چگونه یک رمز عبور مناسب بسازیم؟

انتخاب عنوان مناسب در طراحی سایت
2015-12-03
افزایش ترافیک سایت با موفقیت در تجارت !
2015-12-06

چگونه یک رمز عبور مناسب بسازیم؟

برای ساختن رمز عبورهای مطمئن می توانیم از انواع حرف هایی که دستمان می آید استفاده کنیم. در واقع با این کار امنیت رمز عبورمان را به عبارتی بالا برده ایم. می توانید این کار را به شیوه هایی که در ادامه برایتان بیان می کنیم انجام دهید و پسوردی قوی بسازید.

انتخاب یک رمز عبور مناسب

در برهه اول باید در نظر داشته باشید که از حروف کوچک و بزرگ استفاده می کنید و طوری آن ها را در کنار هم قرار دهید که این حروف یاد شده به صورت غیر مرتب باشند. نمونه ای از این پسورد را برایتان در پایین آورده ایم :

My naME is Not MR.OwnEr

دومین نکته ای که در نظر داریم استفاده همین غیر ترتیبی از ترکیب اعداد و حروف است، مانند نمونه زیر :

a11 w0Rk anD N0 p14Y : all work and no play

هم چنین در کنار تفاوت بزرگ و کوچکی حروف که از اعداد استفاده کردید، می توانید در آن از نمادهای خاص و ترکیب آن ها با با اعداد و حروف هم استفاده کنید که بسیار موثر است :

c@t(heR1nthery3 : catch her in thirtythree

حتی از زبان های مختلف هم می توانید برای خاص تر کردن پسوردتان استفاده کنید :

Esme Man rez@ hast

و نیز در کنار همه این شیوه هایی که برایتان گفتیم، استفاده از صفحه کلید انگلیسی و در عین حال نوشتن فارسی هم ایده خیلی جالب و کاربردی و نیز بسیار خوبی است. مثلا می خواهید بنویسید “رمز عبور”، می نویسید : “vlc uf,v”.

با گفتن شیوه های مورد نظر در بالا، این روش ها به شما کمک می کند تا رمزعبورهایی که بسیار ساده هستند، به یک رمز عبور خیلی پیچیده تبدیل شوند و این کار با اجرای این روشها توسط شما صورت می گیرد. ولی اگر هم به دنبال پیچیده کردنشان هستید، حواستان باشد تا جایی یادداشت کنید و فراموش نکنید.

برخی از حرف های جایگزین متداول هم هستند که جالب هم هستند، (مثل استفاده از عدد صفر به جای حرف انگلیسی O یا اینکه از @ به جای حرف a استفاده کنیم، هم چنین ! به جای i یا $ به جای حرف انگلیسی s و نیز ۱ به جای  l)، این حرف ها که فقط یکسری از آن ها را برای شما بیان کردیم، پیش فرض هایی هستند که از قبل برای برنامه های رمز یاب گنجانده شده اند ولی هنوزم که هنوز است، به کار بردنشان می تواند مشکل ها را حل کند یا به عبارتی مشکل گشا باشد.

دیدگاه ها بسته شده است