سایت فروشگاه اینترنتی مان را سئو کنیم!

آیا در گوگل می توان عبارات پیچیده تر را جستجو کرد؟
2015-11-18
آموزش php : جلسه چهارم، دستورهای شرطی
2015-11-22

سایت فروشگاه اینترنتی مان را سئو کنیم!

در طراحی سایت فروشگاهی، همه طراحان سایت بعد از اتمام طراحی به فکر این می افتند که حال برای بهبود سایت و نیز آوردن سایت در صفحه اول گوگل، باید اقداماتی را انجام دهند تا این اتفاق برای آن ها نیز رخ دهد. پس برای اینکه به سئوی فروشگاه اینترنتی مان بپردازیم، باید در جهت بهینه سازی و سئو وب سایت یکسری نکات را رعایت کنیم.

۱٫ سازگار با موبایل یا mobile -friendly و نیز (ریسپانسیو) بودن سایت و فروشگاه اینترنتی

روز به روز که علم پیشرفت کرده و بسیاری از کاربران اینترنتی با استفاده از این وسیله کوچک به دنبال جستجو برای مطلب مورد نظرشان در بین سایت ها می باشند، پس باید حواسمان باشد زیرا ممکن است یکی از همین افرادی که در اتوبوس، مترو، تاکسی و مکان های دیگر می بینیم که با موبایلشان مشغول هستند، از مشتریان فروشگاه اینترنتی ما باشند. پس موبایل یا همان تلفن همراه یکی از در دسترس ترین ابزار هایی است که به سادگی می توان بوسیله آن در فضای مجازی به گشت و گذار پرداخت، جستجو کرد، خرید اینترنتی انجام داد و یا با دوستان خود در ارتباط بود.
سئو سایت های فروشگاه اینترنتی

۲٫ رعایت نکات اساسی سئو

نکته بعدی که در سئو بسیار مهم می باشد، درج توضیحات واضح و جذاب است که منجر به ارتقا صفحات شما در نتایج جستجو شده و بازدید کنندگان تان را به مشتریان دائمی شما تبدیل می کند. مهم ترین نکاتی که در سئو باید برای محصولات خود رعایت کنید عبارتند از :
  • توضیحات محصولات
  • عکس محصولات
  • نظر مشتریان قبلی درباره محصولات
  • عنوان صفحات ( Page Title )
  • توضیحات صفحه (تگ Meta Description)

۳٫ در معرفی محصولات مطالب جذاب و منحصر بفرد بنویسید 

اگر صفحه محصول شما دارای توضیحات نباشد، مطمئن باشید که سئو دچار مشکل خواهد شد. موتورهای جستجو قادر به خواندن عکس ها نمی باشند و یا این که حتی بتوانند به راحتی متون و توضیحات را بخوانند. پس فقط محتوا را محدود به عکس نکنید و حتما برای هر محصول یک متن منحصر به فرد و جذاب بنویسید. نکته ای بسیار مهمی که وجود دارد این می باشد که برای نوشتن متون سعی کنید حتما و حتما خودتان متن را بنویسید حتی اگر از کلماتی ساده استفاده کنید و به هیچ عنوان از توضیحات site های دیگر استفاده نکنید. در صورتی که مطالب site دیگری را کپی کنید موتورهای جستجو صفحه شما را بدلیل مطلب تکراری جریمه می کنند یا دست کم امتیاز مثبتی به آن نمی دهند.

۴٫ شبکه های اجتماعی

همه از تاثیرات شبکه های اجتماعی برای site ها مطلع هستید و می دانید که یکی از راه های بازاریابی آنلاین، همین شبکه اجتماعی هستند که هرسال رو به افزایش است و این امر به خریداران یک محصول یا یک فروشگاه کمک بسیاری می کند. اکثر کسانی که از تلفن همراه استفاده می کنند عضو شبکه های اجتماعی هستند و از این شبکه تاثیر زیادی می گیرند. مشتریان واقعی ما به دنبال چیزی مفید در site مان هستند، پس باید حواسمان باشد که طبق نیاز مشتری بهترین ها را فراهم کنیم.

۵٫ فروشگاه خود را تبلیغ کنید

تبلیغ در گوگل یکی از راه های افزایش بازدید سایت است و خیلی هم مفید واقع شده است. کاربران در صفحات گوگل به دنبال نتایجی هستند که برای محصولشان جستجو کرده اند. این یکی از تبلیغاتی است که می توانید به وسیله آن مشتریانی برای فروشگاه اینترنتی خود پیدا کنید، مخصوصا اگر رقبای شما نیز از این روش استفاده کنند و احتمال این وجود داشته باشد که مشتریان شما را بقاپند.

۶٫ تصاویر

ما با تصاویر زندگی می کنیم. حتما می پرسید این به چه معناست؟ یعنی اینکه سر به هر طرف که می چرخانیم تصویری را می بینیم، حال می تواند تماشای تلویزیون باشد یا تصاویری که در وبگردی هایمان می بینیم. مغز انسان نسبت به تصاویر عکس العمل فوق العاده بیشتری دارد تا نسبت به متن. اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید باید بدانید تصاویر نقش مهمی در کار و درآمد تان دارد. کاربران اینترنتی به عکس ها و ویدیوها بیشتر جذب می شوند و هر چه جذاب تر باشند بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرند. پس سعی کنید تصاویری جذاب از محصولات خود تهیه کرده و در سایت فروشگاه قرار دهید.

۷٫ نقد و نظر مشتریان

برای اینکه بفهمید مشتریانتان از محصول شما راضی هستند یا نه، باید به مشتری هایتان اجازه دهید که نظراتشان را در این باره به شما دهند و حتی امکان ثبت امتیاز را برای کاربران فراهم کنید. همچنین از کاربران سوال بپرسید تا با شما تعامل برقرار کنند و این بحث و گفتگو را در معرض نمایش عموم قرار دهید. این کار باعث می شود کاربران به شما و محصولات شما اعتماد کنند و طبق نظر و امتیاز دهی کاربران قبلی خرید خود را انجام دهند. این کار علاوه بر افزایش فروش شما به افزایش رتبه نتایج فروشگاه اینترنتی شما در موتورهای جستجو نیز کمک می کند.

۸٫ بهبود فنی سایت فروشگاه

یکی از مهم ترین آن ها بهبود سرعت site است. وقتی کاربری وارد سایت می شود، پیش از اینکه به دنبال مطلبش باشد، اول سرعت سایت را می سنجد. شما هم اگر جای مشتری باشید، و خیلی دوست داشته باشید تا مطلب مورد نظرتان را ببینید، اما کند بودن site شما عصبی کرده و اولین راه خارج شدن از site می باشد. پس اگر زیرساخت های فنی سایت نتواند نیازهای کاربران را در سریع ترین و راحت ترین حالت ممکن برآورده سازد، مطمئن باشید که مشتریان بسیاری را از دست می دهید.

 

دیدگاه ها بسته شده است