چگونه سرعت سایت های جوملا را افزایش دهیم؟

آموزش php : جلسه پنجم، فرمان سوئیچ
2015-11-29
جایگزینهای بوت استرپ در طراحی سایت
2015-12-01

چگونه سرعت سایت های جوملا را افزایش دهیم؟

برای اینکه سرعت سایت های جوملایی ر افزایش دهیم، راه های بسیاری می باشد و هر کدام تاثیر به سزایی خواهند داشت. در این مطلب در ادامه ساخت و طراحی سایت جوملا به افزایش لود سایت های جوملایی می پردازیم.

حال راه های افزایش سرعت سایت های جوملایی چیست؟

افزایش سرعت سایت های جوملا

اول از همه به شما پیشنهاد می کنیم که سرعت سایت خود را توسط سایت gtmetrix بررسی کنید تا بعد از انجام اصلاحات، افزایش سرعت سایت تان را مشاهده کنید. حالا که مطلع شدید، به موارد زیر توجه کنید :

۱.از سایت خود یک نسخه بک آپ تهیه کنید. زیرا ممکن است با انجام بعضی از مراحل سایت شما دچار مشکل شود . هدف ما بهبود بخشیدن به سئو سایت است نه اینکه آن را نابود کنیم.

۲.حال کش را فعال کنید. به این صورت است که از صفحه های سایت تان یک کپی می گیرید و به صورت موقتی ذخیره می کنید. با این کار بارگذاری سایت تان افزایش پیدا می کند. برای فعال کردن کش از مسیر سیستم سپس تنظیمات سراسری و نیز سیستم، می توانید کش موقتی را فعال کنید.

۳.حالا به مسیر سیستم <تنظیمات سراسری <سرور بروید و فشرده سازی Gzip را فعال کنید.

۴.این مرحله کمی وقت گیر است و ممکن است هفته ها طول بکشد. پس باید سعی کنید محتوای سایت خود را سبک کنید. مطالبی که استفاده چندانی ندارید، یا مجموعه های اضافی، افزونه های بی مصرف  و غیره را، همه و همه را پاک کنید. خیلی دقت کنید که اشتباها یک بخش مهم را حذف نکنید.

۵.از gtmetrix برای بهینه سازی تصاویر هم می توانید کمک بگیرید. این سایت تصاویر را برای شما بهینه می کند و تنها کافی است که تصاویر بهینه شده را با تصاویر قبلی جایگزین کنید.

۶.تصاویری که به آن ها نیاز ندارید را حذف کنید.

۷.حتما از هاست های سریع و مطمئن استفاده کنید. هاست بد می تواند سئو سایت شما را به کل نابود کند.

۸. روش دیگر این است که در صورتی که سایت شما از جی کوئری استفاده نمی کند، مثلا عناصر حرکتی و افکتی مثل اسلاید شو ها و بقیه را ندارد، پیشنهاد ما حذف موتولز جوملاست. برای اینکار می توانید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید. پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید.

۹. هم چنین می توانید افزونه ها و ابزارهایی که از سایت های دیگر خوانده می شوند و فقط کندی سایت را به همراه دارند، مثل آمار گیر و غیره، یا ابزارهای بلاگ، می توانید آن ها را حذف کنید.

۱۰. یک نکته موفقیت دیگر استفاده از سرورهای ایران  و هاست های خیلی خوب می باشد.

۱۱. حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند. علتش هم این است که سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد.

۱۲. و اما در ادامه می توانید کدهای اضافی هم حذف کنید.

۱۳. به جای حذف کدها هم می توانید فشرده سازی کدها را انجام دهید. در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip  (جی زیپ) به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید.

و در آخر هم اینکه چک و بررسی انجام می شود. پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. سایتی که به شما معرفی کردیم، همه فایل های سایت شما را که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند، با زمان لود و حجمشان را نشان می دهد.

دیدگاه ها بسته شده است