الگوریتم جدید گوکل، Structured Markup & Data

مشکلاتی که یک تاجر الکترونیک با آن مواجه نمی شود!
2015-10-22
بازدیدکننده در وب سایت تان به دنبال چیست؟
2015-10-24

الگوریتم جدید گوکل، Structured Markup & Data

الگوریتم جدید گوگل، Structured Markup & Data

structured data ، rich snippets وstructured markup به عنوان یک قاعده ی کلی و دائمی بایستی در استراتژی سئو سایت قرار گیرد. گوگل به این نکته اشاره کرد که ممکن است تصمیم بگیرد از structured data در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نماید. اگرچه قبلا این موضوع رد شده است. Structured data ، structured markup  و rich snippets همیشه به گوگل در جستجوها و فهمیدن محتوا شما کمک کرده است و گوگل را با هدف افزایش نرخ کلیک های داخلی  موثر وب سایت شما به سمت قسمت های غنی تر شما سوق داده است. گوگل بارها عنوان کرده است که موارد ذکرشده در الگوریتم کنونی گوگل تاثیری در بهبود رتبه ی وب سایت در نتایج جستجو به طور مستقیم ندارد.

اما ممکن است در آینده وضع به گونه ای دیگر باشد :

به گفته جان مولر قرار است داده های ساختار یافته یا Structure Data به عنوان شاخصی در رتبه بندی گوگل موثر واقع گردد. مولر نیز عنوان کرد که اخیرا گوگل در نتایج جستجوی خود از این شاخص استفاده نکرده است. اما در طول زمان این ممکن است مورد استفاده واقع شود. او منطق خود را این گونه عنوان کرد :

اگر ما تشخیص بدهیم که شخصی به دنبال خودرو می گردد، ما می توانیم بگوییم بسیار خوب، ما وب سایت هایی داریم که توسط اطلاعات ساختار یافته برای خودرو گذاشته شده است. بنابراین به احتمال فراوان آن ها از وب سایت های مفید زیادی در همین زمینه بهره مند خواهند شد. ما حدسی در مورد ارتباط این صفحات با خودرو نباید بزنیم.

الگوریتم جدید گوکل، Structured Markup & Data

آقای مولر اضافه کرد :

من فکر می کنم در بلند مدت، قطعا حسی معقولانه در شما برای ایجاد structured data  در وب سایت های خود ایجاد خواهد شد. من گمان نمی کنم که استفاده از الگوریتم structured data markup جهش چشمگیری در نتایج گوگل بر وب سایت شما ایجاد کند، بنابراین ما تلاش می کنیم تا تفاوتی بین یک وب سایت فقط structured data markup  به عنوان یک تکنیک اعمال کرده و وب سایتی که دارای محتوای مفید هستند قائل شویم.

اگر به صورت  کاملا اصولی قواعد structured data markup در وب سایت شما رعایت شود،این به این معنا نیست که محتوای شما حتما مرتبط با نیاز کاربران است.  بلکه باید خود محتوا نیز باید مرتبط با موضوع باشد. کلام آخر اینکه  نشانه گذاری ها از مواردی هستند که تاثیر مثبتی در بهینه سازی سایت که از طریق درک محتوای مفید توسط موتورهای جستجو دارد.

دیدگاه ها بسته شده است