آموزش php : جلسه پنجم، فرمان سوئیچ

برای تبلیغات در اینستاگرام چه کنیم؟
2015-11-28
چگونه سرعت سایت های جوملا را افزایش دهیم؟
2015-11-30

آموزش php : جلسه پنجم، فرمان سوئیچ

فرمان سوئیچ در php به چه صورت می باشد و چگونه باید این دستور را پیاده کرد؟!

در این جلسه از آموزش برنامه نویسی طراحی سایت به موضوع و بحث جدیدی در پی.اچ.پی می پردازیم. Switch را می توان به نوعی گفت یک دستور شرطی محسوب می شود، با این تفاوت که از دستور سوئیچ در زمان هایی استفاده می شود که یک ورودی داشته باشیم و بخواهیم تعداد زیادی بلوک را آنالیز و مقدار را مشخص کنیم. شکل کلی فرمان سوئیچ به شکل زیر است :

 : کد PHP

}(ورودی ) switch 

: شرط یک case

;نمایش محتویات به شرط صحیح شدن ورودی و شرط یک

;break

: شرط دو case

;نمایش محتویات به شرط صحیح شدن ورودی و شرط دو

;break

: default

;نمایش محتویات پیش فرض در صورتی که هیچ کدام از قسمت ها صحیح نشد

{

همانطور که میبینید ما مقدار ورودی را در پرانتز کنار فرمان switch قرار دادیم، سپس شروط را در در قالب کیس های در داخل فرمان سوئیچ قرار می دهیم. در صورتی که شرط و مقدار ورودی یکسان شوند آن قسمت سوئیچ اجرا و از مابقی برنامه خارج شود در فرمان بالا از ;break برای خروج از ادامه برنامه در صورت صحیح شدن شرط استفاده کردیم. اگر این فرمان را در کد سوئیچ قرار ندهیم با وجود اینکه شرط اجرا شده با این حال ادامه شرط نیز چک می شود و در آخر نیز با فرمان : default مقدار پیش فرض را قرار می دهیم. این دستور در سوئیچ حکم else در فرمان if را دارد. یک مثال در این مورد :

آموزش php

به صورت ساده اگر بخواهیم کد رو برو را شرح دهیم باید بگوییم ما متغیر x را در برنامه وارد کردیم و سه کیس را برای چک کردن وارد و یک مقدار پیش فرض را در صورت ست نشدن برنامه قرار دادیم. در هر کیس یک عدد را بین یک تا سه قرار دادیم اگر متغیر x با یکی از اعداد کیس ها یکسان شود پیغامی را نمایش دهد در غیر این صورت اگر عدد ما بین یک تا سه نبود خروجی پیش فرض را نمایش دهد ، البته قرار دادن مقدار پیش فرض هیچ الزامی ندارد و می توان بعد از آخرین دستور ;break با { دستور سوئیچ را می بندیم.

دیدگاه ها بسته شده است