ویژگی های یک وب سایت خوب چیست؟

باورهای غلط در تجارت الکترونیک
2015-10-18
ویژگی هایی که یک کارشناس بازاریابی موفق دارا می باشد!
2015-10-18

ویژگی های یک وب سایت خوب چیست؟

ویژگی های یک وب سایت خوب چیست؟

درباره ویژگی های یک سایت خوب باید اشاره کرد که داشتن یک وب سایت خوب فاکتور بسیار مهمی برای جذب بازدیدکننده ، نگه داشتن بازدید کننده و همچنین سئو و بهینه سازی طراحی سایت است. چه طراحی سایتی یک طراحی سایت خوب محسوب می شود؟ آیا طراحی سایت  به معنی استفاده از یک طراح گرافیست متخصص است؟ آیا طراحی سایت شما باعث واکنش طراحان وب سایت دیگر شده است؟ آیا طراحی سایت شما باعث ایجاد تعامل شما و بازدیدکنندگان بدون هیچ مانعی می شود؟
سئو در حال حاضر از معنای لغوی آن بسیار فراتر رفته است و حتی به جایی رسیده که دیگر فاکتورهای موتورهای جستجو براساس رفتار کاربران چیدمان پیدا کرده است. در این وضع داشتن یک وب سایتی که تمامی ویژگی های یک وب سایت موفق را داشته باشد می تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. اما سوال اینجاست که این فاکتورها چه هستند؟ چه ویژگی هایی باید سایت ما داشته باشد تا بتوانیم بگوییم سایت ما موفق است؟ در این مقاله این ابهامات را برای شما روشن می کنیم.

 وب سایت‌های لوکس و بدون درآمد !!!

چهار پنج سال پیش بود که اکثر کاربران ایرانی وقت خود را با مرور کردن بی هدف و یا چت کردن در اینترنت سپری می‌کردند، دلیلش هم این بود که آن ها در مرحله آشنایی بودند و با این مرورها حس کنجکاوی خود را سیراب می ‌کردند.اما دیگر آن زمان سپری شده است. همین که شما الان این متن را می خوانید، دلیلی بر این ادعاست. شما جزء آن دسته از کاوشگران ایرانی هستید که اینترنت را وسیله‌ ای بسیار عالی برای افزایش اطلاعات خود یافته ‌اید. ایجاست که باید اعتراف کرد تا حدودی به ابهت اینترنت پی برده اید. هدفمند شدن مرور صفحات در اینترنت، زنگ خطری برای آن هایی است که بدون آشنایی با نیاز کاربران اقدام به راه اندازی سایت کرده اند. اما سوالی برایمان مطرح شد که یک سایت موفق چه سایتی است ؟ یک سایت موفق ، سایتی است که ایجاد کننده آن در ابتدا به نیاز کاربران نیازمند فکر کند و طوری برنامه ‌ریزی کند که وسیله رفع نیاز آن ها را ایجاد کرده و در انتها آن ها را تشویق به بازدید مجدد از سایت کند.

ویژگی یک وب سایت خوب

حال به ویژگی های یک وب سایت موفق می پردازیم :

۱.وب سایت باید در فاصله زمانی معین بروزرسانی شود ، در غیر این صورت مشتریان خود را از دست خواهد داد.

۲.توجیه کردن یک کار اصلا ایده خوبی برای راه‌اندازی یک وب سایت نیست.

۳.آرم یا لوگوی وب سایت باید القاء‌کننده هدف سایت و معنی‌دار و چنان سبک شمرده نشود؛ که به جای یک اسباب‌بازی ، وسیله سرگرمی بچه‌هایی شوند که مزاحم کار مامانشان هستند .

۴.ظاهر وب سایت و منظره آن چنان باید زیبا طراحی شده باشد که احساس خوبی به کاربر بدهد. راجع به معنی پنجره فکر کرده‌اید؟ واقعاً استفاده از این کلمه به جای نام سیستم عامل، نشان از خلاقیت بالا و قدرت بازاریابان شرکت مایکروسافت دارد. ما جلوی پنجره منظره ها را به تماشا می‌نشینیم، پنجره محیط بیرون را فیلتر کرده و بهترین عنصر موجود در آن (نور و روشنایی) را به داخل راه می دهد. پنجره بهترین مدخل ورودی برای هوای تازه به محیط ما می باشد. حالا که به عمق معنی پنجره پی برده‌ایم، خودتان چند سایت را مرور کنید و ببینید آن ها ارزش قرار گرفتن در کادر پنجره را دارند؟ وقتی هوا تاریک می‌شود، پرده‌ای جلوی پنجره می ‌کشیم .تماشای یک منظره شلوغ مثل ترافیک از پنجره! بله درست است؛ به ما احساس خوبی نمی‌دهد پس سایت خود را نباید زیاد از حد شلوغ کنید. هوای تازه چیزی است که در مواقع ضروری است و به آن احتیاجی شدید داریم، پس سایت باید احساس تازگی را نیز به بیننده بدهد.

۵.وب سایت باید خدمتی ارائه کند
بحث خدمت در کشورمان به خوبی جا نیفتاده است، بعضی‌ها سایت راه‌اندازی می‌کنند و تولیدات خود را آنجا لیست می کنند، چند صفحه لوح تقدیر و لوح سپاس را اسکن کرده و در سایت قرار می‌دهند. بعد همه جا شروع به صحبت از سایت خود می‌کنند درست مثل دیگر چیزهایی که نه برای استفاده، که برای چشم و هم‌چشمی خریده‌اند.
کیفیت در بالاترین حد ممکن وظیفه هر واحد تولیدی است. کیفیت فاکتور اول برای فروش یک محصول است اما خدمت به مصرف کننده محسوب نمی‌شود. درست است که ما محصول باکیفیت را دوست داریم، ولی اشاره به قرعه کشی در بین خریداران که چیز بدی نیست!! هست؟؟

موفقیت در کسب و کار اینترنتی چه در سایت و چه در دکان فقط و فقط با خدمات واقعی است؟ فکر کنید می خواهیم یک آگهی اینترنتی برای یک محصول بدون ارائه خدمات بدهیم. چه چیزی در آن آگهی خواهیم نوشت؟ (متقضیان محترم ما یک محصول به نام فلان تولید کرده‌ایم و می خواهیم آن را بفروشیم) در نهایت این چه معنی به دنبال دارد. این آقا هر روز به مغازه می رود و آنجا محصول شما را می بیند و می ‌داند که هدف از گذاشتن محصول شما فروش آن است. آیا آگهی شما ، جز اینکه وقت کاربر اینترنتی را بگیرد، کاری دیگر هم انجام می‌دهد؟

مسئولیت فروش محصولات بی‌کیفیت را به عهده نگیرید. مگر تولید کننده تمام شده است؟ بهترین سوالی که می توانید در مورد کیفیت از خودتان بکنید چنین است :آیا من این محصول را می خرم یا خرید آن را به پدر و مادر، خواهر یا برادرم پیشنهاد می ‌دهم؟ اینجاست که صداقت و اعتبار بزرگترین دارائی یک فروشنده تواناست! هر شرکت خدماتی  یا تولیدی و یا اصلا یک سایت اینترنتی اگر که نتواند بیش از ۵ خدمت واقعی برای مصرف‌ کنندگانش در نظر بگیرد به درد همکاری نمی‌خورد.

دیدگاه ها بسته شده است