ارتباطات بازاریابی به چه منظور می باشد؟

عناصر کلیدی در روابط تجاری
2015-12-08
عامل های هوشمند موثر در تجارت الکترونیک
2015-12-13

ارتباطات بازاریابی به چه منظور می باشد؟

ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ما این بار چه دارند؟!

همان طور که در طراحی سایت می گوییم که باید مسائلی همچون بازاریابی اینترنتی و تجارت هم از این طریق را در نظر داشته باشیم که منظور از طراحی سایت همان بیس ساخت سایت می باشد که بتواند در این بین برای ما نفعی داشته باشد و باعث ضرر نشود. در این مقوله به بحث ارتباطات بازاریابی در تجارت الکترونیک و یا بازاریابی اینترنتی می پردازیم که دارای ویژگی هایی مطرح هستند که از جمله سخت افزاری و نرم افزاری در فناوری اطلاعات بسیار نقش دارند. هم چنین باید اشاره کنیم که فناوری اطلاعات و ارتباطات دارای گستردگی و پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری زیادی می باشد. اما می پردازیم به ویژگی های این ارتباطات بازاریابی :

اطلاعات و ارتباطات ۱٫ تعاملی بودن:

از جمله ویژگی هایی که در ابزار فناوری اطلاعات باید به آن ها اهمیت داد، امکان ارتباط چهره به چهره یا به عبارتی face to face است. این گونه است که کاربران می توانند در تبادل اطلاعات راحت تر ارتباط برقرار کنند. که همان حالت واکنش مقابل بین هر دو نفر صورت می گیرد.

۲٫ جمع زدایی:

برخلاف گذشته که پیامهای رسانه ها، کلی منتشر می شد و مثلاً یک مجله به درد اکثر اعضای خانواده می خورد و در آن ورزش، سیاست، آشپزی و… وجود داشت، اما در حال حاضر می بینیم هر کدام برای هر عضو مناسب است و بخواهیم ساده تر بگوییم، از جمعی در آمده و به سمت وادی فردی رفته ایم.

۳٫ ناهمزمانی:

امروزه خیلی راحت می توان قبل از اینکه روزنامه انتشار اخباری روی کاغذ کند، آن ها را از طریق رایانه و اینترنت خیلی راحت می توان دید. قبلا مردم فیلم ها را از تلویزیون می دیدند، اما حالا دیگر می توان راحت فیلم را خریداری کرد و دید. فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی بر عنصر زمان به عنوان متغیر تعیین کننده غلبه کرده اند. این فناوری ها این قابلیت را دارند که ارسال و دریافت پیام را در زمان دلخواه فرد هموار کنند و این نیز بخشی از انتقال کنترل از منبع به گیرنده است.

۴٫ تمرکززدایی:

از طریق فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی که امروزه در اطراف ما می باشد، می توان مثلا یک بسته پستی را سفارش می دهیم و دم منزل دریافت می کنیم. به عنوان مثال در گذشته برای برقراری ارتباطات تلفنی باید در خانه حضور پیدا می کردیم تا بتوانیم ارتباط تلفنی داشته باشیم، اما امروزه تلفن همراه این ارتباط را راحت تر کرده است. به عبارت دیگر، ارتباطات مثل گذشته «جمعی» عمل نمی کند، بلکه سفارش پذیر شده است.

۵٫ ظرفیت بیشتر:

فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی ظرفیت گردآوری و توزیع اطلاعات را افزایش داده اند. حافظه عظیم رایانه ها و قدرت انتقال بی سابقه اطلاعات از طریق فیبرهای نوری و پدیده بزرگراه های اطلاعاتی خبر از بروز پدیده هایی چون عصر اطلاعات و ابر بزرگراه های ارتباطی می دهند.

۶٫ انعطاف پذیری:

با استفاده از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات می توان در هر زمانی که ضرورت احساس شود وارد سپهر اطلاعات شد. این انعطاف پذیری اوج تعاملی شدن ارتباطات است.

دیدگاه ها بسته شده است