مدل های تجارت الکترونیکی چه هستند؟

افزایش ترافیک سایت با موفقیت در تجارت !
2015-12-06
عناصر کلیدی در روابط تجاری
2015-12-08

مدل های تجارت الکترونیکی چه هستند؟

در واقع این مدل هایی که برای شما بیان می داریم، به روش هایی گفته می شود که شرکت ها برای فعالیت های تجاری که پیش رو دارند در نظر گرفته اند و با توجه به ابزار، منابع و نیاز مشتریان و دسترسی به این منابع، پیشنهادی را برای عرضه محصول مورد نظر به مشتری در نظر می گیرند و این گونه است که راه کسب درآمدی برای شرکت می شود. مهمترین مدل هایی هم که در زمینه تجارت الکترونیک می توان در نظر گفت به شرح زیر هستند :

۱ E-shop:

در این مدل در واقع از روشی برای پیاده سازی بازاریابی یا مارکتینگ روی صفحات وب به کار می رود. و این گونه است که به فروشگاه این امکان را می دهد تا عملیاتی مانند سفارش محصول و پرداختش را بر روی گستره ای به نام وب پیاده کند.

۲ E-procurement:

در حقیقت در این مدل از تجارت، مزایده ها و مناقصه کالاها و خدمات آن ها از طریق اینترنت را به کار می گیریم و تجارتی جدید به راه می اندازیم.

۳ E-mall:

همانطور که از نام عنوان هم مشخص است، به فروشگاهی اینترنتی اشاره داریم. در این مدل از تجارت شرکت هایی که در حراج های اینترنتی به صورت فعال شرکت دارند می بینیم که نمونه بارز آن را می توان ebay.com می باشد.

۴ E-Auction:

در روش دیگری از تجارت الکترونیکی و به نوعی کسب و کار آنلاین، این بار مجموعه ای از فروشگاه های الکترونیکی که ارائه دهنده خدمات به مشتریان هستند و معمولاً به صورت زنجیره ای به فعالیت می پردازند.

از چه طرح های کسب و کار یا تجارت الکترونیک استفاده کنیم؟

۵ collaboration Platform:

این مدل از کسب و کار الکترونیکی بر می گردد به شرکت های این گروه که در واقع مجموعه ای از ابزارها و محیط های اطلاعاتی برای همکاری بین شرکت ها می باشند و این امکان را فراهم می سازند و اصولاً به کار بسترسازی برای ارائه خدمات آشنایی دارند.

۶ value chain Integrator:

در این موقعیت و استفاده از این روش تجارت، شرکت و سازمان در موقعیتی به منظور تمرکز روی مراحل چند گانه و یکپارچه سازی زنجیره ارزش با استفاده از جریان اطلاعاتی بین این مراحل قرار می گیرد.

۷ value chain service Provider:

شرکت را در موقعیتی به کمک عملیات زنجیره ارزش قرار می دهد.

۸virtual communities:

اجتماعات مجازی که محیط و بستر آن توسط اپراتور اجتماع مجازی فراهم شده است را پوشش می دهد. در این روش درآمدزایی براساس تبلیغات عضویت انجام می شود.

۹ Information brokerage:

می رسیم به روشی که مشتمل بر تمامی سرویس های اطلاعاتی می باشد و این گونه است که به منظور اضافه کردن ارزش به داده های قابل دسترسی در شبکه های بدون محدودیت به کار می رود.

۱۰ـ trust and other Third Party services:

ارائه خدمات تصدیق مسئولیت و احراز هویت و اعتماد سازی برای شرکت ها از دیگر موارد مدل کسب و کار می باشد.

۱۱ـ Third party Marketplace:

در این مدل شرکت زمانی که تمایل دارد، بازار وب موجود را به جزو سوم واگذار کند اطلاق می شود. 

دیدگاه ها بسته شده است