اصول سئو در گوگل را جدی بگیریم یا نه؟

طراحی سایت فلت و متریال چیست؟
2015-12-22
علت رتبه بالای سایت در نتایج گوگل
2015-12-24

اصول سئو در گوگل را جدی بگیریم یا نه؟

سئو بیش از حد وب سایت ها از جمله مشکلات عمده ای است که گاه ما را زمین می زند!

طراحی سایت و یا طراحی وب، هر کدام که باشد، بالاخره بعد از مدتی نیاز به مراقبت و پشتیبانی هم دارد. این پشتیبانی از طریق مبحثی به نام سئو سایت صورت می گیرد که همه می شناسید. اما همین موضوع و یک کلمه سئو خود روش های خاصی دارد و باید به دلش راه آمد؛ اما نه همیشه. گاهی این طبق میل گوگل راه رفتن و با آن کنار آمدن معنی دیگری به ذهن ما می آورد که می گوییم گوگل را پرستش می کنیم. به نظرتان علت چیست؟ آیا امکانش هست که از دست چنین عادتی خلاص شویم؟ چگونه؟ برای جواب سوالاتتان ادامه را بخوانید.

خیلی از آن هایی که در سراسر دنیا وب سایتی را دارا هستند، نه در اینجا بلکه در سرتاسر دنیا، این عادت برای پرستش برای همه است. حرف همیشگی شان می شود ” گوگل فلان چیز را از ما می خواهد پس باید طبق میل آن رعایت کنیم “. خلاصه فکر می کنند همه گفته های گوگل باید رعایت شود چون از اصول سئو هستند.

سئو بیش از حد و پرستش گوگل

البته ما نمی گوییم حرف اشتباهی است، همه هم می دانیم که گوگل از جمله بزرگترین موتور جستجوهای دنیاست و تقریبا ۸۰ درصد از همین مردم دنیا از آن استفاده می کنند. البته گوگل هم ما را وادار به انجام کارها و اصولی که می خواهد نکرده، همه چیز دست خود ماست که گاه همین زیاده روی باعث می شود به درجه ای برسیم که به اصطلاح گوگل را پرستش کنیم. این گروهی که چنین کاری را می کنند و قدم به قدم با قوانین گوگل جلو می روند، خودشان را سئو کار کلاه سفید می نامند.  اما اگر می بینید که گوگل هر قانونی را وضع می کند، بیشتر به خاطر این است که محتوای بهتری روی وب داشته باشیم، یا اینکه از نتایج و محتوای اسپم در سطح وب جلوگیری کنیم.

اگر هم که هنوز می گویید گوگل باهوش است و فلان، که می توانید مقاله هوش مصنوعی گوگل را مطالعه کنید، درست است اما راه هایی هم هست که انسان می تواند هوشمندانه تر آن ها را دور بزند. جالب است که خود کارمندان گوگل ادعا می کنند که چنین اتفاقی می افتد و سئو کاران سیاه کلاه خیلی راحت آن ها را دور می زنند اما همین سئو کاران سفید کلاه به خاطر زیادی مطیع بودن خودشان را پایین تر از گوگل می دانند و اینجاست که ضربه اصلی را می خورند. البته گوگل خود مدعی خیلی باهوش بودن نیست، و شده بارها سایت های مفید را از نتایج حذف کرده و جای آن ها سایت های غیر مفید را در صدر نتایج قرار داده است.

حتی گوگل دارای بسیاری از بیزینس ها یا تجارت های بزرگی است مثل google play و google adwords دیگر محصولات کنارش. پس زیاد به پرستش گوگل نپردازید که گوگل اصلا دلش به حال تجارت و کار و بار شما نمی سوزد، بلکه فکر خودش است تا نتایج بهتر را در خود نمایش دهد. پس این قدرت گوگل است که شما وادار می شوید بهترین باشید تا به این قدرت غلبه کنید نه اینکه بنده او باشید و با تمام اصول سئو سایتی که در اختیار شما گذاشته است جلو بروید و فقط به امر و فرمانش باشید؛ پس همین اصول را باید طوری پیاده کنید اما مهمترین بخش حرف این بود که توجه به وجوه دیگر سئو هم داشته باشید.

دیدگاه ها بسته شده است