مزایای بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی

جلوگیری از هک شدن وب سایت جوملا
2015-11-03
آموزش کد نویسی PHP ـ بخش اول
2015-11-05

مزایای بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی

افزایش قدرت خرید کاربران در اینترنت

در دنیای امروزی کاربران تنها با چند کلیک می توانند محصولات مختلف را در اینترنت با هم مقایسه کنند و پاسخ سئوالات خود را درباره کیفیت و امکانات محصول مورد نظر در سایت های دیگر در میان نظر خریداران قبلی جستجو کنند و یا حتی سئوالات خود را در تالارهای گفتگو در اینترنت مطرح کنند تا پاسخ مورد نظر خود را از سایر کاربران دریافت کنند. آن ها حتی می توانند در جستجوی خود میزان بودجه مورد نظر خود را نیز مطرح کنند تا به بهترین نتایج جستجو دسترسی داشته باشند و حتی در نهایت موارد یافت شده در جستجو را با یکدیگر مقایسه کنند.

بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی

دسترسی بیشتر به انواع کالا و خدمات از طریق اینترنت
خریداران اینترنتی هم اکنون تقریبا می توانند هر چیزی را در اینترنت سفارش دهند. از کتاب و لوازم الکترونیک گرفته تا لوازم منزل و یا حتی دارو. مثلا وب سایت آمازون amazon.com را در نظر بگیرید. در این وب سایت میلیون ها کتاب وجود دارد و عملا در واقعیت هیچ کتاب فروشی امکان نگهداری و یا ارائه این حجم کتاب آن هم با چنین امکان جستجو دقیقی را ندارد. در ضمن این امکان را در نظر بگیرید که خریداران محدود به یک محله و یا حتی یک کشور نیستند و امکان خرید از سراسر دنیا وجود دارد.

کسب اطلاعات دقیق و سریع
خریداران اینترنتی می توانند قبل از خرید با مراجعه به وب سایت های دیگر اطلاعات دقیق و واقعی از محصول خود را مطالعه نمایند و یا حتی با خریداران قبلی محصول و یا خدمات درباره کیفیت آن سئوال کنند.

راحتی بیشتر در دادن سفارش و پیگیری سفارش تا لحظه تحویل کالا
مشتریان می توانند به راحتی با اینترنت از خانه و یا حتی محل کار سفارشات خود را به صورت آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز ثبت کنند و در نهایت سفارش خود را به صورت آنلاین تا لحظه تحویل محصول ردگیری کنند.

قابلیت تبادل نظر با سایر کاربران درباره محصولات

شما می توانید تجربه خود را از خرید کالا و یا محصول اینترنتی را از وب سایت خاصی با سایر کاربران در میان بگذارید.

تهیه بانک اطلاعاتی کامل از خریداران
شرکت های فروشنده محصولات و یا خدمات نیز می توانند اطلاعات جالبی درباره مشتریان فعلی ، بازار فروش رقبا و … به دست آورند و با استفاده از این اطلاعات بازاریابی بهتری برای محصول مورد نظر خود ارائه دهند.

استانداردهای طراحی وب سایت
در نظر گرفتن استانداردهای وب و اینترنت در طراحی سایت ها اهمیت فراوانی دارند. با رعایت این موارد شما اطمینان خواهید داشت که سایت شما برای ابزارهای مختلف هماهنگی داشته باشند و مشکلی در نمایش سایت شما به وجود نخواهد آمد.

یکی از مسائل مهم در طراحی وب سایت سهولت استفاده از سایت برای بازدیدکنندگان است. در واقع طراحی وب سایت شما باید به صورتی باشد که کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. در واقع کاربر در زمان استفاده از سایت نباید مجبور به فکر کردن باشد تا بتواند اطلاعات مورد نظر خود را بیابد. تمامی قسمت های اصلی سایت باید به صورت کاملا شفاف در دسترس کاربران قرار داشته باشد. همیشه به این فکر کنید که کاربران سایت شما اکثرا وب گردانی آماتور هستند و بلافاصله پس از ورود به سایت بایستی به راحتی اجزای اصلی وب سایت را تشخیص دهند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. در واقع وقتی سایت به خوبی طراحی شده باشد کاربر برای استفاده از آن نیاز به فکر کردن ندارد و همه چیز به خوبی و به صورت مشخص در جای خود هستند.

اما اگر طرح و محل قرار گیری کلیدهای اصلی به درستی طراحی نشده باشد، کاربر برای استفاده از هر بخش باید قدری بیشتر از حد معمول فکر کند و این مسئله باعث از دست رفتن انرژی و اعتماد به سایت در شخص بازدیدکننده می شود و او ممکن است بدون آن که اطلاعات مورد نیاز خود را یافته باشد سایت را ترک کند. همیشه این طور فکر کنید که تحمل و زمان کاربران کم است و باید سایت را به صورتی طراحی کنید که کاربران در کمترین زمان بتوانند اطلاعات مورد نظرشان را پیدا کنند. در عین حال خلوت بودن در طراحی سایت بسیار مهم است. حال این سوال پیش می آید که چگونه کاربران را در سایت زیاد به فکر کردن وادار نکنید. یک مثال را برای شما مطرح می کنیم. دکمه هایی که در اینترنت قابل کلیک هستند اغلب شکلی کاملا معین و استاندارد دارند و متن روی کلیدها هم همیشه شما را به خوبی مطلع میکند که با کلیک بر روی آن به چه نوع اطلاعاتی دسترسی خواهید داشت. حالا اگر شما کلید را به شکلی نامتعارف طراحی کنید باعث سردرگمی و اتلاف وقت کاربران می شوید. در واقع کاربران سایت تنها به دنبال اطلاعات هستند و اگر به هر دلیلی نتوانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند بی شک سایت شما را ترک می کنند و شاید هرگز دوباره به سایت شما برنگردند. وب سایت خود را ساده و گویا طراحی کنید.

روش استفاده کاربران از وب سایت
کاربران معمولا دید متفاوتی از وب سایت شما نسبت به دید خود شما دارند. معمولا ما انتظار داریم که همه کاربران اطلاعات تمامی صفحه را از بالا به پایین به صورت کامل مرور کنند اما در واقع کاربران خیلی سریع صفحات را اسکن می کنند. دقت کنید آنها اسکن می کنند و اطلاعات را نمی خوانند مگر آن که در اسکن کلی بخشی از صفحه توجه آن ها را به خود جلب کند. روش اسکن صفحات از جانب کاربران کاملا متفاوت است و نمیتوان قانونی برای آن در نظر گرفت اما به هر حال رفتار اکثر آنها شباهت هایی نیز دارد. یک طراح وب سایت موفق کسی است که شناخت مناسبی از بازدیدکنندگان داشته باشد.

دیدگاه ها بسته شده است