گوگل چه کلماتی به ما پیشنهاد می دهد؟

آموزش php : بخش سوم، معرفی عملگرها
2015-11-15
برای افزایش سرعت اجرای سایت چکار کنیم؟
2015-11-17

گوگل چه کلماتی به ما پیشنهاد می دهد؟

در موتورهای جستجو که گردشی می کنیم و به دنبال کلمه مورد نظرمان هستیم، گاها که خیر، همیشه اتفاق افتاده قبل از اینکه در کادر جستجوی گوگل کلمه مورد نظرمان را وارد کنیم، جناب گوگل شناسایی کرده و زودتر از ذهن ما آن کلمه را نشان می دهد.

در واقع لیستی از پیشنهاداتی را به ما می دهد، در صورتی که ما شاید فقط می خواستیم یک کلمه را سرچ کنیم؛ اما همچنان هم بد نیست، کار را برای ما راحت تر می کند. اما سوالی این وسط مبهم می ماند و آن هم این است که چرا بعضی کلمات خاص ظاهر می شوند و یا چرا بعضی سایت ها نامشان ظاهر می شوند، ولی برای سایت ما چنین اتفاقی نمی افتد. خب برای چنین سوالی هم جوابی قانع کننده داریم، با ما همراه شوید.

کلمات پیشنهادی گوگل چیست؟

تصویر بالا دقیقا همان چیزی است که ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

شاید خیلی ها دنبال این موضوع باشند که نام آن ها نیز در این لیست قرار بگیرد. شاید اگر شما یک سئوکار باشید از طرف مشتریان خود درخواست دریافت کرده باشید که بخواهند در آن لیست ظاهر شوند. با قرار گرفتن در لیست ظاهر شده شما با راحتی می توانید برند سازی کنید و ورودی های خود را از موتورهای جستوجو چندین برابر کنید.

با یک مثال ساده کار را شروع می کنیم. سال های سال اگر شما کلمه ی SEO را در گوگل جستجو می کردید اولین کلمه ای که ظاهر می شد Seoul بود که نام شهری است در کره ی جنوبی اما از زمانی که seomoz.org ایجاد شد بعد از یک و یا دو سال آنها نیز به این لیست اضافه شدند و در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا اگر شما کلمه ی SEO جستجو کنید حتما با کلمه ی SEOmoz برخورد خواهید کرد.

۳ عامل مهم در این لیست تاثیر دارند:

۱٫ ارزش کلمه

گوگل بررسی می کند ببینید کاربران چه کلماتی را بیشتر سرچ می کنند. آن ها از منابع گوناگون مانند آمازون جستجو می کنند. در مورد کلماتی که در سایت آن ها بیشتر مورد جستجو قرار می گیرد و آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. اما توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستجو کنید. دلیل نمی شود که گوگل آن را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد. جستجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف آن را جستجو کنند. گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستجو کاربرانی که جستجو می کنند و قابل شناسایی بودن کاربران است.

۲٫ مکان جغرافیایی

مکان جغرافیایی که کاربران جستجو می کنند از ۲ نظر مورد توجه گوگل است :

الف) هر چه منطقه ی جغرافیایی که پست مورد جستجو قرار می گیرد، بیشتر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی می کند و در لیست پیشنهادات خود قرار می دهد.

ب) شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستجو شود پس ممکن است آن کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد.

۳٫ کلماتی که در وب به آن ها اشاره می شود

منظور از اشاره شدن این است که اگر کلمه ای در لیست اخبار داغ باشد و یا در دنیای مجازی این کلمه زیاد مورد استفاده قرار گیرد و کاربران توجه زیادی به آن داشته باشند گوگل توجه به آن کلمه خواهد داشت.

دیدگاه ها بسته شده است