نمونه های تجارت موفقیت آمیز در طراحی سایت

جهانی شدن تجارت الکترونیک
2015-01-31
سایت های خرید قالب سایت
2015-01-31

نمونه های تجارت موفقیت آمیز در طراحی سایت

در این مقاله نمونه هایی از مدل های تجارت الکترونیک و اجرای موفقیت آمیز آن نمونه ها ارایه می گردد که در بخش ها و گرایش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند.

Name Your Price: شرکت Priceline.com نمونه ای از شرکت هایی است که این مدل را با موفقیت اجرا کرده‌اند. در این مدل یک شرکت خریدار قیمتی را که مایل است جهت دریافت خدمات و کالاهای مورد نظرش پرداخت نماید، تعیین می کند. ابزارها و خدمات اجرا کننده مدل، کمک می کنند تا فروشنده و یا تامین کننده ی مناسب، بر اساس شرایط تعیین شده یافت شود.

نمونه های تجارت موفقیت آمیز آنلاین

Find Best Prive: شرکت های Hotwire.com ، Insweb.com ، از جمله شرکت هایی هستند که این مدل را با موفقیت اجرا کرده اند. در این مدل، مصرف کننده، کالا و یا خدمات مورد نیازش را مشخص می کند. سپس اجرا کننده مدل بر اساس بانک اطلاعاتی اش که در مورد عرضه کنندگان و فروشندگان محصولات و قیمت های آنهاست، پایین ترین قیمت های محصولی را که مطابق شرایط درخواست کننده باشد شناسایی می نماید. نهایتا نتیجه به اطلاع درخواست کننده رسانده می شود. برای انجام عملیات تجاری، در صورت امکان، مشتری می تواند به صورت online به انجام خرید بپردازد و در موارد خاص امکان ارتباط با فروشنده و یا تامین کننده مورد نظر را برای طی مراحل خرید پیدا می کند.

Dynamic Brokering: شرکت Getthere.com از شرکت هایی است که این مدل را به صورت موفقیت آمیزی در زمینه فروش و توزیع بلیط شرکت های هواپیمایی مورد استفاده قرار داده است. این مدل بر اساس انجام خدمات واسطه ای بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان بنا شده است. شرکت مزبور با استفاده از ابزارهای تجارت الکترونیک به ارایه تسهیلاتی برا انجام خرید و اتوماتیک نمودن یک سری از وظایف و مسوولیت های این کار اقدام کرده است.

دیدگاه ها بسته شده است