به رتبه سایت ها در الکسا و موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟

آیا داشتن وب سایت، سودی هم به دنبال دارد؟
2015-10-12
گوگل به سایت های ریسپانسیو اهمیت بیشتری می دهد!
2015-10-12

به رتبه سایت ها در الکسا و موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟

به رتبه سایت ها در الکسا و موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟

اگر احیانا برای خود وب‌ سایتی دارید یا به اعتبار وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها مراجعه می ‌کنید، اهمیت می ‌دهید حتما با مفاهیمی مانند رتبه یک وب سایت در موتورهای جست‌وجو یا در سایت هایی مانند الکسا آشنایی دارید. این روزها به هر شرکت رایانه‌ای که مراجعه می ‌کنید و سفارش طراحی وب سایت می ‌دهید، قبل از هر چیز سعی بر این دارد که به شما بفهماند طراحی وب سایت، به تنهایی نمی تواند کمکی به شما بکند و مهم است که شما در فضای مجازی دیده شده و به عبارتی به چشم بیایید.

برای این کار هم لازم است که به عنوان مثال اگر کسی شما را در گوگل جست‌وجو می کند، جزو نتایج اولیه این سایت باشید.

مورد دومی که از آن زیاد گفته می شود، بالا بردن رتبه یا همان رنکینگ در سایتی مانند الکسا است که در حال حاضر این کار به نوعی تجارت در میان شرکت‌های فعال در این زمینه تبدیل شده است. بسیاری از مـردم عادی و کاربـران معمولی به بالا بودن رتبه یک سایت به عنوان یک اصل نگاه نمی ‌کنند، اما شرکت‌هایی کـه کارشان این اسـت اکنون تفکری را در مردم ایجاد کرده‌اند که نتیجه این شده است که رنکینـگ پایگاه اینترنتی شما باید بالا باشد و اگر نباشد شما نمی ‌توانید هیچ گونـه موفقیتی را در فضای مجازی به دست آورید. به این شرح که قبل از هر کاری کیفیت و رویکرد سایت فدای رتبه‌بندی می شود و مردم به این تشویق شده‌اند که از همان ابتدا به میزان بهره وری و سود آوری وب سایت خود فکر کنند نه این که سعی بر این داشته باشند تا با ارائه یک کار و محتوای خوب کاربران را به خود جذب کنند.

به رتبه سایت ها در الکسا و موتورهای جستجو اعتماد کنیم؟

این روزها رقابت بسیار شدیدی هم برای بالا بردن کاذب رتبه سایت‌ ها شکل گرفته است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که چیزی را در گوگل سرچ کنید و ۴ یا ۵ مورد اولی که به شما معرفی می ‌شود، هیچ ربطی به چیزی که به دنبال آن می ‌گشتید نداشته باشد و در واقع سایت‌ های تبلیغاتی به جای نتیجه واقعی جست‌وجو به شما نمایش داده شود. دقیقا به همان چیزی بر می گردد که در مورد آن صحبت می ‌کنیم؛ این که به شیوه‌ای دروغین و متقلبانه، رتبه یک سایت ارتقا داده شود و مسلما با توجه به تکنیک‌هایی که امروزه وجود دارد، انجـام این کار سخـت نخواهد بود. فعالان این امر معتقدند که هر چه بیشتر وب سایت شما دیده شود، امکان موفقیت آن بالاتر خواهد بود و همین ماجرا باعث شده که از هر راهی سعی کنند تا آمار بازدید یک وب سایت را بالا ببرند.

ابزارهایی مانند gooele analytics یا سایتی مانند alexa به اهالی وب کمک می کند تا از وضعیت کلی و رتبه یک سایت اطلاع پیدا کنند اما با توجه به این که روش‌ های غیرحرفه‌ ای در کشور ما برای بالا بردن رنکینگ یک سایت، به تازگی زیاد مورد استفاده قرار می ‌گیرد، دیگر نمی ‌توان اطمینانی به این رتبه‌ ها داشت زیرا بیشتر رتبه سایت‌های ایرانی با تقلب به دست آمده است. حتما پیش آمده است که سایتی را باز کنید و ببینید که همزمان با آن چند صفحه دیگر هم به صورت Pop Up باز می ‌شود. این‌ها همه نمونه‌هایی از همین تقلب‌ هستند و بهتر است که خودتان چشم‌ هایتان را باز کرده و فریب شرکت‌ هایی که این راه حل‌ها را به شما می ‌دهند، نخورید.

دیدگاه ها بسته شده است