تگ توضیحات هست!

تگ توضیحات یا همان متا تگ، می تواند بخشی از آن اولیه های تدابیر ما باشد تا به یک رده بسیار بالاتر دست پیدا کنیم. در واقع می تواند آگهی ما در نتایج گوگل محسوب شود. می گویند در بین ۳۰ درصد بالاترین رتبه ها، ۹۹ درصد آن ها دارای یک متا تگ توضیحات بوده اند. حتی گفته می شود قرار دادن کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات دیگر مرسوم نیست و بهتر است استفاده نکنیم. اما اینطور هم نیست که اصلا آن ها را در نظر نگیریم.

 استفاده از کلمات کلیدی در متن اصلی هم نکته دیگر اصلی ما می باشد :

اگر از افزونه هایی مانند Yoast SEO استفاده کرده باشید برای بهینه سازی سایتتان در موتور جستجو گوگل، می بینید که پیشنهاداتی که درباره کلمات کلیدی مورد استفاده در متن را می دهند و اینکه به دفعات در متن اصلی استفاده کنیم که این هم یک مقدار قدیمی به نظر می رسد. چون در این صورت نتیجه ای که به دست می آوریم یک متن غیر بهینه و کاملا خام می باشد. البته گفتنی است که این روش تقریبا در حال کاهش یافتن است. با پیشرفت گوگل در استفاده از فاکتورهای دیگر برای رمز گشایی محتوای یک صفحه، امروزه فاکتورهایی مانند به کار بردن مکرر کلمات کلیدی و یا قرار دادن واژه کلیدی در بخش خاصی از متن (مثلا در اولین جمله متن) دیگر اهمیت چندانی ندارند. هرچند که کلمات کلیدی در رتبه بندی مهم هستند و غیر قابل انکار هم نیستند، اما گوگل در استفاده از سایر فاکتورهایی مانند واژگان مرتبط و کنترل معنایی برای تشخیص موضوع محتوا، پیشرفت های بسیاری کرده است. به جای اینکه کلیدواژه ها را مکرر استفاده کنیم، بهتر است بر روی ایجاد یک مطلب جامع و کامل تمرکز کنید.

حالا از کلمات کلیدی در لینک ها استفاده می کنیم :

یک چیز جالبی که باید درباره همین کلک های گوگل بدانید اینست که از استفاده از لینک های داخلی همچنان مهمترین گزینه در رتبه بندی هستند، اما استفاده از لینک های خارجی حاوی کلمات کلیدی ممکن است به کاهش رتبه شما در آن کلمه کلیدی خاص منجر شود. به عنوان مثال اگرمقاله ای را با عنوان “درمان ارگانیک سگ” بنویسید و بخواهید رتبه بالایی کسب کنید، یابد دقت داشته باشید تا این کلمات کلیدی در لینک خارجی نباشند. در جای مناسب از متن لینک حاوی کلید واژه ها استفاده کنید. هنگام استفاده از متن لینک این سوال مهم را از خودتان بپرسید که برای خواننده من کدام متن لینک ملموس تر است؟ از دادن لینک خارجی به صفحاتی که حاوی متن پیوندی هستند که می خواهید رتبه بالایی در آن کسب کنید، خودداری کنید. دادن پیوند خارجی به چنین صفحاتی در نهایت سبب کاهش رتبه شما و بالا رفتن رتبه دیگران خواهد شد.

دیدگاه ها بسته شده است