آموزش کد نویسی PHP ـ بخش اول

مزایای بازاریابی اینترنتی و طراحی سایت فروشگاهی
2015-11-04
معایب طراحی سایت با فلش چیست؟
2015-11-07

آموزش کد نویسی PHP ـ بخش اول

آموزش  کد نویسی PHP ـ بخش اول

این زبان چیست؟
PHP مخفف PHP: Hypertext Preprocessor می باشد. این یک زبان برنامه نویسی تحت وب است. این زبان از نرم افزارهای بانک اطلاعاتی زیادی پشتیبانی می کند. PHP یک نرم افزار متن باز است. هم چنین نرم افزاری رایگان است. اما فایل های PHP چه هستند؟
در این فایل ها از متن، تگ های HTML و Script استفاده می شود. این code ها در مرورگر، به شکل HTML بارگزاری میشوند. این فایل ها میتوانند دارای پسوند php,php3 و phtml باشند.

آموزش کد نویسی PHP ـ بخش اول

اما MySql چیست؟
MySql یک سرور بانک اطلاعاتی ست. این نرم افزار، یک نرم افزار ایده آل برای پروژه های کوچک و بزرگ است . MySql دارای استاندارد های SQL است و همانند PHP،ییک نرم افزار رایگان است.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا PHP را انتخاب می کنیم؟
چون توسط سیستم عامل های زیادی پشتیبانی میشود. PHP از طریق وبسایت رسمی اش، به راحتی قابل دانلود است. با رفتن به این آدرس می توانید به راحتی نیز این زبان را یاد بگیرید. (www.php.net) در واقع جز زبان های برنامه نویسی است که به راحتی قابل یادگیریست و به راحتی بروی سرورها نصب میشود. 

شروع دیگری که در ادامه خواهیم داشت، نصب کردن Apache و MySql و Php است که در قسمت بعدی به آموزش آن خواهیم پرداخت، جز شروع کار ما با زبان PHP می باشد. تهیه کردن هاستی که بتواند MySql و Php و APACHE را پشتیبانی کند. اما اینکه چگونه از آن استفاده کنیم هم مهم می باشد. فقط یک فایل php. را ایجاد کنید تا در آن برنامه نویسی خود را شروع کنید . حال اگر سرور شما نتواند از PHP پشتیبانی کند، شما باید نرم افزار های زیر را در آن نصب کنید :

دانلود PHP

PHP: Downloads

دانلود MySql

(MySQL :: MySQL Downloads (Generally Available

دانلود Apache

The Apache HTTP Server Project

از راهنمای زیر نیز برای نصب استفاده کنید.
Manual -PHP: Installation and Configuratio

زبان برنامه نویسی PHP, مثل هر زبان دیگری احتیاج به محیطی برای فراخوندن و پردازش اطلاعات از کتابخانه مرورگر و سیستم کاربر دارد، وقتی شما شروع به نوشتن code ها می کنید، باید دقت کنید که آن در بین کدهای زیر باشد :

PHP : کد 
<? php PHP CODE ?>

نکته : PHP CODE, محل قرارگیری کدهای PHP می باشد. برای مثال، ما از دستور Echo برای چاپ یک متن روی صفحه وب استفاده می کنیم که به اینصورت استفاده میشود :

PHP : کد 
<?php echo “Hello World!” ?>

خروجی : Hello World!

پس تا اینجا فهمیدیم که در چه بیسی برنامه نویسی کنیم و دستور چاپ متن چه می باشد؟ اما فکر کنم نیاز باشد بین code ها، یکسری نوشته های یادآور بگذاریم که کدی که در آن قسمت قرار است استفاده شود، برای چه هدفی است؟ به نظرتان نیاز است؟ اگر خیر چرا؟ البته که نیاز است. برای اینکه بدون آسیب زدن به ساختار کدها، نوشته هایی را با هر منظوری در فایل PHP. قرار بدهید، از این کد استفاده می کنیم :

PHP : کد 
<? php //Comment Text ?>

در قسمت بعدی به معرفی متغیرها می پردازیم که بسیار جذاب می باشند.

دیدگاه ها بسته شده است