افزایش ترافیک سایت با موفقیت در تجارت !

چگونه یک رمز عبور مناسب بسازیم؟
2015-12-04
مدل های تجارت الکترونیکی چه هستند؟
2015-12-07

افزایش ترافیک سایت با موفقیت در تجارت !

تجارت الکترونیک هم راه و روش هایی برای دستیابی به موفقیت دارد که در ادامه آورده ایم :

از زمانی که شروع به کار با اینترنت و تجارت الکترونیک می کنیم و در این زمینه موفقیت هایی را به دست می آوریم، همه این ها می شود یک تجربه ای ماندگار. اما لازم است این تجربیات در تجارت هم با دیگران به اشتراک بگذرایم تا بلکه راهی و کمکی برای موفقیت تجارتشان باشد.

درس اولی که باید از تجارت یاد بگیرید!

یکی از کارهایی که باید برایتان در اولویت باشد این است که پست الکترونیک بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید و دقیقا از زمانی شروع کنید که طراحی سایت را انجام داده اید و شروع کار سایت می باشد. تهیه یک لیست از مشتریان بالقوه خدمات شما، یک باید است. هرچند ارائه یک خبرنامه الکترونیک بسیار عالی است ولی خیلی ضروری نیست. هم چنین در نظر داشته باشید که لیستی که تهیه می کنید کوچک باشد و زمانی هم که لیست بزرگ تر شد مثلا از ۱۰۰ آدرس بیشتر شد، حال باید به دنبال ابزارهای مخصوص مدیریت باشید.

درس دوم و مهم در تجارت!

ممکن است با طراحی سایتی که انجام می دهید این اقدام باعث پیروزی شما شود یا اینکه شکست به دنبال داشته باشد. پس اگر هم در طراحی سایت حرفه ای نیستید، بهتر است از یک فرد کاربلد استفاده کنید. توجه داشته باشید که سایت حرفه ای به معنی یک سایت با امکانات گرافیکی بالا و بخشهای متحرک و یا حتی بخش های Flash نیست. سایت حرفه ای در نگاه اول ممکن است خیلی هم ساده به نظر آید ولی ساختار مناسب، راحتی حرکت در سایت، دسترسی سریع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات پشتیبانی مناسب، پشتیبانی مناسب از زبان های مختلف و پارامتر های متعدد دیگری در حرفه ای شدن سایت شما موثر هستند.

درس سوم در تجارتی موفق!

اگر به دنبال این هستید که پول زیادی به دست آورید، اول باید بازار خاصی را انتخاب کنید که نیازهای ویژه مشتری را پاسخ دهد. اگر هدف را در برآوردن نیازهای شخصی مشتری قرار دهید، پس برنده اید. مثلا برای خرید کتاب، یک سایت فرهنگی که روی فروش کتاب متمرکز است را انتخاب می کنید یا یک سایت که از فروش گل و اسباب بازی گرفته تا فروش لوازم منزل و شکلات و کتاب ؟ حتی آمازون که همه چیز می فروشد، هنوز به عنوان یک کتاب فروشی شناخته می شود تا یک اسباب بازی فروشی.

موفقیت در تجارت الکترونیک

درس چهارم

موضوع بعدی ایجاد ترافیک بالا برای سایت می باشد که این هم نیاز به وقت و هزینه ای دارد که صرف آن شود. ولی در هر صورت لیست شدن در موتورهای جستجو اولین قدم شما باید باشد ولی نباید به آن اکتفا کنید.

درس پنجم را توجه داشته باشید!

فروش محصولات و خدمات خودتان خیلی از فروش برای بقیه، سود آورتر است. برخی از برترین اقلام قابل فروش در اینترنت عبارتند از :
ـ نرم افزار
ـ اطلاعات
ـ سایت های اختصاصی
ـ خدمات اینترنت

درس ششم

در بحث اینترنت مارکتینگ، اعتماد، حرف اول را می زند. شما باید در میان مخاطبین خود، اعتبار کسب کنید. اگر مشتری احساس کند که شما قبل از فکر کردن به فروش به او و بدست آوردن پول، می خواهید مشکل او را شناسائی کنید و به او در رفع نیازش، کمک کنید، خیلی راحت تر به شما اعتماد می کند.

درس هفتم

در بحث اینترنت مارکتینگ هم باید یکسری کارها را علاوه بر اینکه خودتان انجام می دهید باید خودتان هم اجازه دهید که خودکار کار کنند.

ـ مدیریت لیست آدرس ها
ـ پیگیری ها با مشتری
ـ پیام های خوش آمد گویی
ـ پیغام های تشکر
ـ پیگیری سفارش ها
ـ تایید سفارش ها

درس هشتم

ـ یک برنامه کاری زمان بندی شده برای هر روز خود تنظیم کنید.
ـ از برنامه دریافت پست الکترونیک با قابلیت طبقه بندی نامه های دریافتی در زیر شاخه های مختلف استفاده کنید.
ـ فایل ها و شاخه های موجود در رایانه خود را برای دسترسی راحت تر و سریع تر، تنظیم کنید.
ـ یک صفحه “سوال و جواب های مکرر” برای سایت خود طراحی کنید.
ـ برای پیام هایی که به صورت متناوب ارسال می کنید، یک ساختار مشخص تعریف کنید.
ـ در رایانه خود یک صفحه شامل اطلاعات ورود به سایت هایی که با آنها همکاری دارید و آدرس وب آن ها برای دسترسی راحت تر، تهیه کنید.

درس نهم

بالاترین اولویت برای اینکه توجه مشتری را جلب کنید خدمات پس از فروش می باشد.

درس دهم

برای به دست آوردن پول، باید پول خرج کنید. شما باید در موارد زیر با دست باز سرمایه گذاری کنید :

ـ رایانه
ـ دسترسی به اینترنت
ـ نرم افزار
ـ ثبت دامنه
ـ میزبانی سایت
ـ آموزش شامل کتاب، سی دی و غیره
ـ تبلیغات

دیدگاه ها بسته شده است