افزودن فونت های جدید به وردپرس

برای افزودن فونت های جدید به وردپرس می توانید از راه مختلفی اقدام کنید. به عنوان نمونه می توانید با استفاده از پلاگین های مختلفی که وجود دارند، این کار را انجام دهید یا اینکه به صورت دستی به وردپرس خود فونت اضافه کنید. اولین نکته ای در این باره وجود دارد، افزودن فونت به وردپرس به صورت دستی می باشد که باید به CPanel خود دسترسی داشته باشید.

به این صورت که شما باید فونت مورد نظر خود را از وب سایت هایی چون گوگل فونت و غیره دانلود کنید. فونت های مورد نظر برای استفاده در وب باید ۳ فایل با پسوند های woff. و eot. و ttf. داشته باشند. برای مثال برای فونت BYekan، باید فونت به این گونه باشد:   BYekan.woff و BYekan.eot و BYekan.ttf.

افزودن فونت های جدید به وردپرس

بعد از دانلود فونت های مورد نظرتان، در CPanle خود وارد قسمت File Manager شوید و در فایل منیجر خود به ترتیب وارد قسمت های گفته شده در ادامه بروید :

public_html » wp-content » themes » your theme

منظور از your theme در بالا همان نام تم خودتان می باشد و پس از اینکه وارد پوشه تم خودتان شدید، اگر در آنجا فایلی به نام languages مشاهده کردید، واردش شده و در غیر این صورت یک پوشه با همان نام ایجاد کنید. پس از نوارد شدن به پوشه languages شما باید فونت هایی که از قبل آماده کردید را در آنجا آپلود کنید. سپس باید فونت های خود را به قالب خودمان آدرس دهی کنیم که برای چنین کاری وارد فایل style.css شوید و متن زیر را بعد از اطلاعات قالب ( مشخصات قالب : نام قالب ، طرح و …) وارد کنید.

@font-face {

font-family:’BYekan’;

src:

url(‘font/BYekan.eot?#’) format(‘eot’),/* IE6?8 */

url(‘font/BYekan.woff’) format(‘woff’) , /* FF3.6, IE9, chrome6, saf5.1+*/

url(‘font/BYekan.ttf’) format(‘truetype’); /* saf3?5, chrome4+, FF3.5, opera 10 */

}

حال برای تغییر فونت ها دو راه ممکن وجود دارد که راه اولی در بعضی از قالب ها کار نمی کند، ولی راه دوم نسبت به راه اول مقداری سخت تر می شود اما در عین حال کار آمد تر است.

۱) برای تغییر فونت، پایین کدی که در بالا اضافه کردیم، این کد را اضافه کنید:

p,body,html,li,ul,h1,h2,h3,h4,h5,h6,a,div,table,tr,td,feildset,legend,ol,input.form,label {

font-family: BYekan;

}

۲) برای تغییر فونت قسمت هایی که می خواهید فونتش رو تغییر بدهید، با افزونه فایر باگ را پیدا کرده و سپس فونت آن قسمت را تغییر بدهید.

در زیر نام برخی از افزونه هایی که شما می توانید به کمک آن ها به وردپرس خود فونت اضافه کنید آورده شده است :

– Persian Fonts

– Font Uploader

– Fonts

– WP Fontastic