عناصر کلیدی در روابط تجاری

مدل های تجارت الکترونیکی چه هستند؟
2015-12-07
ارتباطات بازاریابی به چه منظور می باشد؟
2015-12-09

عناصر کلیدی در روابط تجاری

عناصر کلیدی که در روابط تجاری باید رعایت کرد :

از بین عناصری که در روابط تجاری مطرح می باشد، پنج عنصر کلیدی را برایتان نام می بریم که بسیار مهم می باشند، در واقع به عبارتی رابطه Business to Business یا B2B اثربخش باشد. پس به نظرتان چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟! برای این منظور به ادامه بروید که به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

نکته اول : هدف گذاری

ارزش افزوده شما باید همگام و همسو با بازار هدف شما باشد، این بدان معنی است که باید بازار هدف به روشنی تعریف شود. هرچند که این موضوع کاملا روشن و مشخص است، هدف گذاری شما ممکن است مستلزم اصلاحات و تجدیدنظرهای تکراری باشد. شما باید هنگام تعریف بازار هدفتان، جانب اعتدال را به شیوه ای رعایت کنید که به مردم این احساس دست دهد که شما می خواهید به طور واقع بینانه با آنها صحبت کنید. در اغلب اوقات این به منزله تعیین حدود و ثغور برای بازار هدف شما است که مستلزم برخورداری از قدرت نظم و انضباط است.

نکته دوم : ارزشمداری

هرچند نامگذاری در دنیای روابط تجاری بین مشتری و شرکت Business to Customer یا B2C می تواند با خریدهای مقطعی سروکار داشته باشد. داشتن یک ارزش افزوده روشن پیش نیازی برای نامگذاری قدرتمند B2Bاست.

نکات کلیدی در روابط تجاری

نکته سوم : تمایز

هیچ بازار بدون رقابتی وجود ندارد. توانایی داشتن برای مقابله و مقاومت و مقایسه کردن فرصتی برای مشتریان شما است، که آنها متوجه شوند چرا شما بهترین گزینه برای رساندن ارزش اضافی هستید. ولی نکته ای که مد نظر است باید مراقب باشید که این رقابت از نظر مشتری مناسب باشد.

نکته چهارم : انسجام

تنها شیوه شناختن اینکه آیا پیام مان را درست انتخاب کرده ایم، آزمودن آن است. از مشتریان و مصرف کنندگانتان بپرسید (یا بهتر اینکه از شخص بی طرفی سوال شود) که آیا آنها ارزش افزوده شما را درک می کنند.

نکته پنجم : یادآوری کننده

این آزمون نهایی نقطه قوت نام تجاری شما است. با وجود اینکه شاید تمام کارها را درست انجام داده باشید یا اینکه ارزش افزوده تان را در یک پیام منسجم ساخته باشید تا به طور خاص مشتریانتان را هدف قرار داده باشید، هنوز هم می گوییم که کار زیادی نکردید، پس در صورتی که آن ها چیزی از شما به یاد نیاورند، پس باید به نقش ارتباطات بازاریابی بپردازیم که در مطلب بعدی به توضیح آن برایتان می پردازیم.

دیدگاه ها بسته شده است