چطور یک تیزر تبلیغاتی جذاب برای اینستاگرام بسازیم؟

بازاریابی محتوا
بازاریابی از طریق محتوا چطور انجام می گیرد؟
2021-03-27
برندینگ یا برندسازی
منظور از برندسازی چیست؟
2021-04-01

چطور یک تیزر تبلیغاتی جذاب برای اینستاگرام بسازیم؟

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی جذاب برای اینستاگرام : چه تاثیری روی کار دارد؟

یکی از موثرترین راه ها و استراتژی های بازاریابی در دنیا، ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام می باشد. فیلم های اینستاگرام از ۳ ثانیه شروع می شوند و تا ۶۰ ثانیه می توانند ادامه یابند. همچنین این فیلم ها می توانند مستقیما از تلفن همراه شما یا با انتقال فایل روی گوشی شما از یک منبع دیگر آپلود شوند. این مزیت به شما این امکان را می دهد که در ارتقای محتوای ویدیویی سطوح تبلیغاتی خود تلاش کنید.

فیلم ها در اینستاگرام براساس محتوا در حال سبقت گرفتن از هم در بازدیدها می باشند. همانطور که گفته شد می توانید نهایت استفاده از این فیلم ها را در تبلیغات خود ببرید. اما فراموش نکنید که موفقیت شما در اینستاگرام فقط با آپلود یک فیلم ساده اتفاق نمی افتد.

نکاتی که باید در ساخت این فیلم ها در نظر داشته باشید، شامل :

  • نور تصویر، نمایش هدفی که به دنبال آن هستید، را در نظر بگیرید.

 اگر می خواهید با یک فیلم تبیغاتی در اینستاگرام به تمام اهداف روشنی که در سر دارید برسید، باید به این نکات دقت ویژه ای داشته باشید.

  • اهداف تان را مشخص کنید!

ساخت و پخش فیلم در اینستاگرام می تواند یک بخش چالش برانگیز در تبلیغات شما داشته باشد. به خاطر همین شما بی دلیل نباید کاری در این مورد انجام دهید. باید هدفتان را از پیش مشخص کرده باشید. مثلا اینکه قبل از پخش فیلم انگیزه تان را مشخص کنید؟

  • آیا دنبال طرفداران جدیدی هستید؟

آیا طرفدارانی که از قبل دارید می خواهید راضی نگه دارید؟

و این نکته را در نظر داشته باشید که حسی که ویدیو به شما منتقل می کند، به تفکری که از ساخت ویدیو داشتید مرتبط است.

  • چطور داستان تان را در فیلم تبلیغاتی تان بیان کنید؟

اگر می خواهید توجهات را به تیزر خود جلب کنید باید تیزری بسازید که ثانیه به ثانیه اش روایتگر موضوع کارتان باشد. همچنین مطمئن باشید که از تمام ثانیه ها به صورت مطلوب استفاده کرده اید. برای مدیریت بهتر این کار، بهتر است در زمان ساخت، تیزر خود را به سه قسمت ابتدایی، وسط و پایانی تقسیم کنید و بدانید که هر بخش را در چه مدت زمانی میخواهید به پایان برسانید.

نکته دیگر گذاشتن زیرنویس در ویدیو است. چون همانطور که می دانید صدای فیلم های اینستاگرام ابتدا به صورت خاموش نمایش داده می شوند. زمانی که شما صدای آن را وصل می کنید، بی صدا می ماند. بنابراین باید زیرنویس برای آن قرار دهید.

ساخت تیزر تبلیغاتی

  • نورپردازی در ویدیو !

اصلا نیازی به تجهیزات حرفه ای ندارید تا تصاویر واضح به نظر برسد.

راه های خیلی ساده ای می باشد که سوژه های شما با روشنایی خوبی دیده شوند. این شیوه ها بیشتر در فیلم هایی با سوژه ثابت استفاده می شود. زمانی که یک شخص یا یک شـی به صورت ثابت و مستقیم در کادر دوربین قرار می گیرد. در چنین مواقعی باید نور طبیعی را پیدا کنید. مثلا اگر محل مورد نظر دارای پنجره است باید تصویر را از روبه رو بگیرید به صورتی که نور در مقابل شما قرار بگیرد. سعی کنید که در زیر لامپ های سقفی به دنبال نور نگردید، معمولا انها نور خوبی در تصویر به شما نمی دهند، سعی کنید با حرکت دادن سوژه خود به دنبال منبع نور دیگری بروید.

  • آغاز تصویربرداری !

اولین قدم در ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای اینستاگرام انتخاب دوربین مناسب است. توصیه می شود از دوربین تلفن همراه استفاده کنید. دوربین های DSLR را به دوربین خودتان ترجیح ندهید بعد از دوربین، تصویربرداری ست. برای گرفتن تصاویر خوب هم بهتر است دوربین را به شکل افقی بگیرید. مطمئن شوید که کل نماها در چهارچوب مشخصات پخش فیلم اینستاگرام قرار گیرد.

با ضربه زدن روی تاچ گوشی، فوکوس کنید. برای اینکه چهره به خوبی در فیلم دیده شود.

  • انتخاب محتوا چطور؟

بعد از این مسائل، محتوا باید انتخاب شود. درنظر گرفتن تصویر برند، زیبایی شناسی محصول، داستان هایی که می خواهید در تیزر تبلیغاتی اینستاگرام خود نشان دهید. همه این ها مهمند. بعد از این موارد باید ایده درجه یکی برای تبلیغات تان داشته باشید.

  • و پیش نمایش های زیرکانه !

اگر محصول جدیدی در پیش دارید که قبلا شبیه آن هم در بازار نبوده، باید دوتیز تبلیغاتی برای اینستاگرام آماده کنید.

تیزر اول نباید محصول را معرفی کند، بلکه فقط باید خبر ساخته شدن محصول داده شود. و پشت صحنه در اخر که می توانید با پخش آن ارتباط صمیمانه ای با طرفداران خود داشته باشید. اینجوری ارزش نام تجاری خود را بالا ببرید.

دیدگاه ها بسته شده است