آیا در گوگل می توان عبارات پیچیده تر را جستجو کرد؟

برای افزایش سرعت اجرای سایت چکار کنیم؟
2015-11-17
سایت فروشگاه اینترنتی مان را سئو کنیم!
2015-11-21

آیا در گوگل می توان عبارات پیچیده تر را جستجو کرد؟

شما مثل من این سوال را دارید که آیا می توان این امید را داشت که در موتور جستجوی گوگل، عبارت پیچیده ای را جستجو کرد، حال این عبارت خیلی طولانی هم باشد؛ به نظرتان ممکن است؟! تقریبا جواب این سوال را گوگل داده است. پس بد نیست با ما همراه شوید و جواب این سوال را بدانید.

زبان عنصری بسیار پیچیده در باطن می باشد، اما به ظاهر بسیار ساده است. با وجود اینکه هر روز از این ابزار استفاده می‌کنیم، اما فرآیند یادگیری زبان را در طول سالیان دراز از یاد برده‌ایم. اما می‌توان با نگاهی به پیشرفت اپلیکیشن گوگل در فهم سوالات و بالا رفتن قدرت درک به پیچیده بودن زبان انسان پی برد.

اپلیکیشن گوگل روز به روز در مقایسه با گذشته پیشرفت کرده و از قدرت درک بیشتری در قبال سوالات پرسیده شده از آن برخوردار می‌شود. غول جستجو ابتدا از گراف دانش برای درک سوالات استفاده می‌کرد که توانایی نهایی آن در درک مفاهیم یک موجودیتی بود. طی سالیان اخیر هوش مصنوعی سیستم شناسایی و درک جملات گوگل نیز توسعه یافته و این قابلیت را در اختیار اپلیکیشن گوگل قرار داده تا با درک برخی واقعیات، پاسخ‌های در خوری را در قبال سوالات ساده‌ی پرسیده شده در اختیار کاربران قرار دهد.

درک اپلیکشن گوگل از عبارات پیچیده در موتور جستجو

حال google اعلام کرده که این سیستم قادر است به سوالات بسیار پیچیده‌تری پاسخ دهد. گوگل هم اکنون سوالات چند فاکتوری را دریافت کرده و با استفاده از سیستم هوشمند خود این سوالات را به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کند تا بتواند مفهوم اصلی را درک کند. اپلیکیشن گوگل تلاش می‌کند تا با تقسیم کردن هر جمله به بخش‌های مختلف، منظور و مفهوم اصلی نهفته در پشت کلماتی که ساختار جمله را تشکیل داده‌اند، درک کند. به بیان بهتر اپلیکیشن google اکنون دارای قدرت درک مفاهیمی است که در پشت معانی ظاهری لغات تشکیل دهنده‌ی یک جمله قرار گرفته است.

از جمله‌ی سوالاتی که هم اکنون google قادر است به درستی به آن‌ها پاسخ دهد، سوال در مورد حقایقی در بازه‌ تاریخی مشخصی است که این بازه‌ تاریخی نیز با یک واقعه‌ دیگر مشخص می‌ شود. برای مثال google قادر است به سوالاتی چون “جمعیت ژاپن در زمان زلزله‌ کوبه چقدر بود؟” به راحتی پاسخ دهد. در این سوال، فاکتور مشخصی برای درک زمان ارائه نشده و google باید خود با بررسی جمله، میزان جمعیت ژاپن در زمان مشخص شده را پیدا کند.

سوال دیگری که پیش می آید، استفاده از هوش مصنوعی پشت صحنه است که واقعا چکار می کند؟

گوگل برای تعیین نتایج به نمایش درآمده و نحوه چینش آنها از روش‌های مختلف و متنوعی استفاده می‌ کند و حال قصد دارد فناوری‌ های تازه‌ تری را به منطور ارتقای جستجوگر این شرکت به کار بگیرد. گرگ کورادو یکی از دانشمندان ارشد google اخیرا افشا کرده که بخش قابل توجهی از جستجوهای گوگل با استفاده از یک سیستم اطلاعاتی هوش مصنوعی جدید موسوم به RankBrain صورت می‌ گیرد. وی توضیح داده که ۱۵ درصد از جستجوهای روزانه در google جدید هستند و قبلا صورت نگرفته‌ اند.

بسیاری از این جستجوها هم پیچیده بوده و یافتن جوابشان کار ساده‌ای نیست. لذا RankBrain به جای تکیه بر روش‌های سنتی تفسیر و درک پرسش‌ها به زبان نوشتاری سوال توجه می‌کند و آن را ماهیتی ریاضی می‌ بخشد تا درک آن برای ماشین‌ ها ساده‌تر شود. طراحی موتور هوش مصنوعی RankBrain یک سال طول کشیده و پنج مهندس و از جمله Yonghui Wu و Thomas Strohmann به طور تمام وقت بر روی آن کار کرده‌اند. البته نتایج حاصل از استفاده از RankBrain هم بسیار مطلوب و فراتر از حد انتظار بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد RankBrain در ۸۰ درصد از موارد پاسخ‌ هایی مناسب ارائه کرده است. google فعلا از این سیستم هوش مصنوعی برای یافتن پاسخ مناسب به ۱۵ درصد سؤالات جدید روزانه طرح شده از google استفاده می‌ کند و امیدوار است از این طریق بتواند برتری خود را بر رقبا حفظ کند.

دیدگاه ها بسته شده است