گذاشتن برچسب در طراحی سایت

لینک سازی در طراحی وب سایت
2015-11-25
برای تبلیغات در اینستاگرام چه کنیم؟
2015-11-28

گذاشتن برچسب در طراحی سایت

خیلی از ما هنوز هم بعد از گذشت سال ها، روی مساله تگ گذاری و سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت بسیار حساس هستیم و خیلی وسواس داریم. اما باید در این مورد شما را روشن کنیم و ذهنتان را از هر موضوعی در این باره باید خالی کنیم و باورهای غلط درباره سئو سایت در طراحی سایت را از بین ببریم.

حتی سال هاست همین تگ منسوخ شده، مخصوصا از نظر سئو. چون چیزی جز دردسر و حذف ایندکس هایتان فایده دیگری ندارد. اما اگر یکسری اصول را در این باره رعایت کنید، مطمئنا بهتر خواهند شد. اما واقعا این مساله درست است که این تگ ها به جان رتبه و ایندکس سایت شما می افتند، آن هم به خاطر مطالب تکراری.

تگ گذاری در طراحی سایت

آیا می دانید تگ به چه دردی می خورد و هدف ما از استفاده آن چیست؟

در واقع برچسب و تگ، به معنی کلمات کلیدی پست ها و صفحات وب سایت شما می باشند؛ اما نه کلمه کلیدی برای موتور جستجو. بلکه برای جستجوی داخلی وب سایت شما!

اما سوالی که الان پیش می آید این است که از نظر فنی وظیفه این tag چیست؟

این طور باید گفت که تگ ها، یک صفحه با URL جدید که آن URL ، دقیقا همان عبارت تگ می باشد را ایجاد کرده و باعث می شوند تا در داخل وب سایت عبارت مورد نظر جستجو شود. مثلا می خواهید در سایت درنیکا به دنبال برچسب طراحی سایت باشید، این جاست که چنین tag ی به شما مطالب مرتبط با این موضوع را نمایش می دهد.

وقتی از برچسب (tag) در طراحی سایت استفاده می کنید، محتوای یکسانی با محتوای پست اصلی به وجود می آید. علتش می دانید چیست؟ اینکه یک صفحه با URL متفاوت که عینا همان محتوا را دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه بیان کنیم، یک صفحه جدید که کلمه کلیدی مد نظر ما عینا در URL آن می باشد محتوایش هم همان محتواست، ساخته می شود، اما باعث می شود تا در جستجوی داخلی وب سایت مان، آن کلمه کلیدی وارد شده در برچسب، تاثیر گذار بشود.

چرا نباید tag را به عنوان ابزاری برای افزایش رتبه و ورودی گوگل بدانیم؟

همانطور که می دانید، در سال هایی که گوگل هنوز انقدر هوشمند نشده بود، از همین tag ها برای سئوی داخلی سایت استفاده می شد، و در واقع تاثیر بسزایی هم در رتبه گوگل آن ها داشت. آن زمان، وجود کلمه کلیدی در URL به شدت حائز اهمیت بود و بحث Duplicate Content (محتوا یا ایندکس های تکراری یک سایت) مطرح نبود و رقابت و هوشمندی و اطلاعات در سطح وب، در کل دنیا، به اندازه امروز نبود.

اما با گذشت زمان دیگر آن فاکتورها خیلی پیچیده تر و گسترده تر شدند و گوگل زرنگ تر از آن حرف ها شده است تا با دیدن تنها یک کلمه کلیدی در url تاثیراتی در رتبه سایت داشته باشد. استفاده از تگ، بدون آگاهی و درج کلمات کلیدی هر پست در تگ ها، نوعی از Over Optimization هست.

حالا راه چاره چیست و چه باید کرد که همین روش سئو ضرری هم نداشته باشد؟

برای آن هایی که طراحی سایت انجام می دهند، این نکته را بدانند که هر طور که می خواهید از آن ها استفاده کنید، اما حواستان باشد که خط قرمزها را رد نکنید.

دیدگاه ها بسته شده است