آیا داشتن وب سایت، سودی هم به دنبال دارد؟

انتخاب شما در زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت
2015-10-12
به رتبه سایت ها در الکسا و موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟
2015-10-12

آیا داشتن وب سایت، سودی هم به دنبال دارد؟

آیا داشتن وب سایت، سودی هم به دنبال دارد؟

بسیاری از صاحبان سایت ها در پی سایت هایی که برای آن ها ساخته می شوند، بعد از مدتی شاید دچار این تردید شوند که داشتن یک سایت چه فرقی با زمانی دارد که سایتی نداشتند؟ و یا اینکه با خود بگویند آیا چنین چیزی سودی هم به دنبال دارد؟ اینجاست که باید آن ها را از این بابت متقاعد کرد که تنها سود بلکه مزایایی ماندگار را به دنبال دارند. وب سایت‌ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آن ها به شرح زیر هستند : گرداوری مراحل مختلف طراحی وب سایت

۱٫تاثیر سایت در اطلاع رسانی :

اولین دلیلی که باید اشاره کنیم، ابتدا طراحی سایت و در ادامه داشتن وب سایت است که مانند داشتن یک کاتالوگ است، اما با مزایای فراوان دیگر. در واقع یک کاتالوگ که می تواند شامل تصاویر و متون باشد؛ اما یک سایت می تواند از تصاویر، متون، فیلم، صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد. بنابراین امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را به شما می دهد. برای طراحی وب سایت، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه ای جدا می باشد، اما برای یک سایت فقط کافیست هزینه ای بسیار پایین برای طراحی وب سایت و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن در سایت هزاران و یا میلیون ها کاربر می توانند بارها و بارها از آن بازدید کنند.

۲٫تاثیر سایت در بازاریابی :

موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند. فقط کافیست ربات های آن ها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی بستگی دارد، اما در بدترین حالت چیزی در حدود ۵۰ نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.

۳٫ایجاد قابلیت های جدید تبلیغاتی :

با داشتن یک وب سایت صاحبان و مدیران آن وارد عرصه تجارت الکترونیک می شوند و امکان استفاده از راهکارهای طراحی وب سایت برای آن ها به وجود می آید. از مهمترین این قابلیت ها می توان به تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در موتورهای جستجوگر، تبلیغات کلیکی و تبادل بنر و لینک اشاره کرد.

۴٫در دسترس بودن :

سایت همواره با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات قابل ارائه توسط آن فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.

۵٫فعالیت در خارج از مرزهای جغرافیایی:

امروزه یکی از ملزومات فعالیت بدون مرز سایت است و تقریبا هیچکس نمی تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وب سایتی ندارد.

۶٫درآمد زایی:

میزان سودآوری و درآمدزایی سایت ها به نوع سایت و اهداف آن بستگی دارد؛ البته میزان فعالیت صاحبان طراحی وب سایت و بروز رسانی و رسیدگی به آن ها نیز عامل بسیار مهمی است. اما امروزه شرکت ها و افراد بسیاری هستند که فقط از طریق سایت فعالیت می کنند و عمده درآمد آن ها از طریق طراحی وب سایت و مشتریان آنلاین است.

دیدگاه ها بسته شده است